Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, zo heb ik 4 van mijn xbox1 controllers gemold, die draad kan dat niet aan bij het puntje waar die net de controller uitkomt, ik rolde dan ook elke keer dat ding uit en op en er kwamen vaak vrienden langs om met z'n 4en te gamen dan.

    Uiteindelijk heb ik gewoon een normale pc usb verlengkabel gepakt en die met controller en plug gesoldeerd (x4), dus nu geen problemen meer en ik rol ze ook anders op, en nu met m'n 360 gebruik ik ze toch nauwelijks.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als we het toch over controllers hebben ;):


    Ik ben benieuwd :cool:
     
  3. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Bron

    Als dat waar is, wordt de blu-ray speler in de ps3 wel erg overbodig voor games en verliest sony een hele grote troef. Killzone 2 19 gig? denk het niet _0/ .
     
  4. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is of wordt dit de waarheid.
    Men wil toch in de nabije toekomst spellen online verkopen.
    Alle argumenten w.b.t. de opslagcapaciteit van de blu-ray voor games is complete lariekoek.
    Maar ja iemand, die een ps3 koopt wil niet graag horen, dat hij die blu-ray voor de games niet nodig heeft.
     
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Games zelf nemen een aantal gig in beslag, maar cinematics ook, stukjes film die helemaal pre-renderd zijn kost ook opslag capiciteit. Dit merk je al gauw bij games die gewoon de game engine gebruikt voor filmpjes omdat ze geen plaats meer hebben voor voledige pre-renderd filmpjes. Het voordeel van de blu-ray is dus uitgebreide, opgepimpte tussenstukjes film en shit, maar dit boeit me eigenlijk helemaal geen f*****, als de game zelf maar goed is en de gameplay.

    Edit: net even dit gelezen: X06: The Big Picture

    en het is best interessant wat IGN allemaal zegt :eek:
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2006
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    PR op zijn best
     
  7. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Dat laatste is vergelijkbaar met mensen die de aanschaf van hun 360 willen rechtvaardigen door de ps3 te bashen voordat die zelfs maar uit is. Je kunt ook gewoon open staan voor alle consoles die topspellen maken en die gewoon allemaal kopen maar dat is voor sommigen blijkbaar heel moeilijk.

    Anyway, ik heb een 360 en ga ook een ps3 kopen. En als blijkt de BR speler niet nodig zal zijn voor games en dat ik daardoor wel meer geld kwijt ben dan zal ik niet blij zijn. Als dan ook nog blijkt dat er na een tijdje gewoon helemaal geen films op BR uitkomen en alleen maar op HD DVD, dan zal ik helemaal niet blij zijn. Laten we dan tenminste maar hopen dat Sony waarmaakt wat ze altijd hebben gedaan: topspellen maken :)
     
  8. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, idd. Hoe f****** dom kan je een andwoord beandwoorden.|:-

    Ofterwijl allemaal ff 1 generatie volledig boycotten en bij de volgende generatie zijn wij de eerste die de console ontvangen?

    Waardelose vent dat het is, waarom zijn het allemaal van die achterbakse lui daar bij sony? Worden ze daar op geselecteerd?

    nee sony, voor mij mag je nog een jaartje of 2 in de schappen liggen voor dat je hier thuis komt.
     
  9. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel erg US-centric, zoals gebruikelijk voor IGN. Zo hebben we in Europa, weliswaar door het uitstel van de PS3, wel degelijk een hele boel exclusives. Ik heb het dan over PES6, Fifa2007, CoD3, SCDA, RB6Vegas, NfSC die allemaal wel naar de PS3 komen, maar door het uitstel wel degelijk 6 maanden exclusief zijn. En sommigen nog (veel) langer dan dat.

    Als je echt geen 360 wilt kopen, dan koop je ze op de PS3, maar als je die games graag deze kerst wilt spelen, heb je maar 1 keus: de 360.
     
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is niet echt wat ik zo uber interessant vond, omdat PS3 in de states eerder komt. het was meer het eerste stukje over The 2006 Hardware Race en dat ze wel laten blijken ze denken dat xbox deze generatie gaat winnen.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Leuk om te lezen, echter het stuk over de exclusives voor de 360 vind ik ver overtrokken. Ik denk dat de invloed daarvan een stuk minder groot zal zijn.
     
  12. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat het waar dat Xbox 360 nieuw controller erbij krijgt? Met motion-sensor?
     
  13. dannynima

    dannynima Guest

    Zou best kunnen(had het een keer ergens gelezen op een forum), maar heb pas gehoord dat er een controller uitkomt speciaal voor shooters :D, waarbij je met meer precisie met mensen neer kunt knallen :D.
    En waarschijnlijk zal je al hebben gelezen dat er waarschijnlijk nog 2 andere soorten controllers uitkomen.

    Greetz
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Ik hoop natuurlijk dat ze Crysis ooit zullen uitbrengen op de consoles :9
     
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is goed nieuws ! Heel goed nieuws, ik ben vanaf het begin af aan in Crysis geintereseerd en wilde misschien mijn PC upgraden ( niet alleen om Crysis, maar de game woog wel het zwaarst in mn overwegingen :) )
    Dat hij dus misschien geport word is echt topnieuws :D hoop dat het waargemaakt wordt :)
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    De Cell zal uiteindelijk het verschil maken...

    Sommigen vragen zich misschien af waarom de eerste generatie games van de ps3 er bijna of even goed uitzien als de 3de generatie xbox 360 titels.
    Rene(Doom) van ps3 focus heeft het volgende geplaatst(hij heeft het zo goed mogelijk vertaald, dus zal ook wel kloppen):

    Nu, ik ben er zeker van dat de meeste dit wel al wisten hier. Qua grafische kaart, ... is de ps3 gewoon gelijkaardig aan de 360, maar de cell(de kern) is een powerfull ding dat er een schep bovenop doet. Ik heb ook altijd gezegd dat de Cell hetgeen is wat het verschil zal maken uiteindelijk, maar dan krijg je natuurlijk van die antwoorden over de grafische kaart,...
    Maar ik vind het wel spijtig dat er geen sterkere grafische kaart in de ps3 zit. In vergelijking met de Cell had er gerust een sterkere mogen inzitten, maar swat:).

    Anyways: This maar een gewoon berichtje eigelijk, maar ik heb wel altijd hetzelfde gedacht als in dit berichtje en lijkt me ook wel logisch eigelijk. Maarja, we zullen toch nog een tijdje moeten wachten om te zien wat de Cell daadwerkelijk allemaal kan.
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar boss, het komt er gewoon op neer dat de ps3 ook 512 MB ram heeft. Alleen het verschil is dat hij deze moet delen met de GPU. Dus dat betekent dat hij 265 MBRAM heeft op de CPU en GPU. Terwijl de 360 512 RAM heeft voor de CPU en nog aparte RAM voor de GPU heeft.
     
  18. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar welk van de consoles is nou de sterkere?

    Verwachten jullie dat het echt gaat lukken spellen 70% kleiner te maken?
     
  19. dannynima

    dannynima Guest

    Als het zo zou zijn, dan betekent niet dat alle games beter zijn van de PS3 dan de 360.Er zijn nou gewoon eenmaal games die op een console beter zijn dan een andere console en andersom.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, zoals Assassin's Creed die op de 360 een betere AI zal krijgen. Je moet het per geval bekijken.

    Dat een spel op de andere console beter of mooier is kan door allerlei factoren komen. Een studio kan zich bijvoorbeeld gericht hebben op een console en daarna een game overgezet hebben naar een andere. Ook kan een studio meer tijd steken in een bepaalde game of een flinke voorsprong gehad hebben, wat net dat kleine beetje verschil kan maken.

    Al met al denk ik dat de hardware en de mogelijkheden erg aan elkaar gewaagd zijn. De inspanningen van een studio zullen het verschil maken, niet de hardware. Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld de RSX als hij hier in maart op de markt komt eigenlijk alweer verouderd is.

    Nvidia komt namelijk volgend jaar al met de G90 architectuur ..

    G90 specs:
    * 55nm Architecture
    * Over 1000MHZ Core Speed
    * 64 Unified Shader Units
    * 512-1GB Dedicated GDDR4 XDR2 at 2Ghz
    * 512-bit Memory Bus
    * Quad SLI Support
    * May have a dedicated PPU on Board (physics processor)

    En dan de RSX specs:
    RSX specs:
    * 90nm Architecture
    * 500MHz Core Speed
    * 300 Million Transistors
    * 24 pixel pipelines, 8 vertex pipelines, 8 ROPS
    * 512MB Shared GDDR3 RAM at 1.3Ghz
    * 128-bit Memory Bus
    * Shader model 3.0

    De RSX is alweer flink verouderd zodra het op de markt komt. En dat moet dan 10 jaar mee? Hmmmmm ....
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina