Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
  2. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    wtf..
    iew, ik vind het er niet echt uitzien, lichtelijk uitgedrukt.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hè gelukkig, scheelt dat even :D
    Het is ook allesbehalve gezond kan ik je vertellen =(

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    ik ben dom geweest...

Ik ben de afgelopen week (en daarvoor ook nog enkele dagen) regelmatig in de zonnebank geweest. En dan bedoel ik echt bijna elke dag na het fitnessen, misschien 3 dagen niet, wat neerkomt op in 1,5 week 8 dagen wel.

Nu ben ik geinformeerd dat zovaak niet goed voor je is, en dat het de kans op huid****** snel vergroot. (ik wist dat het niet echt goed was, maar in had het geriger verwacht)
    Ik heb nu informatie gelezen over het zonnen in de zonnebank, en ben nu een stuk minder fanatiek (laten we dus zeggen: slimmer).

Mijn vraag is nu:
    Ik ben dus de afgelope 1,5 week te vaak in de zonnebank geweest, maak in nu een grote kans op problemen?
    Ik ben nu niet meer van plan om er vaak in te gaan (1 keer per week/2 weken), zeker niet als ik nu verontrustende antwoorden krijg dan stop ik ermee.

Edit: er staan sterretjes, maar jullie weten vast wel welk woord daar hoort te staan.

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Nee zo erg zal het wel niet zijn, ik denk dat je toch wel iets langer en constanter onder de zonnenbank moet liggen willen er echte problemen voorkomen. Er zijn mensen verslaafd aan zulke dingen en die gaan hoe gek het ook klinkt vaker bruinen dan wat jij nu doet en doen dat al langer. Toch is het wel verstandig om flink te minderen, raar dat ze daar trouwens niks zeggen over je nogal vaak bezoek voor de zonnenbank? Meestal adviseren ze toch wel om niet zo vaak te gaan.. :{

6. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Zie dit Topic nu pas...

Ik loop sinds een maand stage voor een jaar in een FitnessCentrum hier in de buurt!
    De opleiding CIOS doe ik namelijk. DIt is een sportopleiding, die bij velen toch wel bekend is volgens mij.

In elk geval super stage! :D
    Zelf veel trainen, mensen begeleiden, grondoefeningen geven en straks ook de Spinning lessen verzorgen.

7. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Nou Sostic, bedankt.
    Dit is toch wel fijn om even te horen dat het allemaal wel mee valt.
    Hoe dan ook, mijn plannen met de zonnebank zijn zodanig aangepast in 1 keer in de 2 weken. Waarom zo weinig? Puur voor de zekerheid :)
    Misschien wat overdreven? inderdaad, maar dat maakt me geen zak uit.

De zonnebank staat gewoon in de kleedkamer (soort cabine) en daar staat geen begeleiding bij. Als je er even overna denkt niet echt handig, maar zo is het nou eenmaal.

Mijn plannen zijn in ieder geval om fors te minderen, al dan niet slechts nog maar zelden te gaan.

Ben trouwens de laatste tijd zo goed als elke dag naar het fitnesscentrum gegaan, echt heerlijk :)
    Voel me altijd wel tevreden naderhand, wanneer je armen gespannen en hard aanvoelen en als je kijkt naar de vorderingen die je maakt.
    Vanmiddag weer, ole!

edit:

CIOS...ben ik misschien ook van plan. Ik wil waarschijnlijk ook iets met sport gaan doen, lijkt me echt leuk :)
    Het enige probleem is dat je dat niet echt tot je pensioen kan gaan doen. Nouja het kan wel, maar dan gaan de spieren waarschijnlijk niet echt helemaal meer mee.
    Hoe dan ook, lijkt me voor de tijd zolang het kan echt genieten.

Laatst bewerkt: 5 okt 2006
  8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Waar doe je de opleiding en waar loop je stage?

9. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Eerste 2 jaar in elk geval in Eindhoven!
    Daarna waarschijnlijk naar Sittard!

Stage loop ik in Bakel! Zelf woon ik in Mierlo :).
    Allemaal in de buurt van Eindhoven dus.
    Erg gave stage! Vandaag is mijn praktijkbegeleider van school langsgeweest op mijn stage.
    Ze hebben nog nooit zo'n goede stagaire als mij gehad... :eek:
    En mag nu in de weekenden betaalt mogen werken!

16e Oktober (in de herfstvakantie) begin ik waarschijnlijk!
    ZO gaaf! :)

@ Azumi

Weet wel dat het niet alleen sporten is op deze opleiding. Althans, als je het hoogste niveau gaat doen, zul je ook heel wat theorie krijgen.
    Men denkt bij CIOS alleen aan sporten. Maar ook Latijnse namen voor botten en spieren die onder het vak TKF vallen zijn erg lastig...

Verder wil ik hierna HBO opleiding gaan doen, zodat ik voor een leiding gevende functie kan gaan studeren.
    Aangezien je inderdaad misschien je niet tot pensioen sport leraar of iets anders kunt blijven.

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Netjes! Zelf zit ik al in het 3e jaar in Tilburg en ik kan zeggen dat je je niet druk hoeft te maken over de latijnse benamingen enzo hoor, zo moeilijk vond ik het niet ;) Succes verder met je opleiding (Y)

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Je hebt fitness en fitness. Als je een strak mooi lijf wil hebben kan dat best zonder overdreven voedingsschema's en creatine.

Thuis trainen zet overigens best zoden aan de dijk mits je dat structureel (dagelijks bijvoorbeeld een uurtje) doet. Met wat goede gewichten, push ups en sit ups en dergelijke kun je al snel vooruitgang boeken. Moet je ze wel goed doen (niet af en toe een paar, maar structureel in sets). Voordeel is dat je nooit wachttijden hebt, geen reistijd.

Veel mensen draven in mijn ogen door, willen te snel resultaat. Maar ja, dat merk je normaal pas na een enkele maanden.

12. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    @ Sostic

Druk maken is een groot woord. Ook ik heb er niet al teveel moeite mee. Echter denken mensen bij CIOS toch vaak alleen aan het sporten :cool:...
    Hoewel bijvoorbeeld TKF een lastig vak is. Heet bij jullie ook zo?

@ The Walrus

Is natuurlijk een mogelijkheid jah. Het gevaar bij mensen is inderdaad vaak dat men te snel resultaat wil zien.
    Ze gaan dan al vrij snel zwaar trainen, terwijl dit helemaal niet het beste is.
    Je kunt beter rustig beginnen, en ook daadwerkelijk 3 repetities van 15 herhalingen doen.
    Dan 1 repetitie en 12 keer....
    En dan het gevoel hebben, dat je zogenaamd zwaar getraind hebt!

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik ken het vak TKF niet, ze zullen het bij ons vast anders noemen...
    En met thuistrainen krijg je nooit het gewenste resultaat als bij een sportschool, alle antagonisten krijg je nooit goed getraind.

14. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Gluteus :cool:

Antagonisten?
    Kan je even vertellen wat dat is?

Laatst bewerkt: 6 okt 2006
  15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Antagonisten zijn spieren die voor de tegenovergestelde beweging zorgen, als je dus bijvoorbeeld je Biceps Brachii gebruikt om je arm te buigen zal de Triceps Brachii de antagonist zijn. De spier die voor de beweging zorgt noemen we de Agonist, meehelpende spieren zijn synergisten.

Blijkbaar leer ik dus iets op school 8)

16. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    En hoezo kan je die dan wel trainen in de sportschool en niet thuis?
    Ik bedoel, als je thuis een goede voorziening hebt (laten we zeggen: 2 kleine dumbels, 1 lang halter, buikspierbankje en knijpdingetjes voor je onderarmspieren; om maar even mijn assortiment te noemen ;)) kan je aardig vooruit.
    Als je terug bent van fitnessen en in de avond weer eventjes enkele herhalingen wilt doen, of omdat die dag het fitnesscentrum dicht was, heb je hier een bescheiden assortiment, maar wel voldoende.
    Ik ben van plan om iets te kopen waar ik me aan kan optrekken, met dat erbij kan ik bijna elke spiergroep trainen; borst, rug, biceps, triceps, onderarmen, buik, schouders, bovenbenen en kuiten.
    Wat mis ik dan, en dan in de zin van, waarom kan ik dan niet de zogenaamde antagoristen trainen?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou je hier de term antagonist gebruiken? Je krijgt thuis idd niet alle spiergroepen goed getraind... of iig een stuk moeilijker, maar dat staat los van het feit of ze nou wel of geen antagonist zijn.

Met een smith machine, losse dumbells en een bankje kom je thuis overigens een heel eind maar daar hebben de meeste mensen geen ruimte voor.

Ik train overigens zelf al zo'n 9 jaar en zo'n 6 jaar erg fanatiek. Echter blijven groeien is voor een naturel erg lastig.

18. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Je kunt idd wel een eind komen thuis. Alleen het probleem is dat je maar een beperkt aantal oefeningen kunt doen thuis en daardoor bepaalde bedelen sterker ontwikkeld zijn dan de rest. Hierdoor ben je niet meer in verhouding en gaat dat er een beetje raar uitzien. Veel voorkomend probleem bij mensen die alleen thuis trainen met bijvoorbeeld een set dumbells en een barbell is dat ze een schuin aflopende borst hebben. met push ups train je vooral het middelste stuk van je borst. De bovenborst wordt hierdoor te weinig gestimuleerd. Ook is de rug vaak een probleem.

Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk om te varieëren in je oefeningen zodat het nieuw blijft voor je lichaam en daardoor ook vooruitgang blijft boeken.

Thuis trainen zorgt voor een goede basis en is goedkoop. Maar wil je echt je lichaam helemaal in evenwicht hebben dan zul je het moeten combineren met een bezoek aan de sportschool.

19. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, op een gegeven moment kom je op een punt dat groeien heel lastig gaat. Als je dan nog wilt groeien zul je heel goed op je voeding + trainingsvariatie moeten gaan letten.

Naturel is wel het mooiste vindt ik. Heb er ook het meeste respect voor omdat deze mensen eigenlijk het hardst trainen.

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb redelijk wat thuis staan, maar je kan gewoon niet alles trainen thuis. Ik heb een halterbank, 4 losse dumbells, knijpers, 150 kilo aan gewichten en een optrekstang. Het is niet genoeg, de variatie is niet groot genoeg.

Ik ga nu weer naar de sportschool omdat ik graag zo af en toe begeleiding wil. Ik merkte na een tijdje dat mijn schouderspieren niet evenredig waren gegroeid. Dat had ik eerder ontdekt als ik in de sportschool zit. Nu moet ik aangepast die spiergroep trainen.

Toen ik weer begon in de sportschool kreeg ik inderdaad problemen met de bovenborst, de rug en benen. Op de halterbank druk ik gemakkelijk 85kg terwijl ik met de rugoefeningen ontzettend veel moeite had. Dat gaat nu een stuk beter, maar wil je idd goed in evenwicht zijn dan kun je dat niet doen door alleen thuis te trainen (mits je niet alle faceliteiten hebt, en dat hebben de meeste niet).

Ook heb je veel mensen die een halterbank en wat dumbells kopen en zonder ervaring aan die dingen beginnen te trekken en duwen. Resultaat is vaak blessures en scheefgroei. Ik ben vanuit de sportschool thuis gaan trainen en na een ongelukje en een vervelende blessure ben ik na een tijd weer naar de sportschool gegaan. Ik kan het iedereen afraden om thuis te gaan trainen (tenzij je reacreatie fitness doet en gewoon lekker opdrukt thuis of gecombineerd met de sportschool thuis traint), ik had ervaring en het ging toch fout.

Er is niks mis met thuis een beetje trainen om fit te geraken, maar op het moment dat je merkt dat je verslaafd begint te raken (en het kan verslavend werken) en je wil je grenzen verleggen, ga dan naar de sportschool. Combineer het iig want anders kan het zomaar fout gaan.

Laatst bewerkt: 6 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina