[Formule 1] Seizoen 2006 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Wil je kampioen worden, moet je het hele seizoed goed presteren. Dat deed Ferarri aan het begin niet.

En wederom. Waarom valt schumacher uit? Misschien toeval. Maar hadden ze de zaken 100% goed voor elkaar, had hij de race uitgereden en 10 punten gepakt. Helaas liet de moter Ferarri vandaag in de steek en winnen ze niet.
    Als McLaren geen pech had, was Kimi kampioen geworden.

Al met al heeft Renault het over een heel seizoen genomen het beste voor elkaar, en daarom heeft Alonso momenteel de beste papieren.

2. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij heeft Schumacher geen pech gehad in Hongarije. Die straf die hij bij de kwalificatie kreeg was zijn eigen schuld, inhalen onder een rode vlag mag nou eenmaal niet. In de race reed hij zelf zijn wielophanging kapot op Heidfeld. Hij mocht nog van geluk spreken dat Kubica werd gediskwalificeerd aan het einde van de race, waardoor hij alsnog een puntje scoorde en dat hij nu nog een kleine kans heeft op het WK.

En waarom loopt iedereen hier trouwens te zeuren dat Alonso vandaag geluk heeft gehad. Oké die kapotte motor van Schumacher kun je geluk noemen, maar had Schumacher dan geen geluk in Italië toen Alonso zijn motor kapot ging?

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Juist ja :)
    We kunnen gewoon zeggen dat Alonso over de hele rit de boel beter voor elkaar had dan zijn concurrente. En dan kunnen we wel dingen roepen als "maar wat nou" en "wat als" etc. maar dat doet niet af aan het feit dat Renault de afgelopen 2 seizoen de boel puik voor elkaar had.
    Petje af voor hun :thumbs:

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Schumacher heeft ook pech gehad, ik heb dat ook nergens ontkent. Het was ook niet mijn bedoeling om te zeggen dat Alonso alles tegen heeft zitten ofzo. Ik heb die post gedaan om JepeeNL duidelijk te maken dat Alonso de titel zeker niet cadeau krijgt dit jaar en vorig jaar heeft hij hem ook niet 'gekregen'. Een titel krijg je niet, maar die verdien je.

5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige race! Heeft Schumacher ook eens pech, sorry voor zijn fans maar ik vind 't echt mooi. Heel erg cool, nu mag Alonso 't niet meer weggeven. \o/

6. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alonso verdiend echter deze titel wel meer dan vorig jaar naar mijn mening, waar ik vond dat kimi over het hele seizoen gezien gewoon de betere was. Dit jaar vind ik alonso beter (minder behoudend) rijden. Het is alleen jammer dat dit niet de laatste race was, want een beter afscheid van schumacher had ik niet kunnen bedenken...

7. FredKroket

FredKroket Hardcore racer

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom? Omdat ie uitvalt?

Jij hebt ook veel verstand van de sport. Het beste afscheid zou geweest zijn dat ie nu gewoon gewonnen had en dat het wk de volgende race beslist zou worden. Als er dan een mooie titelstrijd is, dan is het een mooi einde. Wie um dan ook wint.

Maar 1e worden, omdat de rest uitvalt en dan als een mongool in die auto doen en gaan lopen turnen op je auto na de race vind ik dan egt slap. Ik mag hopen dat ie volgende race verdiend 9e wordt ;)

8. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb best wel wat verstand van de sport. Genoeg verstand om blij te zijn dat die duitser gelukkig geen wereldkampioen wordt. Bovendien heeft schumacher vaak genoeg zelf profijt gehad van pech van anderen, zoals in monza, of in amerika 2000 toen hakkinen zijn auto langs de kant moest zetten. F1 wordt volgend jaar tenminste weer een echte sport zonder al die smerige trucs van die duitser.

9. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik even niet snap hier is:
    Er wordt gezegt dat de titel gegeven is aan alonso, als hij hem wint.

Maar: een paar races geleden, weet even niet meer waar precies, gebeurde het andersom. Alonso reed eerste, maar viel vervolgens uit. En schumacher pakte de volle 10 punten.
    Dus vind niet dat er dan iets wordt gegeven, maar eerder rechtgezet...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen op schumacher, maar zie toch liever Alonso winnen,

10. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ben je nou voor een onzin aan het vertellen? F1 nu geen sport? Was deze felle strijd om het kampioenschap geen goede sport dan? Waren die 5 achtereenvolgende kampioenschappen van Schumacher geen fantastische sportieve prestatie? Zeg gewoon voortaan gewoon: ik haat schumacher en daarmee basta. Bespaart je om zulke onzin te verkondigen.

btw: Die Duitser? wat heeft zijn nationaliteit ermee te maken, wereldoorlog is al lang voorbij weet je.

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ken er meer die zo op hem reageren.. heb mezelf er een beetje overheen gezet.. wordt toch volwassen ;) Zie hem nog steeds liever niet winnen, maar ik zie hem liever winnen dan Alonso.. Hij stopt, ik gun het hem die laatste wereldtitel. Beter kan hij niet afsluiten dacht ik zo. Alonso is nog jong, hij wint er, als hij zo door gaat, vast nog wel een paar.
    Volgend jaar hebben we Kimi in de Ferrari, kan hij eindelijk eens écht laten zien wat hij kan. Eens zien wie er weggereden wordt. :)

12. JeePee

JeePee Guest

Jongens, ik weet dat Alonso er niks aan kan doen dat hij altijd 2de rijdt, maar ik baal er gewoon van dat het nu op deze manier zo goed als zeker beslist is. Ik had de grootste wereldkampioen graag in stijl zien aftreden. Niet zo. Hoeveel ik Schumacher ook haat. Maar Alonso haat ik meer. Waarom? Omdat hij keer op keer als hij de overwinning in zijn schoot geworpen krijgt helemaal de bomb gaat lopen doen alsof hij niet te stoppen is. Opmerkingen als 'Een race duurt 60 ronden, geen 30' of 'Wij hebben alles veel beter voor elkaar' en als het dan zelf slecht gaat (met bijvoorbeeld alleen de banden, opmerking de wereld in brengen als 'De formule 1 is geen sport' en 'Schumacher is onsportief'. Ik kan gewoon die arrogante kop van Alonso niet uitstaan, en ik zie niks lievers dan Schumacher in Brazilië zien winnen en Alonso met een zware k.u.t. race 9de zien worden. Dan kan dit seizoen voor mij niet meer stuk.

En Alonso pech in Monza... Sure, maar hij reed op dat moment 4de zo uit mijn hoofd, en Schumacher had die race ook zonder de plof van Alonso gewonnen. Alonso was niet eens 2de geworden want ook Kimi reed ver en ver voor hem. Schumacher heeft die overwinning niet in zijn schoot geworpen gekregen, in tegenstelling tot veel overwinningen van Alonso.

En pech in Hongarije? Klopt, maar vergeet niet dat Kimi was uitgevallen op de virtueel 1ste positie, en dat Schumacher veel problemen had met zijn Bridgestones (en op het einde een domme fout maakte, dat geef ik toe) Dat Schumacher zo slecht starte vind ik trouwens Alonso's schuld. Hij drukte in mijn ogen duidelijk expres de rem in tijdens de rode vlag situatie, zodat Schumacher geen tijd meer had om Kubica en Alonso voor zich te houden. Alonso had daar van mij gedisqualificeerd mogen worden van gevaarlijk rijgedrag (hij reed nog geen 30km/h met een F1 auto). Ook zéér onsportief.

En als Kimi bij Mclaren was gebleven weet ik zeker dat Alonso het hele seizoen in zijn schaduw mocht rijden. En het enige wat ik nu nog hoop:

- Schumacher wint in BRA
    - Alonso wordt 9de
    - Mclaren krijgt volgend jaar heel veel gesneuvelde aandrijfassen en motoren
    - Kimi krijgt niet hetgeen wat Schumi in Suzuka had volgend jaar

Dan is het weer helemaal goed voor mij :)

En hoeveel kapotte motoren hadden Montoya, Wurz en de la Rosa bij elkaar opgeteld ;)

13. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Hehe, goed gezegd :)

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Ben trouwens benieuwd hoe het volgend jaar gaat lopen. Denk dat Alonso het bij McLaren een stuk moeilijker gaat krijgen en Kimi juist makkelijker. Denk dat Renault met Fisichella/Kovalainen helemaal geen rol van betekenis meer zullen spelen of ze moeten een of andere überauto maken 8)

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik noem ms 'de duitser' omdat ik zijn naam niet uit mijn vingers/strot kan krijgen. Zijn acties tegen hill en villeneuve blijven mij altijd bij en daarom vind ik hem geen groot sportman.

Waar ik nu op hoop is:

-Fisichella wint bra, voor alonso
    -schumacher wordt derde
    -mclaren pakt volgend jaar weer de titel met hamilton of als het niet anders kan , met alonso.
    -we volgend jaar een titelstrijd krijgen tussen mclaren, ferrari, renault en honda.

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat Schumacher klote streken heeft uitgehaald mag duidelijk zijn. De actie destijds op Hill is daarvan wel het grootste voorbeeld.
    Maar dat neemt niet weg dat zijn WK-titels en vele records niet een enorme prestatie zijn en hem wel één van de beste F1 coureurs aller tijden maakt, ik ben geen fan van Schumacher, tenminste niet meer na het Hill incident. Maar toch vind ik hem een groot sportman.
    Zelf vind ik nog altijd Senna de beste en als ik die naam noem hoor ik vaak van ja dat is de grootste en de beste sportman, misschien dat jij er ook zo over denkt. Wat alleen veel vergeten is dat Senna Prost van de baan heeft gereden. Schumacher was dus zeker niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn. Deze acties zijn wel een smet op zijn carriere, maar ik ben zelf van mening dat zijn carriere ondanks dat zonder meer indrukwekkend is.

Voor het WK vond ik het ook bijzonder jammer dat Schumacher uitviel. Het was veel leuker geweest als het de laatste race uitgemaakt was. Overigens had ik het ook jammer gevonden als Alonso op deze manier was uitgevallen en niet Schumacher. Maar goed het blijft een mechanische sport en dit kan gebeuren. Het neemt niet weg dat we een best tof seizoen hebben gehad.

Alonso moet alleen wel beter nadenken voordat ie wat zegt. Net als JeePee begin ik me ook een beetje te irriteren aan de arrogante houding die ie begint te krijgen en uitspraken dat ie zich niet gesteund voelt door Renault en Fissichella slaan nergens op natuurlijk.

17. JeePee

JeePee Guest

Maar Senna gaf voor de race al aan dat dit ging gebeuren. Dat is wel weer stoer :cool:

Maar wat ik trouwens ook belachelijk vond van Alonso was die vuist uit de cockpit nadat hij de rokende Schumacher passeerde. Zeer respectloos. Dat is eigenlijk hetzelfde als een titanen wedstrijd bij het tafeltennis waarbij de speler die voorstaat een gebroken pols krijgt, en de andere stoer gaat lopen doen met de overwinning.

18. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Hij mag toch vieren dat hij heeft gewonnen? Schumacher heeft dat in het verleden ook vaak genoeg gehad (Spanje '01, anyone?) en dan viert hij z'n overwinning ook en dat is logisch want je was gewoon de beste die race. Schumacher had in Alonso's geval precies hetzelfde gedaan omdat je dan weet dat de wereldtitel heel dichtbij is, logisch dat ie dan blij is en 't gaat vieren.

19. JeePee

JeePee Guest

Ik zou het zelf niet doen, omdat ik weet dat ik niet de beste was. Lees mijn vorige post...
    Ik zou wel blij zijn, maar niet zo met mijn auto gaan lopen slingeren, en hem nog bijna kwijt raken ook.

Trouwens, Massa had een lekke band in Suzuka (vandaar zijn vroege pitstop) en hij is er van overtuigd dat hij zonder lek Alonso voor had kunnen blijven. Misschien nog meer geluk voor Fernando?

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het een beetje vervelend worden dat mensen Alonso zijn overwinning als alleen maar geluk bestempelen en dat hij alleen maar heeft gewonnen omdat........

Feit is dat Alonso gisteren met Renault samen de beste combinatie was. Schumacher met de Ferrari niet, aangezien zijn motor plofte, had Alonso ook kunnen gebeuren. Heeft niks met geluk of pech te maken, heeft ermee te maken dat het een mechanische sport is en dan kan er altijd iets kapot gaan, bij iedereen en ook bij Alonso.

Schumacher heeft het ook vaak genoeg gehad dat hij 2e lag en degene die voor hem reed uitviel en Schumacher de race won. Is dat geluk hebben, deels, maar hij moet de race wel uitrijden en blijven stampen (en Alonso ook).

Dus Alonso mag niet feesten omdat hij zo goed als wereldkampioen is, omdat Schumacher voor hem reed en uitviel? Beetje krom. Ferrari had het gisteren gewoon niet goed voor elkaar, en Renault wel en dat kan volgende week weer omgekeerd zijn, het is en blijft een mechanische sport.
    Het is wat anders als Schumacher zich te pletter heeft gereden.

En als we het over onsportieve acties gaan hebben, dan kan ik er ook wel een paar opnoemen van Schumacher. Damon Hill en Jacques Villeneuve (meest trieste actie ooit) anyone?

Deel Deze Pagina