Ach, het zal me me kont roesten, maar ik begrijp zijn reactie wel. De Next-Gen consoles zouden juist meer content krijgen e.d.
Op dit moment lijkt het echter dat de games op de 360 slechts 50% van de content hebben.
Of het komt gewoon door het feit dat de ontwikkelaars de voordelen in gaan zien van de Marketplace. Dus add-ons kopen, zodat ze nadat het spel verkocht is, nog meer geld kunnen verdienen.
Ik denk eigenlijk dat het het laatste is en dat zou wel een kwalijke zaak zijn. Dan mogen ze de games meteen ook even 20 euro goedkoper maken, want 65euro (gemiddeld) is gewoon veel geld voor een spel.
Als daar straks 80 MS points bijkomen per stadion en 150 MS points per club, dan stijgt de prijs aanzienlijk.
Stel 80 x 26 = 2080 MS points. 2100 Ponits zijn 25 euro. Dat betekent dat je alleen voor de stadions dus eigenlijk al 90 euro betaald voor het spel. Stel er komt een league (150 MS per team x 20). Zit je op nog eens twee keer 25 euro en dan hou je nog weer 1600 MS punten over die je vervolgens weer moet besteden aan content voor een andere game, of voor een arcadegame.
Dan ben je dus al 140 euro kwijt voor alleen PES6 helemaal compleet. Eer je die compleet hebt is het ook al weer april en is het dus verstandiger om te wachten tot PES7.
Laatst bewerkt: 10 okt 2006