1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar dan moet je je afvragen. Hebben familieleden nou echt behoefte om een rustig om de tafel te zitten met de man die een half jaar geleden hun dochter gruwelijk heeft verkracht en beestachtig heeft afgeslacht?
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt zeker krom dat ik nu ja zeg, ja dus!
    Ze moeten het af kunnen sluiten op een manier. Zo sluiten ze het ook NOOIT af. En dat kunnen ze ook niet, maar ze moeten het een plaatsje kunnen geven. En ik denk toch echt dat dit meehelpt. Sommige mensen hebben er idd geen behoefte toe, begrijpelijk.
    Maar ik weet zeker dat het een soort van werkt, op een goede manier als ze in contact worden gebracht met de dader. En het is niet alleen goed voor de nabestaanden maar vaak ook voor de dader.
     
  3. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het inderdaad verstandiger als we een andere stelling aannemen, want je hebt wel gelijk dat het een beetje een uitgekauwde discussie is.
    Iemand die een suggestie heeft ?

    Ik heb wel een suggestie, maar ik weet niet of jullie dat goed/interessant vinden...

    De media is te negatief over moslims
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Kan er gewoon mee door:cool:

    Maar goed. Moslims zijn tegenwoordig een beetje de zondebok van de maatschappij. Media moet altijd met iets komen wat de mensen interesseert. En een discussie over moslims en integreren is altijd wel aan de orde. Hierdoor is het voor een krant of een TV item veel interessanter om iets te publiceren over Marokkaanse jongeren die voor onrust zorgen in de wijken van Amsterdam dan een autochtone jongen die een oud vrouwtje beroofd in Bellingwolde.

    En in deze tijden van terreur komt het moslimextremise elke dag aan het licht. De moslims die geen boodschap hebben aan deze terreur komen dan uiteraard veel minder ter sprake, omdat dat immers minder relevant is. De media brengt nieuws waar het volk dus negatief op reageert. Moslims komen gewoon vaak in het nieuws. Als Christenen dit op grote schaal zouden doen, zou het ook in het nieuws komen. Maar dat gebeurd niet meer.
    Ik vind dus dat media niet te negatief is over moslims is. Het is gewoon het nieuws van de dag, en wat de mensen interesseert. Dat de reacties negatief zijn is dan een ander verhaal.
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Mwa... het is maar van welke kant je het bekijkt,deze week is er in vorst, een deelgemeente van brussel een 25 jarige moslim overleden in een isoleercel,en gelijk stond héél brussel in brand.
    Brandstichting en vandalenstreken alom en dat voor een 25 jarige dode moslim die al op 13 jarige leeftijd bij de politie bekend stond als auto-inbreker!!!! en die tot op heden al ettelijke veroordelingen[zo'n kleine 25 in totaal] op zijn actief had,t'zal zeker een vroom en prakkizerend gastje geweest zijn.
    Het mooiste komt nog...tijdens die rellen hebben ze 45 amokmakers opgepakt van wie dan nog een groot deel minderjarig was.... en het mooiste is nog daarbij dat die gastjes daarbij in totaal voor 245 criminele feiten bij de politie te boek stonden.:eek:
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik ben er tegen. Waarom? Simpel. Het rechtsysteem is niet waterdicht. Er zijn voldoende bewezen gerechterlijke blunders te noemen in de afgelopen jaren. Menig onschuldig burger kan doodgemaakt worden. Als het na executie zo blijkt te zijn dat iemand onschuldig is, heeft de staat iemand vermoord.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2006
  7. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is wel zo maar je kunt het ook doen als hij meerderen malen in de fout gaat
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet, ik denk zeker wél dat er een verschil is tussen de moslimbevolken en de 'normale oorspronkelijke' nederlandse bevolking. Alleen het wordt door de media heel krom weergegeven. Ook zit er toch een groot verschil in moslims die hier in Nederland wonen en moslims die in het midden-oosten wonen denk ik. Daar zijn de levensomstandigheden denk ik toch heel erg anders dan hier, hier is veel meer welvaart. En hier leven veel meer bevolkingsgroepen door elkaar, het land heeft een ander bestuur ed.

    Toch denk ik niet dat de media té negatief is over moslims. En ik denk ook dat de meeste mensen met een normaal verstand wel weten dat dát wat de media laat zien niet altijd de waarheid is. En zij bepalen ook wat wij te zien krijgen. En mensen die moslims persoonlijk kennen zullen ook wel weten dat het beeld wat de media geeft natuurlijk lang niet klopt.

    Je moet je gewoon niet al te veel van de media aantrekken. Want in wezen is het vertoonde gebeuren de mening van één of enkele personen.
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind van wel, kijk slechts naar hoeveel aandacht er is voor 9/11 en kijk dan nog eens naar de aanval van Israel op Libannon + de situatie van de palestijnen (die echt fokking kut is, ze worden zo zwaar onderdrukt).

    Het laatste is imo veel erger want, er zijn veel meer mensen / kinderen dood, het is een veel langduriger conflict en het wordt uit de zak van Amerika betaalt :).

    Kortom, moslims staan zeer zeker vaker in een negatief daglicht in de wereldpers.
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Moslims die weer eens flippen is weer voer voor 'ons' (:)) Journalisten. Mensen reageren daar weer negatief op, en daar speelt de media weer op in. Het is min of meer een vicieuze cirkel. Dus het is maar hoe je het bekijkt of juist de media zo negatief is over moslims of het volk.
     
  11. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat media (te) negatief is over moslims. De media hoort namelijk redelijk objectief te zijn. Door alleen één kant van de zaak te belichten of alleen in te spelen op de interesse van mensen, kun je het beeld dat wij van moslims hebben aardig verdraaien. Het is natuurlijk aan jezelf wat je met het gecreëerde beeld doet, maar als je telkens alleen maar negatieve dingen hoort over moslims, dan is het voor (sommige) mensen moeilijk om dit beeld niet (voor een gedeelte) over te nemen. Het voorbeeld van Elendill2003 geeft goed weer waar de media de meeste aandacht aan besteed. Ook al interesseren meer mensen zich in 9/11, de media zou eigenlijk wel zo verstandig moeten zijn dat ze de 'oorlog' in Libanon evenveel belichten om zo geen verkeerd beeld te scheppen.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De media bepaalt naar mijn mening voor een groot deel de stemming in een land. Zo werd er jaren geleden er van de daken geschreeuwd "Het gaat slecht met Nederland!" en nu wordt er juist geroepen dat het weer goed gaat. Hebben jullie ook maar enig verschil gemerkt in je eigen situatie? Hetzelfde met moslims, ik ken persoonlijk geen moslims met wie ik problemen heb. Natuurlijk ben ik niet blij met het groepje hang-Marokkanen in het centrum, maar wat dan nog? Ik loop net zo goed met een grote boog om een groepje Nederlandse jongeren in bomberjacks. In mijn ogen zijn slecht opgevoede mensen een probleem, geen heel volk. De media zit verkeerd met haar vingertje te wijzen.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hier heb je een punt..maar telkens er ergens een incident is tussen de politie en allochtone jongeren waarbij de vrienden van die allochtone jongeren een héél stadscentrum in de vernieling helpen van puur vandalisme tot en met brandstichting toe..doet óók geen goed aan het hele debat wat dat betreft,en is uiteraard koren op de molen van de media en van de extreem-rechtse politieke partijen.
    De allochtone gemeenschap moet eens leren beseffen dat die uitbarstingen van geweld hier in onze maatschappij moeten achterwege blijven,aangezien telkens zoiets gebeurd zij door hun gewelddadige optredens steeds meer mensen in de handen van extreem rechts drijven tijdens de verkiezingen...en willen zij toch keet schoppen dat ze het maar in hun eigen land gaan doen...
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja het hoort, maar zelfs na 4 weken opleiding Journalistiek is me al bijgebracht dat het in dit soort zaken (bijna) nooit objectief is. Er wordt altijd ingespeeld op de visie die wij hebben op moslims. Subjectiviteit den top uiteraard.
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad ,dat feit is er en blijft er...en daarom moet je,je er ook van bewust zijn dat het hier op onze leefwereld van toepassing is...en ook van het feit dat zij ginds in hun eigen leefwereld er nét dezelfde principes op nahouden..kortom het is maar van welke kant je het bekijkt.
     
  16. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de gehele allochtone gemeenschap verantwoordelijk voor de uitbarsting van een minderheid binnen die gemeenschap?
     
  17. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat dit goed is. Uiteindelijk is de media dus wel degene die ons een (verkeerd) beeld brengt en hiermee dus ook te negatief is over moslims. Ik vind niet dat je de media kan goedpraten, door te zeggen dat ze inspelen op onze visie. De media hoort in zulke gevallen slimmer te zijn. Doen ze dat niet dan zijn zij te negatief over moslims en kun je de mensen, wiens mening ze verkondigen, niet de schuld geven.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Kijk eens, een heel topic om lekker te discussieren met elkaar over allerhande onderwerpen!

    Vandaag: Mag je wel lul tegen een man zeggen, maar geen kut tegen een vrouw?
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Natuurlijk mag je beide woorden gebruiken.
    Een dergelijke belediging (zoals Tiberius deed in het Nieuws-topic) is gericht aan het individu en niet aan een groep. Het is niet meer of minder ongevoelig.
    Het woord kut is nooit gebruikt om vrouwen en masse te beledigen, in tegenstelling tot bijv. meer racistisch beladen woorden zoals het n-woord.


    Het feit dat onze taal scheldwoorden heeft die we vaker gebruiken voor een bepaald geslacht, wil nog niet zeggen dat je daarmee ook het gehele geslacht beledigt. Daarbij denk ik aan woorden als lul en eikel tegenover kut, muts, trut.
     
    Yellow 13, MightyMikeDX en RaouLioo vinden dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @fredfenster : Hier moet je wezen kerel. Come at us bro!
     

Deel Deze Pagina