Klopt, zoals Assassin's Creed die op de 360 een betere AI zal krijgen. Je moet het per geval bekijken.
Dat een spel op de andere console beter of mooier is kan door allerlei factoren komen. Een studio kan zich bijvoorbeeld gericht hebben op een console en daarna een game overgezet hebben naar een andere. Ook kan een studio meer tijd steken in een bepaalde game of een flinke voorsprong gehad hebben, wat net dat kleine beetje verschil kan maken.
Al met al denk ik dat de hardware en de mogelijkheden erg aan elkaar gewaagd zijn. De inspanningen van een studio zullen het verschil maken, niet de hardware. Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld de RSX als hij hier in maart op de markt komt eigenlijk alweer verouderd is.
Nvidia komt namelijk volgend jaar al met de G90 architectuur ..
G90 specs:
* 55nm Architecture
* Over 1000MHZ Core Speed
* 64 Unified Shader Units
* 512-1GB Dedicated GDDR4 XDR2 at 2Ghz
* 512-bit Memory Bus
* Quad SLI Support
* May have a dedicated PPU on Board (physics processor)
En dan de RSX specs:
RSX specs:
* 90nm Architecture
* 500MHz Core Speed
* 300 Million Transistors
* 24 pixel pipelines, 8 vertex pipelines, 8 ROPS
* 512MB Shared GDDR3 RAM at 1.3Ghz
* 128-bit Memory Bus
* Shader model 3.0
De RSX is alweer flink verouderd zodra het op de markt komt. En dat moet dan 10 jaar mee? Hmmmmm ....
Laatst bewerkt: 7 okt 2006