poll: ik stem... /Verkiezingen 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freeloader, 8 okt 2006.

?

ik stem..

Peiling gesloten op 3 dec 2006.
  1. CDA

    20 stem(men)
    7,8%
  2. PvdA

    23 stem(men)
    9,0%
  3. VVD

    59 stem(men)
    23,1%
  4. Groen Links

    8 stem(men)
    3,1%
  5. SP

    30 stem(men)
    11,8%
  6. D '66

    8 stem(men)
    3,1%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Christen Unie

    5 stem(men)
    2,0%
  9. Partij voor de Vrijheid

    12 stem(men)
    4,7%
  10. Een NL

    2 stem(men)
    0,8%
  11. Partij voor de dieren

    3 stem(men)
    1,2%
  12. Fortuyn (LPF)

    6 stem(men)
    2,4%
  13. ik weet niet

    10 stem(men)
    3,9%
  14. ik mag niet stemmen

    54 stem(men)
    21,2%
  15. ik mag wel stemmen, maar ik ga niet

    14 stem(men)
    5,5%
  16. Partij van Nederland

    1 stem(men)
    0,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan je ook op Sciencetology stemmen? :+
     
  2. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Is er ergens een site waar alle standpunten of iig de hoofdstandpunten van de partijen staan? Zoals Fardo eerder had gepost, maar dan van meerdere partijen? Ik wil me namelijk graag verdiepen in meerdere partijen en heb nog geen duidelijk beeld waar ik op wil gaan stemmen.
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat vind ik echt zon domme uitspraak... Ik hoor iedereen 4 jaar lang zeiken over dat het allemaal zon drama is in Nederland/Den Haag etc. etc. en als ze dan eindelijk mogen stemmen hebben ze wel wat "belangrijkers" te doen :x
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    17 oktober komt de www.stemwijzer.nl voor de 2de kamer verkiezingen weer on-line ... op de landelijke sites van de partijen kan je de verkiezingsprogramma's lezen ...(geen aanrader) want de meeste programma's zijn boekwerken waar van een hond geen worst lust :+ ... we wachten dus op de samenvattingen ;)
     
  5. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het de SP wordt, maar ik weet het nog niet helemaal zeker. Ja, de familie van mijn vaders kant waren altijd al rooie rakkers en ik zal wel geïndoctrineerd zijn. :+
     
  6. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    jonkie?? wat een compliment!

    jij woont zeker in groningen? lekker kort wereldje van je, in het westen heb je geen huis onder de 2 ton. ik weet niet wat de grondprijs bij jullie doet maar die gaat hier voor EUR 750.00 de vierkante meter.

    maar stem jij maar links. is je eigen mening. maar dat de PVDA nederland een bijzonder grote staats schuld heeft gegeven is een feit. ze houden van meer uitgeven dan wat er binnen komt.
     
  7. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ok ik zal het in de gaten houden, bedankt :)
    Ik had inderdaad even rondgekeken op de sites maar daar werd ik niet echt blij van =(
     
  8. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik denk ik ook wel een beetje last van, al geef ik dat niet graag toe. Maar goed ik zie ook geen reden waarom ik iets anders zou kiezen dan waarmee ik geïndoctrineerd ben.

    Wat is het aantal VVD stemmers hier trouwens schrikbarend hoog. Ik snap niet wat de VVD goed doet eigenlijk. Ze zijn alleen maar een beetje andere partijen aan het afkaffen (net als SP trouwens) alsof ze niets beter te doen hebben en ze prijzen zichzelf de lucht in...
     
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    zo kan je altijd wel negatief kijken naar andere partijen :confused:
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest


    Ik stem geen PvdA. Maar zo klein is mijn wereldje niet hoor. Voor een gemiddelde huizenbezitter is het niet van invloed als ze het afschaffen. Enige mensen die er voordeel bij hebben zijn mensen met meerdere huizen of dure huizen. Fijn voor je dat jij zo'n huis hebt :thumbs:

    Daarbij, als je een duur huis hebt, en geen bijster hoog inkomen, zal je er met het VVD beleid alsnog meer op achteruit gaan. Hypotheekrente aftrek of niet.

    Ik moet hierbij denken aan zo'n albert heijn medewerker, die net een nieuw huis heeft en hard roept dat hij bang is veel geld te verliezen en daarom VVD stemt. Dit terwijl hij, met een simpel rekensommetje, zou begrijpen dat een dergelijke maatregel hem niks extra's kost, en dat andere linkse beleidsmaatregelen hem juist iets opleveren.

    Maar ja, mensen stemmen vaak op basis van kleine puntjes in plaats van grote lijnen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2006
  11. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen je eerste woonhuis mag je aftrekken van de belasting , dus niet je tweede of derde. wat jij stelt is dus niet waar.

    weet jij wat in zweden en het verenigd koninkrijk is gebeurd begin jaren tachtig?? uit mijn hoofd 1982?? volgens mij is dat een redelijke maatstaaf.

    als je dus werkelijk geen idee heb waar je het over heb, begin er dan niet over
     
  12. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand me uitleggen wat invredesnaam de Partij van Nederland is? Ik begin nu al die obscure splinterpartijtjes door elkaar te halen. :):
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Situatie gebonden advies jouwerzijds zou ik prijzen. Jij stelt gewoonweg dat mensen maar VVD moeten stemmen als ze een eigen huis hebben. Hetgeen nergens op slaat. Jij begon er over, ik ga er op door.

    Wat is er in Zweden gebeurt in 1982? (Ik kan dit wel opzoeken, maar het neemt niet weg dat het nog steeds niet zo is dat elke huisbezitter er op achteruit gaat als dit wordt doorgevoerd. Daarbij is het oplepelen van feitjes uit anderlandse geschiedenis geen puddingproeverij).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2006
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    eigen huis of niet.. wat is nou het belangrijkste in nederland?
    ik heb liever een socialer land dan dat ik me druk kan maken om een inflatie van 1%
     
  15. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of een partij het in zijn programma heeft staan om de 2e fase af te schaffen? Ik heb vorig zoveel problemen gehad met het niveau op de uni, dat was echt niet leuk. En als je laatst ook leest over die pabostudenten die niet kunnen rekenen, want in de 2e fase leer je alleen dingen intikken op je rekenmachine... De 1e partij die daar de juiste conclusie uit trekt krijgt mijn stem.
     
  16. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0

    er is in die twee landen in een keer de aftrek van de hypotheekrente gestopt. dit hield in dat huizen tot 50% in waarde zijn gedaald. vervolgens is de economie in enorme dip gekomen, mensen waren failliet omdat ze met een schuld zaten die niet verantwoord was tegen het huis die als onderpand diende. banken hebben slechte tijden gehad ivm die onderpand die niks meer waard was.

    De huizen komen nu pas weer op het wat het toen was, lees 15 jaar later.

    Als je wat in twee andere westerse landen is gebeurd niet relevant vindt, ben je in volgens mij hard leers. Toch raar omdat wieltje nogmaals uit te gaan vinden.

    En een socialer land, klinkt zeker goed maar is het financieel haalbaar? Zou je zeggen die hypotheekrente kost te veel geld, helemaal mee eens. Maar willen we een situatie zoals deze al in andere landen is voorgekomen? Daar schiet werkelijk niemand wat mee op?

    Mensen hebben ook zelf een verantwoording, is het niet raar als je zelf bewust voor geen kinderen kiest dat je voor iemand anders zijn kinderen moet betalen? Kinderbijslag.

    En over dat cliche dat pvda het land financieel kapot heeft gemaakt, is het niet waar dan? En zo nee wie kwam er met die sociale regelingen die de overheid niet kan ophoesten?
     
  17. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    De 2e fase wordt volgend jaar sowieso al afgeschafd. :) Althans, het studiehuis.

    Ik mag niet stemmen. Als ik zou mogen stemmen zou het waarschijnlijk gewoon CDA stemmen. Redenen waarom zijn al genoemd. :)
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik mag niet stemmen, maar wet wel dat me ouders bijvoorbeeld PvdA zouden stemmen. Het valt me wel op dat VVD het hier goed doet, terwijl dat in de pijlingen (van Maurice de Hondt nog wel! :eek: ) heel anders was. Dan deed PvdA het heel goed, en CDA, hier valt dat wel mee.
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij het CDA is het zo, ze doen gewoon niks geks.
    Al die partijen gaan elkaar maar verwijten maken en er is bij iedere partij wel een schandaal naar voren gekomen de afgelopen jaren. Alleen de mensen bij het CDA gedragen zich een beetje rustig en doen ook een beetje wat eigenlijk van hun gevraagd wordt. Zonder dat wij er al te veel profijt van hadden heeft het CDA o.a. ons wel door moeilijke tijden gesleept.
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het CDA is in mijn ogen een nietszeggende partij met een christelijk grondvest. Ze zijn meer midden dan welke partij dan ook. Waait de wind rechts worden ze wat rechtser, waait de wind links worden ze linkser. Jan Peter Balkenende is de rechterflank van het CDA. Hij had het ook zo moeilijk toen hij het beleid moest rechtvaardigen voor de linksere CDA´ers. Wegseculariseren die hap!

    Overigens was het beleid van het CDA, waarbij moeilijke tijden als excuustruus fungeerden, contraproductief als je het beschouwt op het vlak van het aantrekken van de economie. Menig gerenomeerd econoom kwam tot de conclusie dat het beleid van het kabinet resulteerde in uitstel van de aantrekkende economie. Het irritante aan het CDA vind ik dat ze VVD beleid relativeren en goed proberen te praten voor de linksere CDA stemmers.

    Bij de VVD weet je dat het ene werkgevers partij is. Het is dan ook logisch dat ze graag goedkope polen in huis halen, en de prijs van arbeid omlaag willen hebben.

    Overigens is er nog nooit een kabinet geweest dat zo veelvuldig verantwoording ontliep en bleef doorregeren terwijl er sprake van crisis was. (Nou ja, let's ignore Balkenende 1). Dit mede door D66, die met haar pluchelikkende instelling een partij vormt die vergelijkbaar is met een doorgespoelde drol die, tegen de stroming in, de pot weer in zwemt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina