Het DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MYSTERY X, 27 mei 2006.

1. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Heb er eentje gemaakt!
    Maar weet nog niet of ik hem Post :cool:....

Ben hem nu aan het luisteren. Maar zitten volgens mij wat foutjes in ofso. Althans, hij klinkt geloof ik niet overal even lekker.
    Misschien dat ik hem straks nog online gooi!

Maar als ze geen nummers BeatMixen als DiscJockey's vind ik dat toch niet zo best.
    Nummers als Put You're Hands up zijn inderdaad erg simpel te beatmixen.
    (er bestaat overigens inderdaad gewoon een radio versie van 3 minuten ;))

Zondag komen Fedde Le Grande en Sidney Samson in Helmond! :D
    Jah, Jah :cool:

Wordt ZO gaaf!!!
    Mensen uit omgeving Eindhoven die ook komen?!

2. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gooi hem gewoon online ;) Ga ik luisteren waar die niet altijd even lekker klinkt, ff luisteren of het mij opvalt ;)

Dat dacht ik dus ook, Put your hands up for Detroit lijkt mij ook een heel goed nummer om te (leren) beatmixen.
    Helmond... Jammer dat mijn OV pas in oktober geldig is, anders was ik wel ff gegaan

3. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Hmm...
    Misschien wel een goed jah voor je :)!

Gooi hem toch maar Online! En dan moet je maar eens kijken of je de fouten en oneffenheden kunt vinden!
    Hij loopt niet overal kut hoor ;)...

Maar ook niet zo lekker, dat je hem nu meteen online gaat gooien.
    *
    Upload hem vandaag nog wel voor je hoop ik!
    Ga straks namelijk dus naar Fedde Le Grande en Sidney Samson :D!

4. Castro Le China

Castro Le China Gary Teo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begon rond mijn 10/11jaar
    mijn neef die had 2 draaitafels van technics en een mixer en ontzettend veel house platen.
    Ik begon er aan te kloten en ik vond het hardstikke leuk
    3 maanden later kreeg ik mijn eigen draaitafels.
    2xlimit
    1x Numark dm3001x
    Toen die tijd was Hardstyle nog vrij onbekend(denk maar aan Qlimax cd1,Yoda Inc,4 motion,Zenith Dj)
    ik heb dat ongeveer een jaartje of 2 gedraait.
    Toen hoorde ik opeens Dj Rush - Live @ I Love Techno. en me gedachten waren meteen anders.
    Ik begon alle HS platen die ik had(waren ongv 300/400) te verkopen en daarvoor Techno platen te kopen.
    Ik begon snel te zoeken wat ik nou het lekkerste vond en dat was naplitaanse techno(Paco Osuna,Marco Carola voor de kenners)
    Ik moest ook een dj naam verzinnen maar ik wou toen een speciale naam
    ik kwam opeens met Castro Le China

En al snel ging ik demo's versturen.
    Rond me 14/15 stond ik al op een afterpart van DV.
    Al snel hoorde ik ook dat er een Dj Contest was in TWSTD
    dat is voor mij 20 minuten reizen met de scooter en ik dacht ga hem maar proberen.
    Ik kwam toen ook in de halve finale alleen ze vonden me toen te hard draaien wat ik erg jammer vond.
    1 jaar later deed ik precies hetzelfde en kwam toen in de finale te staan maar helaas ook niet gewonnen.
    In 2005 deed ik ook mee met het Defqon 1 Talents en na verbazing stond ik op de Website van q-dance als geselecteerde.
    Ik stond ook ronde me 15de in de Kingdom The Venue voor een dj contest.
    Die had ik ook gewonnen en ik mocht toen openen in zaal 1.
    Na mate ging het steeds beter
    Zo stond ik opeens op
    Groove To Chill in vlissingen met Michel De Hey
    Beatitiude met Steve Rachmad,Joachim
    Maximaal met Sandrien,Phonopunk
    Heroes of techno met zaal 1 Jan Liefhebber,Marco Remus
    En dit jaar stond ik ook op het Dance Valley 2006 Kwalificatie alleen dat was helaas niet zo eerlijk

Nu heb ik ook me dj naam veranderd naar Gary Teo(eerdags www.garyteo.com)

Kwa dj setup ging het ook beter want hoe vaker je ergens staat dan weet je welke dingen je moet hebben

nu heb ik
    2xTechnics Sl1200
    1x Djm 600
    1x Pioneer CDJ 1000 mk3
    1x laptop met ableton live5

Het Produceren ben ik ook ongeveer ander half jaar bezig en gaat alleen maar beter.
    maar op me website komt eerdags me nummer te staan

De toekomst gaat goed en we zijn druk bezig met een groot feest te zetten in Eindhoven(Effenaar 1800+)

hou februari even in de gaten;)
    dat was mijn verhaal:p

5. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Hey daar :)

Het is ook een tijdje rustig geweest rondom mijn persoontje als DJ. Meerdere redenen voor. Heb sinds 2 maanden nu 1 Pioneer CJ800 MKII en wil er binnenkort nog 1 bijkopen. Heb het allemaal weer aardig opgepikt! Wat ik nu doe is vaak van 1 cd naar 1 (al wat oudere) plaat mixen.. zal eens even wat tracklists opzoeken voor je en die zometeen in deze post editten.

Hier een aantal tracklistings van de laatste tijd;

Tracklisting 1
    Miller & Floyd - Colours (Humate remix)
    Connors & Klingler feat Fay Sephirah - Usage (original vocal mix)
    Yunus Guvenen - Red Pilot
    Peter Rauhofer - Believe in me (Peters reconstruction mix)
    James Holden - Solstice
    Plagia - Easy act
    Loader - Nothing is (DJ Remix remix)
    Ludovic Vendi and Sasha B - Message
    Slam - Lifetimes
    K & S Project - The Music (Peter Rauhofers muzikism mix)
    Orinoko - Island (Saint & Sinners remix)
    Kirsty Hawkshaw - Fine Day (James Holden remix)

Met o.a. een aantal wat minimale groove / tech platen (erg fijn), wat vocale tracks en een aantal zuigende diepe progressive tracks. Lekker!!

Tracklisting 2
    Kosheen - Catch (Way Out West instrumental mix)
    Kosmas Epsilon - I trance you
    Starecase - Not so blue
    Kate Bush - Running up that hill (Infusion mix)
    Nick V - Artificial Intelligence (... remix. Even vergeten)
    Maurice & Noble - Hoochie koochie man (I'm ready mix)
    Futureshock - Spark
    Petter - These days
    Vitalic - Skylite
    Breeder - Tyrantanic (Slacker's kingdom come mix)

Allemaal ouder werk maar zeker geen troep :)

Tracklisting 3
    Miller & Floyd - Colours (Humate remix)
    The Beloved - Sweet Harmony (Kosmas Epsilon & Zorz' Northern People Mix)
    Yunus Guvenen - Red Pilot
    Jose Amnesia vs Shawn Mitiska - My All (Flash Brothers remix)
    Loader - Nothing Is (DJ Remy remix)
    DJ Zany - Widowmaker (naam klinkt als een gabber-plaat, maar is het toch echt niet? Misschien verkeerde artist ofzo?)
    Future Breeze - Smile (van Bellen remix)
    Madonna - Get Together (Danny Howells and Dick Trevor Kinkyfunk mix)
    DJ Remy - Butterfly
    King Unique - Sugarhigh

Zoals je ziet allemaal ouder werk, hier en daar er wat redelijk nieuws tussen. Ben mezelf weer 'in' aan het luisteren met het nieuwste spul op het moment. Zou ook fijn zijn als die 2e Pioneer CDJ binnenkort aangeschaft wordt, mixt wat makkelijker heen en weer :)

6. Hagele

Hagele H^4G³L³

Leuk Bevonden:
    0
    Grappig. Een DJ topic.

Ik "ben" dus ook een DJ.

Draai vanaf 1998 zoiets. Vooral school -en examenfeesten gedaan. 2x discotheek. Al zo lang draaien en verder niet gekomen? Nee. gebrek aan tijd en voornamelijk gebrek aan motivatie (lees: lui). Nooit een demo opgestuurd oid. Eigen schuld dikke bult :) Maar goed. Draai nu nog maar zelden. Hoop 't ooit weer op te pakken zoals in het begin (dagelijk wel 2 uurtjes mixen).

Gear: 2x Technics SL MKII + Gemini 626i (geen geweldig ding, maar geld ontbrak voor een XTC :mad: ) + een hele zooi vinyls.

Stijlen:

Hardcore (van ouwe school tot industrial)
    Techno (voornamelijk de hardere shit)

Ook nog +- 100 Hardstyle platen liggen in de tijd dat dat "in" was.. en wat trance (vooral gedraait op schoolfeesten).

Daarnaast nog veel oude Belgische hardtrance/jump liggen. Draai ik wel nog.

Liefste wat ik draai: Promo/Thirdmovement shit!!

Heb een maandje terug eindelijk weer eens de tafels aangeraakt sinds een jaar en moet zeggen, je verleerd het nooit. Maar je merkt het wel!

File Style setje (lees: Promo zooi van 1998 t/m +- 200:cool:. Heb het opgenomen. Mix van 1:15:00uur, staat op me PC.. kan gedeeld worden bij interesse en bij space?

Anywayz, denk meld me ff.

7. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    @ Castro Le China
    Heel lekker bezig als ik dat zo hoor :)!
    Zelfs al onderhand op Dance Valley?! Een droompje van mij in elk geval, om dat voor mekaar te krijgen.

Dj Contesten hebben dus wel zin?
    Zelf nog nooit een Contest mee gemaakt, maar wil het toch eens proberen. Nu namelijk net 17 jaar, en toch alweer ander half á 2 jaar actief bezig met draaien...
    Ik zelf draai nu voornamelijk op feesten en binnekort hier in het dorp. Oftewel, nog flink naam aan het opbouwen met mijn maat.

Leuke gear heb je ook :cool:! Gewoon een F*cking CDJ 1000 MK3 !
    Mag ik vragen hoe oud je nu precies bent? En wil je een Mix van je posten?

@ Marius
    Heb je die tracklisten ook gemixt ofniet?
    Mixen zijn namelijk altijd welkom!

@ Hagele
    Xtc is inderdaad niet de goedkoopste mixer. Dus gewoon even doorsparen :cool:
    Ook ik draai nu voornamelijk nog op feesten. Voornamelijk examenfeesten vind ik erg leuk om te doen, aangezien dat toch wel mijn doelgroep is.
    Ik als 17 jarige kan dan ook draaien wat ik wil...

Ook voor jou geldt, dat het leuk is om eens een mix neer te zetten :).

*
    En dan zal ik dat binnekort ook maar eens doen...

8. Hagele

Hagele H^4G³L³

Leuk Bevonden:
    0
    Ben onderhand al niet meer bezig met sparen voor een XTC.

Inmiddels al enkele jaren ouder (22 nu) en dan hebben andere dingen prioriteit.

Mix online ja: waar?

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je draait hardcore en wil dan voor een xtc gaan met zijn lange faders? Ga dan voor een DJM-600.

Ik ben zelf ook dj. Ik draai alles wat herrie maakt. Op het moment dus veel industrial-darkcore. Vrijdag 13 oktober draaien op Excorsism voor een paar 100 man. Unexist draait die avond ook :thumbs:

Gear:
    2 Technics SL MKII
    American Audio Cd-speler
    Alesis air fx
    en een gemini mixer....wel een verdomd goede, echter het is alweer zo lang geleden dat ik met deze info ben bezig geweest dat ik het type niet meer weet.
    Weet alleen dat de faders niet kunnen gaan kraken, zitten een soort pre-amps in, waardoor dit onmogelijk is.
    Achterlijk dat ik het type niet meer weet |:-

10. Hagele

Hagele H^4G³L³

Leuk Bevonden:
    0
    Vaker gehoord ja, die DJM-600. Zelf nog niet mee gedraaid en met de XTC wel twee keer en vond het verdomd lekker. Eens kijken of ik ergens eens met die DJM-600 kan draaien, wellicht stel ik mijn mening dan bij. :)

11. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    heb er ook wel eens over zitten denken om er aan te beginnen maar ik weet dat er verdomd veel tijd en geld in gaat zitten en het moet je ook maar allemaal leren ... en tis zonde als je spul koopt en het dan na een tijdje weer wegdoet om dat het je niet bevalt.

maarja daarom ben ik er dus toch niet aan begonnen maar als ik zou beginnen zou ik wel de hardcore style gaan draaien .. my favo dj: angerfist

12. junneh

junneh Beat me punk...

Leuk Bevonden:
    0
    draai zelf ook, met 2x superoem bakken ( Synq ) ( draaien zoveel fijner dan technis, die torque is zo nice echt goddelijk) en een craptastic gemini ps626 mixer, post nog wel n fototje zo meteen

ik draai french tek, en uh ja, dat wast eik wel ^_^ vind me helemaal in deze stijl :)

heb et echter allemaal nog niet zolang maar hoe meeri k aankloot hoe beter het klinkt ;)

Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  13. Jest3r-NL

Jest3r-NL Firefart

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf niet echt het geld om draaitafels en een mixer te kopen, maar ik draai af en toe samen met mn zwager(hij heeft n draaitafel, mixer, muziekcomputer en plusminus 60 vinyls, en samen met mij een shitload aan mp3vinyls). 95% Hardstyle, begin van onze setjes altijd een beetje jumpy, en afsluiten met hele ruige hardstyle of hardcore.

Ik flans zelf af en toe wat in elkaar met Virtual DJ, maar je hebt er niet zo veel aan, aangezien je niet goed platen in elkaar over kunt laten gaan omdat ik geen aparte kanalen heb voor audio:mad:

Ik heb nog wel een leuk setje hier op de computer staan die ik samen met mn zwager heb gemaakt. Voor interesse, vraag maar.

Tracklist:
    01. Walt - Let the music play (Original extended mix)
    02. The Pitcher - Grindin'
    03. Stephy - Street spirit
    04. BrennanHeart - Revival X
    05. Josh & Wesz - Floorfiller
    06. Max Enforcer - Bring it down
    07. Builder - Hardbeat market (orignal soundmachine mix)
    08. KAT - Gimme da bass (A-lusion remix)
    09. Tuneboy - Just a detail (TBY still loves the reverse bass mix)
    10. Black & White - Explode (original mix)
    11. Alpha Twins vs seizure - Sick mf (remix)
    12. Zatox - Bad time

Zoals je kunt zien zit in deze set geen jump en hardcore, maar wel hele fijne platen:9

Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  14. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Om met je eerste vraag te beginnen; ik heb tot een jaar of 4 geleden ook regelmatig meegedaan met DJ-contests hier in de (wijde) omgeving. Van Schiedam, tot Gouda, tot Rotterdam tot.. jawel de Danssalon in Eindhoven. Meestal met succes (vaak 1e/2e als resultaat) En het is zowel erg leuk om te doen (als enigzins goed georganiseerd) als dat het goed is voor je ervaring als DJ. Heb altijd al eens mee willen doen aan de DJ contest in de toenmalige <<O>> in Den Haag, maar helaas is dat er nooit van gekomen. Mijn stijl was toen iets meer euhm, euforisch (platter?) als nu. Houdt nu iets meer van de diepte in gaan dan de breedte (de massa). Ofzo.

Anyway, DJ-contests zijn aanraders. Sterker nog, misschien ga ik er ook wel weer eens een paar opzoeken. Het draaien in de Danssalon was een hele belevenis, ookal was het veel te kort (viel helaas net af op een avond met 12 DJ's. Iedereen mocht 20 minuutjes). Mij werd gezegd dat ik als 3e/4e eindigde die avond omdat ik toen iets teveel Tiesto/Marco V achtig draaide. Achteraf hadden ze ook wel gelijk :)

En ja, die tracklistings heb ik gemixt. En de meesten neem ik ook op. Wat heeft het anders voor nut tracklistings te plaatsen! :) Moet ze een keer op Yousendit ofzo zetten voor de liefhebbers. Maar let op, mijn muziekstijl is absoluut geen hoogtempo stampwerk!

15. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Zitten in eens een hoop meer DiscJockey op Xbw dan ik dacht :)!
    Erg leuk toch wel, om je interesse te delen.

@ Kevf
    De DJM 600 is wel een leuk speeltje jah :cool:. Mjah, is ook meestal wel te verwachten van Pioneer.

@ Marius
    Gewoon in de danssalon mogen draaien?!
    Te gaaf! :)
    Hoe oud was je toen, en hoe oud ben je nu? Ik ga binnekort ook maar eens wat Contesten opzoeken.
    Merk wel dat ik er aan toe ben, aangezien een mix nu wel fatsoenlijk aan elkaar gedraaid wordt door me.

Maar nu is mij nog niet helemaal duidelijk welk soort muziek je draait...
    Geen stampwerk, maar wat dan ? :cool:
    Ik zelf houdt niet zo van het Hardcore gebeuren, en ik draai dan ook Club en House!
    Denk hierbij aan Fedde Le Grande, Sidney Samson, Antoine Clamaran en Erick E om maar wat bekende te noemen.
    Toch let ik er wel op, om niet te Mainstream te draaien in een setje. Zoals Marius al aangeeft, toch proberen om wat dieper in de stijl te gaan.

16. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Ja Danssalon was érg gaaf. Toen was ik net 20 volgens mij. Of nog net 19. Nu ben ik al 25 :+ Ouwe bok hé. Heb ook in de kelder van een Van der Valk hotel gedraaid op een feest van de Haagse Hotelschool. Stond ik tussen Piet Bervoets van Rank1 en Marco V in geprogrammeerd. Van 00:00 tot 01.30. Dat was ook gaaf! En heb 3 jaar geleden in Calypso Rotterdam gedraaid met o.a. Misja Helsloot. Allemaal leuk en aardig, maar daarna heb ik lopen slacken eerlijk gezegd, dus zo heel indrukwekkend is het allemaal niet. Maarja, wat niet is kan misschien alsnog komen.

Ik draai dus meer progressive (of de duistere progressive trance) met tegenwoordig allerlei invloeden. Van wat meer melodisch tot breaks tot een beetje minimale techno tot stampende techno. Kan het niet goed in 1 stijl samen vatten geloof ik hehe. Heb helaas op het moment veel problemen met de geluidskaart in mijn PC, want wil ook graag weer eens de draad oppikken met Cubase SX en Ableton Live icm met mijn Acces Virus om weer meer muziek te gaan maken. Of een poging tot te doen.

17. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Heb nu ook Reason (muziekprogramma) op mijn PC...
    Maar echt lastig om dat onder de knie te krijgen :)!

Toch leuk om er mee bezig te zijn, en misschien ooit eens een leuk nummer te produceren.
    Nu houdt ik het toch voornamelijk bij het aan elkaar mixen van muziek.
    Maar aangezien ik 17 ben is er nog hoop :cool:...
    Aangezien jij toen 20 was.

Maar woon je dan hier in de buurt van Eindhoven?

18. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Nee hoor, ik woon in Sliedrecht (toen in Hardinxveld), maar heb me gewoon via de website opgegeven toen. Er waren honderden aanmeldingen, maar ik had mazzel, en een leuk verhaaltje getypt.

Ik ben rond jou leeftijd pas begonnen denkik, ik geloof dat ik 16 was. Met 2 geluidskaarten in mijn pc, Virtual Turntables (die op elke geluidskaart 1 mp3 afspeelde) en een mengpaneel die op beide geluidskaarten was aangesloten. Daar heb ik behoorlijk op leren mixen. Daarna over op 2x Stanton direct drive draaitafels en daarna 2x technics. Toen nog met een Dateq Apollo mengpaneel, ondertussen met een Vestax. Ook een erg fijne! En mijn nieuwe Pioneer CDJ 800MKII dus. Heerlijke cd-speler trouwens, mixt geweldig.

Wat ik vooral érg belangrijk vond, en vind, is de mixtechniek. Probeer altijd alleen met de pitchcontrol foutjes te corrigeren, dus als de plaat eenmaal in-gecuet is nooit meer met mijn handen aan de platter te komen voor een zetje of het afremmen. Dat klinkt ten eerste erg lelijk en ten tweede raak je zo een beetje de controle kwijt over hoe je pitch eigenlijk staat afgesteld, en waar hij heen zou moeten om het op te lossen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Moet er nu weer lichtelijk inkomen, maar ben van plan om binnenkort eens een keer een paar uur lange mix op te nemen met mooie opbouw. En nog even €700,- bij elkaar sparen voor die 2e CD-speler :D

Zal ook eens wat mixen van jou beluisteren. Heb je ze ergens online staan?

19. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Een oude Mix, die ik geloof ik weer opnieuw moet gaan Uploaden...
    Maar deze is nu niet helemaal alles!
    Dus probeer een nieuwe te maken :). Hoop dat dat deze week al lukt, en dat ik hem dan online kan gooien.
    Ga zo meteen ook nog even draaien voor het voetballen.

Maar ik draai op dit moment met 2x Numark Axis CR 9 spelertjes. Ook super spelertjes!
    Echter wil ik overgaan op Pioneer. Echter weet ik nog niet of dit nieuwe CDJ 800 MK2's worden of tweedehandse CDJ 1000 MK2 spelers.
    Ze kosten namelijk hetzelfde ongeveer.

Echter vraag ik mij nu sinds een weekje af of ik dit nu wel al moet doen. Mijn Numark Spelertjes draaien namelijk eigenlijk gewoon heerlijk :).
    Toch zit er over te denken om eerst mijn Jb Systems Beat MK2 Mixer te vervangen.
    Want dit is gewoon een simpel dingetje van 150 euro, en nu niet iets waar je van gaat houden :cool:.
    Hoewel hij het nog wel gewoon lekker doet hoor, wil je toch wel naar iets meer kaliber.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Naar mijn mening is de xtc meer voor trance en geleidelijke overgangen. Wil je lekker freaken met effecten zoals echho's pans en filters en snel inmixen dan is de djm600 een goede keuze.
    Zit nu thuis: ik heb een gemini umx met 2 faderkanalen en een extra kanaal voor de mic. Een zeer degelijke mixer, met lekker korte en dus onverwoestbare faders. De djm 600 ligt iets te hoog qua prijs en ik draai ook niet genoeg voor een dergelijke dure aanschaf.

Feestje waar ik moet draaien:
    http://partyflock.nl/party/62782.html

Ik sta in de oldschool, maar zal die avond wel even laten horen dat ze er toen ook al wat van konden.

In de Danssalon draaien :thumbs:

De overstap op cd's durf ik overigens niet te maken, aangezien het voor thuis wel handig is, maar er in clubs toch altijd weer technics staan.

Deel Deze Pagina