Die achievements zijn maar schraal IMO, beetje makkelijk bedacht. Leuk als je het allemaal hebt gehaald, maar verder niet boeiend. Ik zie liever dat ze eens de keeper AI aanpakken, die is uberschraal. Ook de scheidsrechter mag ook wel een opknapbeurt gebruiken, want dat schiet niet op met die gozer. Hij fluit om de 5 seconden voor een flutovertreding en voor een doodschop krijg je slechts geel, het wordt tijd dat dat is verandert. De keeper duikt soms wel is expres de verkeerde kant op of hij blijft gewoon staan, ronduit belachelijk.
Daarnaast mag wat mij betreft de stift wel wat makkelijker worden gemaakt, ik gebruik dat ding echt nooit meer. In deel 4 was het weer te makkelijk, maar in deel 5 is het nut ervan vrijwel verdwenen. Ik kan nog wel wat punten bedenken die ze echt is moeten verbeteren, dat verdedigers en aanvallers even snel zijn en elkaar bijhouden is belachelijk. Ook is het geen overbodige luxe om vrije trappen en ingooien (is dat een woord) snel te nemen.
Wat formaties betreft zie ik de Wing Back graag terug in de Defence zodat je een CB, SB en een WB kan kiezen. Ik wil namelijk best met WB's spelen, maar als je dan ook 3 verdedigers hebt is het mij wat te verdedigend. Ook een soort aanvallende SMF lijkt mij ideaal, een soort WF op het middenveld. Het zal wel niet veranderen, mij lijkt dat ideaal. Verder zou ik ook graag zien dat tweebenige spelers met beide benen hun corners en vrije trappen nemen, je in kan stellen welke kopsterke mannen je mee naar voren wilt hebben bij corners, of welke spelers juist niet. Ik ben overigens erg tevreden met PES maar er kan nog zoveel beter IMO.
De ML mag echt is een update krijgen zodat je kan ruilen van clubs, je niet 4 divisions hebt maar gewoon alle competities in de game (Primera Division, Premier Leaque, Serie A etc) en dat het transfergebeuren wat realistischer wordt. Ik heb nu 250.000 oid en mijn salarissen zijn 20000. Geld kan je nergens voor gebruiken en de lol is er dus ook wel een beetje af. Kan beter dus lijkt me.
Iets anders wat ik ook echt lomp vind is dat sommige middenvelders die geen scoring ster, of 1-1 score ster hebben echt de simpelste intikkers missen. Dit is totaal niet realistisch, ook al denkt iemand hier misschien van wel. Een misser kan wel, maar Rosicky bijvoorbeeld schiet echt bijna alles naast wat ook maar uit de 16 komt terwijl die gozer best een goaltje kan maken. Hleb is zo'n zelfde verhaal. Beetje raar, hoewel het vast ook moeilijk aan te passen is zonder het spel te makkelijk te maken.
Laatst bewerkt: 12 okt 2006