A1GP - Seizoen 06/07

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 16 sep 2006.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ja maar goed. Dat is de A1GP nou eenmaal, elke grote sport. Geld is daar mee gemoeid en geld is veelal belangrijker dan de fans. Maar ik kan Jos hier gewoon geen ongelijk in geven. Goed ik zou hem ook liever zondag zien rijden en ik kan heel goed begrijpen dat mensen zich gepikeerd voelen die een kaartje hebben gekocht (ik kijk het op TV). En ik had het ook zeker tof gevonden van Jos als ie wel zondag zou rijden. Maar ik kan het besluit van Jos goed begrijpen.

2. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Verstappen wil gewoon graag Dagobert Duckje spelen. Het gaat om een salaris van 1 miljoen euro (!!) per seizoen. De laatste 75.000 is vandeweek pas betaald. Reden tot klagen, ja, ik vind van wel, maar dit gaat te ver.

Een echte racecoureur kijkt niet naar dit soort pietluttigheden, die wil gewoon racen, zeker niet als je al in het geld zwemt. Stijfkop Verstappen doet dat wel, en maakt zichzelf weer compleet belachelijk. Die jongen heeft het veel te hoog in zijn kop zitten.

Luister, triest hoor, josje moet ook aan zichzelf denken, haha.

Nee, laat dit jaar maar een andere Nederlander rijden, er zijn maar zat talenten.

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hier heb ik maar een paar worden voor: Jos, je bent een gruwelijk sluwe vos en jeroen, jij gaat tenminste niet voor de poen!

nee, maar ff serieus: altijd mooie praatjes over hoe hij van racen houdt: mijn neus, die gast is nog gieriger als dagobert duck, die gast zwemt in het geld woont in belgie zodat hij de nederlandse overheid maar geen geld hoeft te geven en laat zijn fans die hun maandsalaris aan een kaartje hebben uitgegeven om oa hem te kunnen zien gruwelijk stikken.
    walgelijke vent.

ik hoop van harte dat er niemand meer met die stomme vlaggen betreft jos meer lopen...

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Ik had het van Jos begrepen als het onzeker was geweest of hij uberhaupt geld zou ontangen. Maar vind het een beetje stom dat hij niet gaat rijden puur omdat hij zijn geld wat later en onregelmatig krijgt. Had het nog begrepen als Jos de centen direct nodig heeft maar dit is denk ik ook niet het geval.

Hij had gewoon op Zandvoort moeten rijden en dan achteraf nog eens alles goed bekijken, denk wel dat hij tenminste dat zijn fans verschuldigt is.

5. JeePee

JeePee Guest

Lelijk!!!

Wat een l.u.l. is die vent weer zeg. Ik dacht dat racen een hobby was van hem, en dat ermee verdienen alleen mooi meegenomen was.

6. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja, die droom zijn we inmiddels uit geholpen...
    vind het echt zielig dat hij steeds riep dat hij de fans zo ontzettend belangrijk vond en dan vlak voor de race van het jaar (nu al) door altijd weer dat stomme geld de boel zo ontzettend loopt te belazeren...

7. SiNNeD26

SiNNeD26 The world, chico.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het erg naïef om te denken dat een coureur racet voor zijn hobby. Wanneer je professional bent, is het je werk en word je daar voor betaald. Het is jammer dat de fans de dupe worden van Jos zijn besluit maar aan de andere kant: als mijn werkgever niet op tijd betaald kap ik er ook mee. Nou heb ik verder geen duizenden fans, ok, maar het principe is hetzelfde ;) Toch vind ik ook dat het slimmer was geweest als Jos in ieder geval de eerste race had gedaan en eventueel daarna had gezegd ik kap ermee. Nu kun je er op rekenen dat mensen het niet begrijpen en Jos afkraken.

Jeroen is nog lang niet op het niveau van Jos en kan niet zoveel eisen stellen als hem. Jeroen moet zich nog bewijzen, Jos niet.

8. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als je je geld van je kaartje terug wilt voor de race van aankomend weekend i.v.m. de afwezigheid van Jos 'de Vos', is dat mogelijk :+

9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja ik was helaas ook te laat voor kaarten...

10. JeePee

JeePee Guest

Als ik vakkenvuller was zou ik ook die mening hebben, maar niet als coureurs zijnde waar zo'n 70000 fans naar je komen kijken. Dat moet toch leuk zijn :confused:

11. SiNNeD26

SiNNeD26 The world, chico.

Leuk Bevonden:
    0
    Fans zijn leuk ja, maar van fans kan je niet eten. Kijk, ik denk (let op: denk, gewoon mijn mening want ik ben geen coureur) dat voor de meeste professionele sporters, dus ook coureurs, fans erg leuk zijn maar als het erop aan komt is geld gewoon belangrijker. Wanneer je professional bent is het je werk en werk doe je om geld te verdienen. Natuurlijk, voor de camera zeg je dat je fans je dierbaar zijn en dat je er zonder hun niet zou zijn, maar je maakt mij niet wijs dat een professionele coureur fans boven geld verkiest (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Nogmaals, dit is een mening natuurlijk...

Ps. Ik ben geen vakkenvuller, meer een zakkenvuller :)

12. JeePee

JeePee Guest

Tja, als ik geen geld kreeg voor een race ergens in Afganistan zou ik er ook mee kappen, maar voor de Grand Prix van Zandvoort... no way.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Het is toch ook niet zo dat Verstappen helemaal niet betaald wordt, hij krijgt zijn centen gewoon wat later dan normaal.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en het is ook niet zo dat verstappen echt om geld staat te springen. Bovendien is 1 miljoen dollar wel wat veel voor een coureur die niets noemenswaardigs heeft gepresteert. Zelfs Sebastian Bourdais krijgt niet zoveel geld, terwijl hij toch al twee (waarschijnlijk drie) keer champcar kampioen is.

15. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    ach ja, zo is Jos toch altijd al geweest, en daarom is zijn F1 carriere ook mislukt. Sommige gaan alleen voor het succes op sportief gebied, en hebben na hun carriere geen cent over, anderen willen graag gewoon betaald krijgen voor hun werk, en dat is toch heel normaal. Alleen de fans zo in de steek laten, is gewoon een naaistreek. Jos had (vind ik dan) ook die demo's niet moeten doen! en niet de preseason test rijden die al is geweest (dan was Jeroen nu tenminste ook veel beter voorbereid geweest op zijn debuut)

sommige mensen veranderen niet, en dat is soms maar goed ook.
    Ik vind het echt dom dat ie niet rijdt, maar ik snap het wel, alleen zandvoort had toch een mooie afsluiting van zijn actieve loopbaan kunnen worden, ook als ie er uiteindelijk geen cent voor zou hebben gekregen, ga toch gas geven, en win die race gewoon, dan kan je altijd nog het prijzengeld opeisen (toch ook al zo'n 100.00 dollar ofzoiets).

Zijn salaris van 2001, bij Arrows-Asiatech, heeft ie volgens mij ook nooit volledig uitbetaald gekregen, zeker toen het team een jaar later ineens failliet ging. En ik vraag me ook al langer af of de A1GP nog lang zal blijven bestaan (vorig jaar 200 miljoen verlies, terwijl er rekenig was gehouden met 100 miljoen) dan zouden ze best wel eens een deja-vu gevoel kunnen hebben, en je laat je natuurlijk niet nog een keer oplichten. Een contract blijft een contract, en moet je wel nakomen.

Jan Lammers is gewoon een amateur die alleen maar Le Mans wil winnen, A1 GP is voor hem toch een bijzaak. Ik had dit al vanaf het begin van hun samenwerking verwacht, alleen nooit gehoopt. Zeker niet nu.

Helaas pindakaas.

Hup Jeroen, wordt gewoon kampioen, en iedereen is weer blij!

16. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    hoef ik tenminste die vlag niet mee te nemen, meer plaats voor bier dus!

elk nadeel heeft een voordeel (Johan Cruijf, Filosoof)

17. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    a1gp heeft geen 200 miljoen verlies gedraaid. De hele serie koste 200 miljoen, terwijl er 100 miljoen was begroot (beetje een klein bedrag om een serie te runnen dat zich de world cup of motorsport noemt, voor dat bedrag kan toyota net de schoonmaaksters betalen in de f1)

18. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Zwaar klote, maar ik vind het standpunt van Verstappen zeker begrijpelijk.

19. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Vind je? 36.000 was er te laat betaald van 1 miljoen euro. Dat is laat, maar het is betaald. Verstappen kan zwemmen in zijn geld, ik geloof niet dat hij die 36.000 per direct nodig had. Wat doe je dan moeilijk? Verstappen heeft gewoon een verkeerde vriend, en dat is Huub Rothengatter. Jos zegt hier geheel zelf achter te zitten, maar daar geloof ik niet veel van.

20. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    stond vanochtend een foto in de krant van iemand met een t shirt waarop stond: For the pride of your nation, check your bank account :D
    doelend op jos verstappen uiteraard.

Deel Deze Pagina