Kwestie van smaak denk ik. Grootste probleem wat de CDI had was ook niet zozeer het apparaat (hoewel de "controller" niet echt een hoogstandje in ergonomie was) maar het spellen aanbod. Beter gezegd gebrek aan. En van de spellen die er waren was ook het grootste gedeelte in het beste geval prut. En de CDI was ook geen echte console maar een multimedia apparaat.
De Wii nutteloos vinden vind ik hetzelfde als consoles nutteloos vinden. De Wii is gewoon een rechttoe, rechtaan console. Alleen de besturing is anders. Of dat een succes gaat worden moet nog blijken, het ligt er heel erg aan hoe de spellen ontwikkelaars daar gebruik van gaan maken (1st party games zullen wat dat betreft wel in orde zijn) maar de tijd zal dat leren. Ik denk dat de Wii wel een succes gaat worden, waar de PS3 en 360 door borduren op eenzelfde soort systeem probeert Nintendo tenminste iets anders. En ja dat zou kunnen betekenen dat het de Wii in de vergetelheid verdwijnt als een CDI. Maar ik betwijfel dat een beetje. Nintendo heeft ook iets meer ervaring dan Philips op dit gebied.
Laatst bewerkt: 11 okt 2006