PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    :D

    Ik zeik niet als je met argumenten komt hoor haha. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens :D maar ik kan het respecteren dat jij dat wel vindt.

    Ik vind een groot pluspunt de looplijnen van de spelers bij Fifa. Bij PES heb je toch meer de 8 looprichtingen. Dat is wel jammer van PES. Ik ben niet zo iemand die als ik Fifa 2007 echt goed zou vinden het spel dan zou afkraken. Ik wil het beste voetbalspel spelen en voor mij is dat PES/WE.

    Ik vind het alleen heel moeilijk om te geloven dat de demo van Fifa 2007 op de 360 zo goed is. Maar goed, dat is mijn mening en die kennen jullie inmiddels wel haha.
     
  2. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is een goed onderbouwde mening maar goed ben ik wel gewend van je ;)

    anyways zelf heb ik nou niet 1 bepaalde favo, ene keer is dat PES en andere keer is dat Fifa.. wel is het zo dat ik met vrienden leuker vind om met pes te spelen dan Fifa.. heel erg raar is een gevoel.. kan ik niet uitleggen :p haha
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik denk dat ik beter weet wat een feit of mening is dan jij. Als ik zeg dat Ajax beter is dan RBC dan is dat een feit. Beide zijn het echter voetbalclubs. Beide clubs voetballen, maar de gehele organisatie van Ajax is beter, groter, ze hebben meer prijzen, noem maar op.

    Het kan best leuk zijn om bij RBC te voetballen, maar beter voetbal dan Ajax zullen ze niet spelen.

    Feiten zijn te controlleren, een mening niet! Je hebt dus ware feiten en onware feiten.

    Als ik zeg dat een rode muur, wit is, dan is dat een in beginsel een feit. Ga je het onderzoeken, dan blijkt dat het onwaar is en dan is het dus een onwaar feit. Voorbeeld:

    Als jij zegt:

    RBC is beter dan Ajax, dan is dat ook een feit, maar wel een onwaar feit. Ik kan namelijk bewijzen dat het niet zo is.

    Zeg ik dat

    Ajax is beter dan RBC, dan is dat een waar feit. Jij kan namelijk niet bewijzen dat het niet zo is. Ik wel.

    Een feit is te bewijzen en ik kan bewijzen dat PES een beter voetbalspel is dan Fifa. Fifa spelers kunnen daarentegen niet bewijzen dat Fifa beter is. Of het leuker is om te spelen dan PES, dat is een mening. Jij kan het meer naar je zin hebben bij RBC, dan bij Ajax.

    Dus, niet doen alsof je wijs bent, want dan heb je nog veel te leren.

    Het enige wat een feit is, is dat Fifa07 beter verkoopt. Maar dat maakt het nog geen beter spel.

    Zoals ik al zei, PES is een beter voetbalspel dan Fifa07, dat is een feit. Wat je het leukste vindt spelen, dat is een mening en dat is dus iets dat jij helemaal zelf moet en mag weten.

    Koop jij Fifa07 omdat je het leuker vindt, prima. Maar zeg dus niet dat het voetbalspel beter is dan PES, want als we dat gaan onderzoeken dan is de uitslag snel duidelijk.
     
  4. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0

    FF serieus he dit is de gierigste vergelijking die ik ooit heb gezien.. RBC - Ajax?

    Aangezien Fifa en PES concurrenten van elkaar zijn Kun je het qua clubs vergelijken met Ajax - Liverpool.. Beide ongeveer evenveel prijzen gewonnen en even groot..

    dus snap niet de vergelijking met RBC..

    Als je nou had gezegd dat het tussen PES en Ajax club football was dan prima..


    maar dit vind ik echt een scheve vergelijking.

    Tussen Fifa en PES zal het altijd bij een mening blijven welke game beter hoe graag JIJ ook vind dat PES beter is.. waarom? omdat het niet te bewijzen is dat PES beter is dan Fifa of Fifa beter is dan PES.. Alleen meningen tellen hiero...

    maar jij zegt "Zoals ik al zei, PES is een beter voetbalspel dan Fifa07, dat is een feit"

    NEE het is een feit dat jij dat vind dat PES een beter voetbal spel is dan fifa07 maar het is geen Feit dat is zo is... dat kun je gewoon niet bewijzen.

    maar stel he Dat ik zeg dat ik Fifa beter vind dan Pes (wat niet zo is de games zijn naar mijn mening gelijkwaardig) wat wil je daaraan doen dat ik dat vind? Blijft een mening..
    dat jij het daar niet mee eens bent dat maakt mij niet uit
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2006
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Jij begint over feiten en meningen, dus heb ik even uitgelegd wat dat precies zijn (aangezien jij tegen mij zei dat ik niet zou weten wat een feit en een mening zijn). Ajax - RBC is misschien een kromme vergelijking (wel erg overduidelijk), maar neem dan Ajax en Feyenoord. Op dit moment is Ajax beter (gezien de historie sowieso), volgend jaar kan dat zomaar anders zijn. Of te wel, volgend jaar kan Fifa07 PES (Ajax) misschien wel van de troon stoten. Dat jij voor Feyenoord bent, omdat je club je bijv. meer aanspreekt, dat kan, ieder zijn voorkeur!

    Dat jij ze dus gelijkwaardig vindt is prima, dat is jouw mening. Het wordt pas een feit als jij kunt bewijzen waarom beide games gelijkwaardig zijn.

    Dat kun je niet. Ik kan wel bewijzen waarom PES realistischer is dan Fifa07. Of het leuker is om te spelen, daar heb ik het niet eens over.

    Dat kan verschillen inderdaad, maar dat is dus een heel ander verhaal. Zolang jullie met GOEDE argumenten en bewijzen komen dat Fifa07 evengoed is als PES, zoniet beter, dan heb ik daar totaal geen problemen mee.

    Dan kan ik zeggen, "tjah.. nou jah, Fifa is in dat opzicht inderdaad de winnaar, maar toch speel ik PES, want die vind ik persoonlijk leuker om te spelen."

    Klaar, iedereen tevreden. Ik word gewoon moe van figuren in het Fifa vs Pes topic die alleen maar zeggen:

    "PES heerst!", "Fifa is het beste!", "Fifa is beter, want die heeft officiele licenties!", "Fifa is beter, want PES heeft slechte graphics", Fifa is beter, want PES is gewoon een simpele port", "PES is beter, want dat is al jaren zo!", PES is beter want Fifa is gewoon ruk".

    Dat zijn geen argumenten. Ik wil argumenten horen. Cyrax ook overigens. Het is dus geen aanval, maar gewoon een feit mensen die Fifa leuk vinden het nooit echt onderbouwen (jij hebt het hierboven wel enigszins uitgelegd), terwijl er meer mensen zijn die goed kunnen beargumenteren waarom PES beter is en waarom bepaalde punten bij Fifa zwakke punten zijn.

    Ik wil gewoon argumenten zien. Ik wil discussieren en discussieren gaat moeilijk als je alleen maar dingen als hierboven leest.

    Got my point? Het zal mij persoonlijk me aars roesten welk spel iemand het liefst speelt.
     
  6. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    :) helemaal mee eens,
    ik ben het ook zat van die mensen die de hele tijd roepen dat pes beter is en zo graag hun mening willen uiten dat het irriteert.. ga een boek schrijven ofzo..
    het blijft een mening welk spel je goed vind, en alleen over de argumenten van de mening kun je discusseren ..
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Precies, maar helaas blijven die argumenten van Fifa07 achterwege. Dat vind ik jammer. Ik heb nog geen één goed argument gehoord van een persoon die Fifa07 beter vindt. Ik wil gewoon eens antwoord op de vraag:


    Waarom zou ik Fifa07 moeten kopen?


    Ik wacht met interesse jullie argumenten af!
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Dan moet men wel komen met argumenten. Je kan dan ook niet zeggen dat het een feit is dat PES beter is dan Fifa. Dat is niet zo, hoewel dat in mijn beleving wel zo is, hoeft en is dat niet voor iedereen zo.

    Over een mening kun je heel moeilijk een discussie voeren, maar wel over de argumenten die gebruikt worden inderdaad.

    Ik vind PES beter en geef daarvoor (mijn) argumenten. Als iemand dat irritant vind is dat jammer, maar niet relevant.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb overigens gezegd dat PES6 beter WORDT dan Fifa07 en dat Fifa07 zeker niet beter IS dan PES6. Beter worden, is iets heel anders dan beter zijn :D Dus waar maken jullie je eigenlijk druk om?

    Ik heb dus niet gezegd dat PES6 beter IS dan Fifa07 ;) En ik heb ook niet gezegd dat men Fifa07 niet leuk mag vinden. Ik zeg alleen dat ik goed beargumenteer waarom ik Fifa07 niet goed vindt (ik had er meer van verwacht, lees desnoods mijn review een aantal pagina's terug). Ik lees daarentegen nergens waarom PES6 minder goed is (of het moet een oneliner zijn), of iig wat de zwakke punten zijn op gameplaygebied.

    Ik wil gewoon argumenten horen van de Fifa liefhebbers. Gewoon waarom ze het spel zo graag spelen en waarom ze het zo goed vinden. That's all. Heb ik die antwoorden, dan ben ik tevreden.

    Misschien ben ik eigenlijk wel een enorme eikel, omdat ik Fifa07 niet ga kopen en PES wel. Convince me! PLZ!
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2006
  10. JeaR

    JeaR Capiche?

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag ook PES6 besteld na het spelen van de Fifa demo. Ik hoopte goede verbeteringen te zien, maar helaas. Het realistisch aspect van PES trekt me gewoon veel meer aan dan het Arcade gedoe van Fifa.

    Is het trouwens nog steeds zo bij Fifa dat als je met 9-0 voorstaat de keeper van de tegenpartij "Rock-Solid hands" heeft als hij een bal vastpakt die aan komt rollen met 3 km per uur?:confused:
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Hoe bedoel je? Dat hij dan overdreven gaat duiken? Ik snap dat even niet... Explain please...
     
  12. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Het komt omdat Pes6 nog niet uit is gekomen met de demo... anders is er natuurlijk altijd negatieve feedback.

    Maar ik wil nog even terug over wat je zei namelijk; zoals je hier boven ziet staat dus dat jij nergens heb gezegd dat PES beter IS dan Fifa

    Of was jij dat niet?

    Kortom het zal altijd een mening blijven welke je beter vind welke meer je smaak is ;)

    P.s. Dit is geen aanval we zijn tenslotte allemaal voetbal liefhebber:)
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2006
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Maar ik kan wel bewijzen waarom PES6 een beter voetbalspel is. Ik zeg niet dat ik kan bewijzen dat het leuker is ;)

    Maargoed, laten we de discussie maar stoppen. Iedereen moet het gewoon helemaal zelf weten, maar voortaan als één van de spellen afgekraakt wordt, dan wil ik argumenten zien.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb meer met schaatsen 8)
     
  15. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0


    Owja hij heeft weer wat met schaatsen :lol: :thumbs:
     
  16. Messo

    Messo Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel ze eigenlijk allebei. Ben rond '98 verslaafd geraakt aan voetbalspellen. Destijds nog op de PS1 en speelde altijd Fifa. Had wel van PES gehoord maar dat trok me niet vanwege het ontbreken van licenties etc. Heb toen jaren alle Fifa spellen gespeeld. Tot ik een paar jaar geleden een keer PES4 speelde. Was toen wel erg enthiousast over PES (vooral over de alom geroemde gameplay) en heb daarna de overstap gemaakt naar PES5. Deze heb ik, zowel op xbox als pc, helemaal gaar gespeeld. Echter met het uitkomen van de 360 hield het allemaal ff op. Ik vond PES5 namelijk niet lekker spelen op de 360 en er was in het begin nog geen Fifa voor de 360. Toen die wel uit was (Fifa WC 2006) heb ik deze gespeeld en was hier ook wel entiousast over. Zeker omdat Fifa 2006 (ik heb deze wel geprobeerd) erg tegen viel.

    Nu begint het dilemma...ik speel momenteel Fifa07 op de pc en die vind ik erg tof, niet alleen de graphics maar ook de gameplay (vergelijk hem wel met de oude Fifa gameplay en niet met die van PES).
    Passen voelt goed en hij voelt ook veel 'vrijer' als alle andere Fifa's. Ook de voorgeprogrammeerde 'shit' lijkt verleden tijd. Doelpunten zijn veelzijdiger en je moet ook, net als bij PES, echt een aanval opbouwen i.p.v. gewoon naar voren rennen.
    De tactische instellingen werken ook goed. Zo kan je 'Vleugelspel' spelen maar ook een '3e man vrij' laten lopen. Dit werkt allemaal goed vind ik.
    Maar goed, had het over een dilemma....dilemma is: Fifa op de 360 of PES op de 306??

    Mijn mening hierover is dat het er helemaal aan ligt wat je zoekt in een 'footie'...
    Ik speel zelden tot nooit online, speel eigenlijk alleen maar competities of carriere's, en dit meestal ook nog met een paar kameraden. Wat dat betreft vind ik Fifa leuker omdat de Coach mode bij Fifa beter uitgewerkt is dan bij PES. Contracten met spelers, jeugdspelers en een bestuur dat van alles van je verwacht. Ook kan je tussendoor van club wisselen, zonder opnieuw te hoeven beginnen. Iets wat ik wel miste bij PES5....kortom, vind in Fifa meer 'verhaal' zitten...
    En omdat we dus meestal met meer man spelen, is Fifa leuker omdat het een lager 'instap' gehalte heeft. Je kan gewoon een potje knallen i.p.v. eerst dagen oefenen. Mij maakt het niet uit maar niet iedereen heeft dezelfde passie voor een bepaalde diepgang. Zij willen gewoon een potje knallen.

    Echter, zoek je een 'echter' voetbalspel dan neig ik ook naar PES. Het voelt gewoon beter / echter (ga natuurlijk wel af op PES5). Ook heeft PES nooit problemen met framedrops etc. Iets wat Fifa regelmatig heeft, ook weer in Fifa07 (heb op de pc een tekstbestand aan moeten passen om fatsoenlijke cutscenes te krijgen). Maar PES blijft wel achter op het gebied van licenties en 'verhaallijn'. Dat vind ik dus jammer omdat ik dat graag speel.
    Maar wil je er wat tijd in investeren en ben je nogal kritisch op het 'spelletje' dan denk ik dat PES beter aansluit. Ik speel zelf ook vaak met maar één kameraad (die mijn passie deelt) en dan is PES wel echt veel toffer. Je maakt nl. veel meer verschillende doelpunten en de wedstrijden zijn spannender, wel weer afgaande op PES5 en Fifa WC 2006...

    Conclusie: het blijft denk ik een eindeloze discussie tussen Fifa en PES fans. Zoals wel vaker gezegd hier, Konami en EA zouden ze eens een keer samen een game moeten maken. Lijkt me geweldig.
    De gameplay van PES met de 'verhaallijn' en licenties van Fifa....zou een wereldspel zijn!
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2006
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Lijkt mij geen goed idee! Konami moet verder gaan met de PES serie en EA met de Fifa serie. Ze moeten beide doen waar ze goed in zijn.

    Verder zou ik voor de 360 gaan voor PES6, simpelweg omdat Fifa07 op de PC veel anders (en ook beter) speelt dan Fifa07 op de 360.

    Fifa07 vond ik op de PC veel leuker en het voordeel is idd dat je gigantisch veel competities hebt. Heb je de demo van Fifa07 al gespeeld op de 360?

    Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik denk dat Fifa07 minder gewaardeerd wordt dan Fifa07 op de PC, Xbox, Cube en PS2.

    De managementmode waar je het over had is zeker een mooie toevoeging en ik geloof ook dat die op de 360 versie minder uitgebreid is. Als je verder vaak thuis speelt tegen de AI, lijkt het me verstandig dat je speelt tegen een tegenstander met een goede AI. In dat opzicht is PES veel beter.

    We kunnen alleen nog niets zeggen over de Master League van PES6. Het schijnt uitgebreid te zijn, maar in welke zin.... Dat is nog onduidelijk.
     
  18. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    fifa 93 was top.. volgens mij kreeg ik daarna iets van winning eleven of international super star soccer.. en sindsdien voor mij geen fifa meer.

    Het voetballen vind ik persoonlijk veel realistischer in Pes. Het is veel leuker een spannende wedstrijd 2-1 te winnen in de laatste minuut. Dan achter een paar truckjes te komen en op wereldklasse je tegenstander met 8-0 de pan in te hakken.
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    uhmm, bij FIFA 07 DEMO, deed ik steeds 'amateur' en ik verloorden 1 keer, 1 keer gelijk en 3 keer gewonnen met 3-1, 1-0 en 3-2. En weet zeker dat ik voor PES6 ga, maar zou dat té moeilijk zijn? Ik zet de niveau best laag dan (2 of :cool: en dan na een tijdje steeds hoger dan.
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Nou ja, ik speelde gister 1-1 Nederland thuis tegen Slovenie (PES5 dan). Ik had 60% balbezit maar kreeg één counter na 30 minuten (0-1 achter). Vervolgens heel veel kansen gehad, maar ze wouden er niet in. Uiteindelijk toch nog 1-1 gescoord via een harde uithaal die via de paal op het hoofd van de keeper kwam er er alsnog inrolde....

    Daarna aan blijven zetten (extra spits erbij, verdediger eruit), maar geen effect (op 6 sterren). Het had zelfs nog 1-2 kunnen worden via een counter :p

    Fifa07 won ik in de demo meteen met 3-1 e.d. van Lyon, AC Milan en dat Mexicaanse ploegje (op Worldclass). Het is ff slim tikken en je scoort wel.

    Bij PES maakte Slovenie het erg compact achterin, ik kwam er gewoon niet makkelijk doorheen. De keren dat ik er doorheen kwam schoot ik naast, duurde ik te lang, of redde de keeper.

    De AI van PES is gewoon beter. De gaten worden dichtgelopen. Je moet echt de ruimtes zoeken. Heb je al eerder een deel uit de PES serie gespeeld? Zo niet, ik wil je wel een gameplayfilmpje sturen van PES5. Dan kun je een beetje zien hoe het speelt (incl. de AI van de CPU).
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2006

Deel Deze Pagina