Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dannynima

    dannynima Guest

    Hej mensen heb net een home cinema set besteld bij de Neckermann.
    Maar nu is mijn vraag hoe ik die op mn LCD (LG 32LC25R, hetzelfde specificaties als de LC2R maar alleen een verbeterde XD Engine) aansluit.
    Hier even de specificaties van de home cinema set:

    SAMSUNG Home Cinema systeem HT-TP33 met 4 slanke zuilspeakers en 125 W subwoofer voor een optimale bioscoopbeleving. Het systeem is DivX-compatibel en speelt ook DVD-Audio-CD's, JPEG-foto-CD's, MP3/WMA-CD's en Audio-CD's af.
    Verdere kenmerken: ingebouwde Dolby Digital/DTS/Dolby ProLogic II decoders, FM/AM-tuner met 20 voorkeuzezenders, Progressive Scan, digitale ingang, S-Video-aansluiting, 2x Scart en hoofdtelefoonaansluiting. Uitgangsvermogen front/surround/center-speakers: 5x 75 W. Totaal uitgangsvermogen: 500 W. Met afstandsbediening.



    Alvast bedankt :) *)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2006
  2. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0

    De DVD speler zelf zou ik via scart aansluiten op een scart ingang op je TV,
    maar dan ben je nog niet helemaal klaar. Er kan nu alleen DVD geluid uit je boxxen komen. Om ook nog je TV en je ( ik weet niet of je het hebt maar lijkt me logisch anders zit je niet op dit forum) Xbox (360) op het ding aan te sluiten moet je nog iets doen:

    Van je TV naar je homecinema doosje een dropveter ( ik vind het zelf niet nodig hier uber dure kabels voor te kopen, een dropveter betekend de goedkoopste L-R audio interlink... die kabel met de rooie en de witte :9 )
    leggen, bij je TV moet hij in de TV-out en bij je doosje in de TV-in.

    Xbox 360, ik weet het niet zeker want ik heb nog niet echt naar de totale specs gekeken van je set, maar ik veronderstel dat hij wel een Aux ingang heeft. Je kunt je xbox dan op 2 manieren aansluiten ( de Digitale mogelijkheid is ook het geval bij TV maar zoals ik al zei vind ik dat niet nodig)

    Digitale: een Toslink kabel in het componentje aan de acherkant van je Xbox 360, er zit op het blokje zelf nog een ingang. De ene kant van je toslink hierin, en de andere kant in de digitale ingang op je doosje.

    Analoog:
    Dit is een gekloot, je zal waarschijnlijk met verlengstukjes moeten werken, omdat je ( met je HD tv) 3 stekkertjes gebruikt die je in je tv prikt, zit deze ook vast in je tv, en aan de zelfde kabel zitten de analoge audio stekkertjes, hij zit wel aan het andere deel, maar het is niet erg lang, als je het wel red ( als je het doosje op je tv zet ofzo :+ ) moet je de rooie en de witte gewoon in de Aux-in van je homecinema stoppen, red je dit niet, moet je een verleng kabel gebruiken en hetzelfde doen.

    Ik hoop dat ik je zo help, maar ik weet helemaal niets van je set af dus weet ook niet of ik het wel allemaal goed vertel...

    *gaat maar eens voor de zekerheid naar je set kijken

    Edit: heb gezien op de Samsung site dat je niet over een digitale ingang beschikt :eek: , terwijl op neckerman staat dat je dit wel hebt?!
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  3. dannynima

    dannynima Guest

    Bedankt Occisor :)

    Hier hebk denk ik wel wat aan :)

    heb al zo een kabeltje met een rode en een witte aansluiting, heb de home cinema set speciaal voor de 360 gehaald :)

    Dus moetk dan gewoon de dvdspeler met een scartkabel met de TV verbinden, en dan da wit/rode kabeltje van de TV out in de dvdspeler TV in douwen ?

    Nog bedankt he :b:
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, maar het kan ook zijn dat die kanalen anders heten, ik weet dat het bij de philips home cinema's altijd zo is dat ze er 1 apart hebben voor de TV, het kan ook zijn dat het met jou model zo is dat je AUX 1 en AUX 2 hebt.
    Dan dus, tv op AUX 1 en Xbox 360 op AUX 2.

    Cheers :b:
     
  5. dannynima

    dannynima Guest

    de SAMSUNG Home Cinema systeem HT-TP33 is uitverkocht =( waardoor ik nu de SAMSUNG Home Cinema systeem HT-Q20 heb besteld en morgen ik huis heb 8) .

    greetz
     
  6. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben deze zomer eigenlijk begonnen met een slaapkamer HT'tje:) lees tegenwoordig heel veel fora en ben ook helemaal besmet met het HT virus:cool:

    Overzichtje van m'n setje:) (specs staan in m'n sig) [zal ff proberen de foto's wel goed te plaatsen]
    http://img55.imageshack.us/my.php?image=photo0007xa8.jpg
    Interlinkje, vorige week gescoord [Van den hul: The name]
    http://img168.imageshack.us/my.php?image=photo0032jd8.jpg
    Overzichtje..
    http://img433.imageshack.us/my.php?image=photo0035gj2.jpg
    nog een..
    http://img168.imageshack.us/my.php?image=photo0093iu0.jpg
    Het kloppende hart:) [Pioneer vsx 415]
    http://img502.imageshack.us/my.php?image=photo0107kb5.jpg
    Dvd spelertje.. [Pioneer DV-393]
    http://img424.imageshack.us/my.php?image=photo0121mv3.jpg
    center speaker

    Ik ben binnenkort nog van plan om nieuwe fronts aan te schaffen, zit te denken aan de E80's van jbl..en dan misschien nog een nieuwe center erbij maar daar ben ik nog niet helemaal over uit:) Verder wil ik nog een nieuwe dvd/(sa)cd spelerO-) dus ik ben voorlopig nog niet klaar met m'n setje:cool:
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  7. dannynima

    dannynima Guest

    @ madison, ziet er vet :D ,

    oja en weetje toevallig dat als je een LCD op een home cinema aansuit dat de geluid van de xbox360 dan ook is aangesloten?

    greetz
     
  8. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    als je gewoon de witte en rode stekkers(van je 360) in je tv plugt en als je dan de audio uitgang van je lcd op je home cinema aansluit kun je ook het geluid van je 360 over die speakers horen ja.. het is dan geen 5.1 surround maar gewoon stereo/dolby prologic(fake surround)_0/
     
  9. dannynima

    dannynima Guest

    ja maar kheb ook nog apart een kabel met een rode en witte aansluiting liggen. Kan ik niet dan de andere uiteinde van die kabel in de LCD doen en de rode en witte in de home cinema proppen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2006
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    \o/ mooie pics
    Die interlink is echt uber _O_ van den hul is echt van de hoogste planken.
    Ik merk dat je het HT virus helemaal te pakken hebt, altijd meer willen, en altijd beter. Maar mijn geluid is nu voorlopig goed, ik ga nu aimen naar HD :)

    iig, al een heeeele mooie setup :thumbs:
     
  11. dannynima

    dannynima Guest

    @ madison, hoeveel watt is da wel niet :p

    ziet er masterlijk uit
     
  12. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    THNX\o/ Ik ben ook al flink bezig met HD, computer even op m'n lcd aangesloten en dan HD materiaal.. echt bruut:cool: en volgende maand nog ff een hdtv decoder aanschaffen*) Heb je al een beamer op het oog trouwens?
     
  13. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    @madison

    Netjes !!!

    Ps. Eventuel (als er mogelijkheid is) is zeker de moeite waard om deze coaxial kabel(s) van VDH "The Videolink 75" of de iets goedkoper "Videoline 75" te proberen, ik denk dat een van deze je ook zal bevalen ;) ?!
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2006
  14. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx*) Bedankt voor de tip, maar ik hou het voorlopig nog even bij m'n Hirschmann kabeltje:cool: \o/
     
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    QED kabeltjes...
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha wanneer is die QED Powerbuy eens afgelopen? Dat ding loopt al laaaaang :D

    Ik heb trouwens Tannoy TS8 subje op het oog, ter vervanging van de Magnat....
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2006
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    De Powerbuy die ik organiseer, Is vandaag afgelopen.
    Zo lang liep die niet hoor..
    Ieder geval 29% korting, Totaal 6500,- dus zeker wel geslaagd!

    Tannoy stond op forum of niet?
     
  18. Hallinger59

    Hallinger59 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik nog maar een noob ben en deze vraag hier moet stellen omdat ik bij de zoekfunctie zoveel berichten eruit krijg.

    Ik heb gisteren een xbox 360 gekocht en hem aangesloten op mijn sony hd-tv met deze Xbox 360™ Component HD AV-kabel.

    Ik heb ook nog een surround set staan namelijk een sony DAR-RH1000. Ik weet dat er hier geen optische in-en uitgang inzit.
    Ik wil toch graag deze set aansluiten op mijn xbox, maar hoe moet ik dat nu in doen. Ik ben gisterenavond heel de avond bezig geweest en ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

    Ik hoop op goede antwoorden en niet op beter zoeken ofzo. Dat heb ik ook geprobeerd. Misschien kunnen jullie met pm-en of een mail sturen (4201629@inholland.nl) Alvast bedankt voor de hulp!!!

    Groeten Jerry
     
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat zit er dan wel op aan ingangen?
     
  20. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft je surround reciever wel een coaxial ingang?

    Zou het wel het geval zijn dan kun je een optisch (toslink) naar coaxial converter kopen.
    Anders, als er geen digitale ingang zit blijft een optie om je xBox stereo (Wit / rood stekkers) met / aan de AUX van je reciever te verbinden, zou kun je nog eventuel van de ProLogic surround genieten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina