Deze game is niet voor de mainstream racers denk ik... er is echt grote groep mensen die deze game al jaren volgen (dit spel kwam al rond 1992 uit op de NES of SNES).
Heel simpel, Genki is een klein bedrijf dat niet het vermogen en mankracht heeft als een EA blackbox (Need For Speed series sinds underground), maar ik vindt dit spel echt veel en veel beter dan de underground series of carbon.. het ziet er niet meteen beter uit nee, maar de sfeer in de game is geweldig, alles ziet er mooi uit, en ziet er zeker NIET uit zoals de laatste PS2 titel... ik zou zeggen gooi gerust de laatste PS2 shutoku battle/tokyo xtreme racer titel maar eens in je PS2 en doe de vergelijking.. veel betere lichteffecten, reflecties, cockpit camera, omgeving ziet er geweldig mooi uit, vooral rainbow bridge en de omgeving daaromheen, auto's zijn veel mooier, etc, etc, etc.
kom op, ik heb die gamekings aflevering ook gezien, en het is meer vulling zo'n review... ze noemen even dat er 18 auto's zijn, maar vergeten dat er nog een boel zijn te unlocken, dat er steeds meer tracks bijkomen, dat er 400 rivals zijn, en dat het wel degelijk next gen is (ik denk dat die kale wat minder moet blowen, want dat ging echt nergens over).
Helaas heeft Genki dus niet de mankracht om deze game helemaal 100% naar de mensen toe te brengen.. alle trailers en filmpjes plus plaatjes doen deze game niet goed.. het ziet en speelt echt veel beter op je eigen TV... jammer dat ze het niet goed kunnen overbrengen naar eventuele nieuwe fans van de series.. want als je even verder speelt dan een uurtje, zul je zien dat de game diepgang heeft, tunen, time trials, 400 tegenstanders, wanderers, bosses, parkeer plekken, sommige rivals zijn alleen op bepaalde gebieden op bepaalde tijden te vinden, of racen je alleen als zij vinden dat de omstandigheden gunstig zijn...
Deze game is inderdaad niet voor iedereen.. vergelijk het maar met liefhebbers van initial D... niet voor iedereen, maar gelukkig nog een vrij grote groep die er wel van kan genieten.
Klik om te vergroten...