PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. acab Chucky

    acab Chucky Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen. _O_
     
  2. megatoom

    megatoom -

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zijkt fifa wel helemaal af he...ik vind hem best wel goed hoor, alleen ik moet pes 6 bog testen maar de demo van fifa 07 vind ik toch best wel goed
     
  3. mark8925

    mark8925 Guest

    wat een geweldige argumentatie _O_ :emo:
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Ja klopt. Ik zeik het spel geheel af, omdat mensen een wanprodukt voorgeschoteld krijgen. Als PES met zoiets kwam, dan speelde ik het ook niet. WE10 vind ik bijvoorbeeld ook slecht (wel een heel stuk beter dan Fifa 2007 maar enfin), die speel ik dan ook amper omdat ik het slecht vind.

    Je moet nu minsten 60 Euro betalen voor dit spel. Dit spel heeft minder mogelijkheden dan de current-gen versie van hetzelfde spel. Waarom? Omdat EA de consument nog steeds als domme schapen ziet en denkt dat wij als consument het spel toch wel kopen. Omdat het naamsbekendheid geniet en omdat de 360 versie er mooi uitziet. Vervolgens zul je als je een volledige versie van Fifa 2007 op de 360 wilt hebben nogmaals je portomonee moeten trekken.

    I rest my case en iedere Fifa fan: Geniet van je spel ;)
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Konami krijgt ieder jaar meer licenties. Nu heb je dus reclame borden van Coca Cola, Sport 2000, Canon, idd ook Konami, Adidas, noem maar op.
     
  6. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Konami heeft het beste spel qua gameplay en realisme, maar daar houdt het ook op. Als ze wat meer aandacht zouden besteden aan de rest zouden ze nog zoveel meer kunnen verkopen. Ten eerste te weinig reclame, laat mensen maar kiezen tussen de naam FIFA of Pro Evolution Soccer. Ik denk dat 95% van de mensen de naam FIFA kent, komende door WK oid of door de marketing van EA. Veel minder mensen zullenn PES kennen, een onbekende naam voor iemand die zich er niet in verdiept heeft. Komt zeker weten doordat Konami zowat geen marketing voert. Besteed je daar meer aandacht aan, dan ga je echt wat meer discjes verkopen.
    Verder besteden ze te weinig aandacht aan de graphics, niet alleen tijdens het spelen maar ook de menu'tjes. De menu'tjes werken makkelijk (veel makkelijker dan die van FIFA) maar als je zo een demopod hebt staan met zo een menu en die van FIFA ernaast gaat iedereen naar die van FIFA. Die menu's zijn al jaren niet veranderd. Ook de graphics zijn niet goed genoeg, FIFA07 heeft nette graphics en ziet er gewoon goed genoeg uit voor een voetbalspel. Ik heb PES6 nog niet op mn 360 met HDtv gezien, maar gelet op de filmpjes is het allemaal wel weer matig.
    Dan is er nog de muziek, FIFA dit jaar lekkere muziek erbij, PES heeft weer die kansloze irritante rotmuziek (vooral veel aan geergerd als iets niet wil lukken...) het is maar goed dat je nu overal je eigen muziek onder kunt gooien.

    Dit zijn allemaal randzaken naast de gameplay, maar Konami steekt er naar mijn inziens veel te weinig aandacht in. Ze kunnen PES nog zoveel beter maken daardoor, en dat vindt ik gewoon jammer.
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    MWOEHAHAHAHAHAH! Meen je dit nu echt? Lelijk hoesje? Die van Fifa07 is bijzonder bedoel je? Ach.. naja, het geeft wel de stijl van het spel weer... Donker, grauw, niet boeiend....

    Een goed product heeft verder ook geen reclame nodig. Dat is iets wat jij dus niet snapt. Konami pakt het juist veel slimmer aan. Je kunt bijvoorbeeld goed zien hoever het spel grafisch is gevorderd sinds de eerste speelbare demo op de Leipzig Game Convention (die Cyrax heeft gespeeld).

    Inmiddels is het publiek 3D (toen nog niet), inmiddels is het geluid verbeterd, zijn de textures nog weer scherper en zijn enkele kleine bugjes erweer uitgehaald. Konami laat tevens screenshots zien die echt ingame zijn. De screenshots die je van Fifa hebt gezien zijn allemaal vanuit de cutscenes. Dat is niet eens met de echte engine gemaakt. Het zijn gewoon animaties gemaakt met Maya, of 3DSMAX of weet ik veel wat ze gebruiken. Dat is gewoon nep!

    Verder over de gameplay.. Ik heb nog nooit een goal gescoord bij Fifa waarbij de bal van richting werd veranderd. Ik heb nog nooit gezien dat een speler de bal uitschiet als een speler geblesseerd op de grond ligt. Ik heb nog nooit gezien dat een speler juicht bij een buitenspel goal en opeens zijn handen op zijn hoofd legt, omdat zijn doelpunt is afgekeurd. Ik heb nog nooit gezien dat een speler bij Fifa even behandeld wordt bij de zijlijn en dat je of je tegenstander dus even tijdelijk met 10 man speelt. Ik heb nog nooit (tot voor kort) een scheidsrechter (in PES6 ook een lijnrechter) in het veld zien lopen bij Fifa, die PES3 al had.....

    Er zijn zoveel dingen en details die PES6 al beter maken en dan hebben we het nog niet eens over de gameplay gehad, want die zit 100x beter in elkaar dan Fifa.

    Fifa07 is best een leuk spelletje om tegen elkaar te spelen over Live denk ik, maar ga je tegen de CPU spelen, dan frustreer ik me mateloos omdat de CPU alleen maar wat rent, kapt, draait, rent, en schiet (en in bijna elke wedstrijd wel minimaal 3x tegen de lat). Echt combinaties maken doet de CPU niet en ik dacht toch echt dat EA zei dat de spelers dit jaar konden denken. Ohw... wacht? EA zei dat... Ooohwww... Tja, dan begrijp ik wel dat het er niet inzit!

    Jij bent zo'n figuur die voor een superlekker wijf gaat zonder inhoud.... Terwijl ik voor een iets minder superlekker wijf ga, maar wel met veel meer inhoud. En daar hou je het echt stukken langer mee uit.... Maargoed, de pubertijd hebben we allemaal gehad. Ga maar lekker voor Fifa07, ooit word je wijs en vraag je je af wat voor leuke dingen je allemaal had kunnen doen in de tijd dat je Fifa speelde omdat je niet beter wist.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  8. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice words jows, die van jou ook Cyrax (L)
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Kijk, voor wat betreft de presentatie en muziek in de menu's loopt PES achter. Maar een menu zorgt er bij mij niet voor dat ik het spel leuker ga vinden. Ik vind persoonlijk het selecteren van de teams en shirts eenvoudiger bij PES. Eenvoud is toch vaak beter.

    Nog een ding. Fifa 07 heeft eenzelfde soort menu als NBA Live en NHL heeft. Dat is iets wat ze ontwikkelen en vervolgens in alle EA Sports games gebruiken. Beetje andere kleuren erin en klaar... Wat ik wel heel erg vet vind van Fifa is dat je kunt schieten en kloten met de bal als de wedstrijd wordt geladen. Dat zijn dingen die ik erg waardeer van Fifa.

    Maja, het allerbelangrijkste blijft de gameplay en die zuigt toch ieder jaar weer. Fifa 07 is wel vele malen beter dan zijn voorgangers, maar toch mist het de diepgang en vloeiendheid van de PES serie. Ook vind ik het jammer dat ze de MAYA of 3DSMAX Cutscenes hebben gemaakt i.p.v. gebruik te maken van de game-engine. Dan komt het geheel er even wat beter uit te zien.

    Ik vind het daardoor kaal. Ik heb juist liever dat EA zich eens minder gaat bekommeren om de neppe graphics, juist iets minder let op de textures en juist meer op de details. Bij PES5 hebben de spelers bijvoorbeeld tanden. Die heb ik bij Fifa07 nog niet kunnen ontdekken (zelfs niet bij Ronaldinho :lol: ).

    PES6 heeft gewoon alles voor v.w.b. gameplay en details van het voetbalspelletje.

    Fifa07 heeft alles voor v.w.b. het geluid en de presentatie. Ik hoop dat EA Sports door blijft gaan met de ontwikkeling van Fifa, want dat zorgt er alleen maar voor dat PES nog beter wordt in de toekomst.
     
  10. F-R Forevfer

    F-R Forevfer Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel gelijk jows, maar hij bedoelt (denk ik) als je niet echt op forums en internet kijkt en geen vrienden of kennisen hebt die het spel spelen. En jij alleen fifa kent, dat je dan niet over gaat op pes omdat je het dan gewoon niet kent.
    Tot vorig jaar wist ik ook nog niks van pes gewoon omdat er geen reclame werd gemaakt en omdat niemand die ik kende het spel speelde.

    Dus goeie reclame is zeker wel belangrijk.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Ik beaam ook wel wat je zegt. Konami besteedt niet veel aandacht aan randzaken, dat is wel een feit. De muziek is niet om aan te horen, al jarenlang niet. PES heeft ook nette graphics (aangezien ik animaties daar ook onder vind vallen), en zeker PES6 heeft dat op de 360. Je ziet van Fifa alleen tussenfilmpjes, ingame vind ik het niet overdonderend. De cut-scenes zijn mooi (maar ontzettend overdreven, wangen die bewegen, de huid ziet er dom uit, eigenlijk is het niet realistisch in Fifa 2007).

    Maar Konami komt wel steeds met een spel dat zo ontzettend goed is (WE10 is de enige game in 10 jaar die een paar fans heeft teleurgesteld, vervolgens maken ze dat direct goed met PES6) en constant verder streeft naar perfectie op het gebied van gameplay. Ieder jaar doet Konami meer en meer aan die randzaken. EA doet dat ook, maar vergeet een goed spelend spel neer te zetten. Fifa 2007 is als een Ferrari zonder motor. Geef mij maar een mini met een straaljager motor.

    Ik vind het grappig dat vele Fifa fans zonder blikken of blozen erkennen dat de gameplay van PES velen malen beter is. En toch maar dat onding van een Fifa blijven spelen. Echt onbegrijpelijk.
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Tuurlijk is goede reclame belangrijk. Maar ik kan mij nog goed herinneren dat ik vorig jaar ergens tijdens een Championsleague wedstrijd (dacht in het Bernabeau Stadion) een reclamebord zag "PRO EVOLTION SOCCER 5, met de datum erachter".

    Ze doen het dus wel, maar vlakvoor het spel uitkomt. Ze maken er inderdaad geen hype van zoals Fifa. Waarom PES nog niet zo goed verkoopt heeft meer te maken met het feit dat mensen denken dat PES helemaal geen licenties heeft en alleen maar nepnamen heeft.

    Dat is allang niet meer het geval en dus zouden ze idd wat reclames moeten maken waar je Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Groningen, etc. ziet voetballen en vervolgens het shirt van enkele spelers (zoals Sneijder, Heitinga, De Cler...) in Oranje veranderd.... Dan weten ze meteen... "Damn! Ook het Nederlands Elftal zit erin met officiele licentie! En de gameplay ziet er vet uit man, shiit!"

    Dat kunnen ze inderdaad doen, maar ik heb toch liever dat ze hun tijd besteden aan een goede game, dan randzaken zoals reclames. Dat zijn bijzaken. Konami maakt PES echt voor de voetballiefhebber en mond-op-mond reclame is de beste reclame die er is.

    Al mijn vrienden (op eentje na, maar die krijgt PES6 van mij voor zijn verjaardag) spelen nu Pro Evolution Soccer. Gewoon omdat het veel vetter is, het is echt strategisch. Het gaatje zoeken, snel beslissen of je met je keeper uitkomt ja of nee.... Noem maar op. Het is echt altijd een feest als we een PES tournooitje hebben. Behalve voor de Fifa freak, want die vind het irritant dat hij af wordt gefloten als hij in volle snelheid tegen de rug van een speler aanloopt. "Huh? Er gebeurd toch niets? Wat doe ik nou?? Nou, bij Fifa wordt daar niet voor gefloten hoor!"

    Dat is gewoon het verschil!
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  13. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom worden er elk jaar steeds weer dezelfde discussies gevoerd bij PES vs FIFA? Kan je niet gewoon alles kopieren en het jaartal veranderen? Dat scheelt een hoop tik- en leeswerk voor iedereen.
     
  14. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Die reply heeft alles in zich wat een doorgewinterde forum member zoekt, chapeau B)
     
  15. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    So true! :emo:
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Je hoeft het niet te lezen. Blijkbaar vindt je het nodig om toch te reageren, maar je reactie is nutteloos. Als je niet wilt deelnemen aan deze discussie laat degene die er wel over willen praten dan lekker gaan en doe je eigen ding.
     
  17. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Na 5 jaar lang PES te hebben gespeeld heb ik dit jaar besloten om voor FIFA te gaan. Ben zwaar onder de indruk van deze 360 demo. Ben toe aan iets anders. Fifa is laaaang niet zo slecht als sommige mensen hier beweren. PES6 lijkt weer meer van hetzelfde te worden met ietsje pietsje mooiere graphics. Sinds PES 3 brengt Konami zo min of meer elke jaar hetzelfde product uit met hele kleine aanpassingen. Het ziet er naar uit dat dat ook geldt voor PES6. Heb verschillende gameplay filmpjes van PES 6 gezien en het ziet er gewoon letterlijk hetzelfde uit (qua gameplay en graphics) als PES5. Elke actie die ik in die filmpjes zag heb ik al duizenden keren met PES 4, 5 en 6 al uitgevoerd.
     
  18. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar laat Konami gewoon morgen die demo uitbrengen. Denk dat dat t beste is wat je kunt doen. Iedereen heeft nu ff een mening gevormd over FIFA, dan kan je meteen mening vormen over de nieuwe PES en welk spel op welke punten beter is en daarmee een afweging maken over welke je gaat kopen.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Geniet dan maar heerlijk van Fifa 2007. Als je niet ziet en voelt hoe elk jaar de veranderingen worden doorgevoerd door Konami ben je beter af met Fifa. Dat spel heeft ieder jaar inderdaad een enorme verandering ondergaan.
     
  20. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    *gsharun is niet goed onder de schedel*
     

Deel Deze Pagina