Ik bedoelde niet per sé jij, maar dat is meestal het begin van alles. Ik weet nog dat vorig jaar een paar Surinamers het woord 'neger' uit het woordenboek wilden laten schrappen ofzo. En dat gedoe over de negerzoen is natuurlijk iedereen bekend. Ook hoor je op de radio vaak opsommingen als 'Amerikanen, Duitsers en Turkse mensen'. Waarom Turkse mensen? Dat heten toch gewoon Turken? Of is van die Amerikanen en Duitsers het diersoort nog niet bekend? Die politieke correctheid komt me nu wel een beetje de strot uit. Als je een willekeurig woord in je bek neemt is er gelijk weer één of ander stuk onverlaat dat zegt 'maar dat is hartstikke kwetsend voor die mensen'. Dus mijn post was meer een soort van sarcastische reactie op de toenemende tendens van politieke correctheid.
Zo goed?
Oh, en in reactie op het onderwerp, wigga's is een algemeen gebruikte term voor van die blanke speeltuingangsters die in Het Gooi na Sesamstraat met 'pipa's' gaan lopen zwaaien bij de lokale basisschool, 5 maten te grote kleding dragen en expres met een buitenlands accent gaan praten. Ja, ik weet dat iedereen in zijn recht staat om zich te gedragen zoals hij dat wil, maar ik sta ook in mijn recht om dat gedrag zielig en lachwekkend te vinden.
Laatst bewerkt: 12 okt 2006