voorstel tot nieuwe nederlandse feestdag

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 12 okt 2006.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
  2. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    *tekst ter waarden van 2 punten....

Dit is toch totale waarzin...Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Intergratie is leuk, maar het Nederland is een Christenlijke samenleving. Het is al mooi genoeg dat ze het uberhaud mogen vieren. Als dit waar wordt schaam ik me er diep voor om een Nederlander te zijn.

We moeten niet vergeten dat deze mensen hierheen kwamen zodat ze het ''beter'' hebben/hadden dan thuis. En nu moet zonodig het huis dat ze verlaten hebben hier heen komen? Kom nou...dit is gewoon de omgekeerde wereld.Waar is de waarde van Intergratie gebleven? Even om duidelijk te zijn ik ben GEEN rasict, zelfs het verre van dat, maar dit is gewoon bespottelijk...

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    hier wil ik toch even op reageren : Ze zijn hier heen gekomen om ons land op te bouwen, omdat wij de lage baantjes niet meer wilde, en omdat er te weinig werknemers waren. Niet omdat zij het hier beter hadden dan thuis.

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja,en het punt is dan nog dat de nederlandse bevolking hier een van zijn eigen feestdagen moet voor inleveren.
    Dit is al net zo idioot als die snel-belg wet bij ons....

5. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Niet? Betaalde wij niet vele male beter dan wat ze daar des tijds konden verdiende?Kregen ze hier niet een goed verwarmt huis i.p.v hutjes op de hei?
    En waarom hebben we dan geen Griekse feestdagen? Die waren tenslotten hier nog eerder dan mensen uit het midden oosten + Marrokko.
    Is het hier trouwens nog steeds niet beter geregeld dan in het middenoosten? Goede zorg verzekeraar, Ouwe dag uitkering , WAO , vakbonden?
    Nee ze hadden het hier niet beter....

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben ze hier heen gehaald. Ze zijn niet uit zichzelf gekomen. En ik heb het hier niet over de huidige situatie. Maar de situatie waarom ze hier naar toe kwamen.

7. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Dat klinkt wel heel erg VOC ;)
    Maar je hebt gelijk dat we des tijds de deuren hebben open gezet. Maar was het niet zo dat het hier beter was en dat ze eigelijk daarom hier heen zijn gekomen? In iedergeval weer ontopic.

Het blijf gewoon belachelijk dat ze het suikerfeest een feestdag willen maken, al was het alleen maar omdat we een chriselijke samenleving zijn.

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Nee wij hadden goedkope arbeiders nodig (teveel banen te weinig werknemers) En hebben hun hier toen heen gehaald, omdat zij dat werk wel wouden doen (Wederopbouw etc). Tuurlijk wouden hun wel komen ze kregen werk een huisje . Maar hun idee was het in eerste instantie niet. En wij ontvingen ze maar al te graag hier

Maar het is idd iets teveel van het goede. We kunnen ook overdrijven natuurlijk. Ben het er daarom ook niet mee eens.

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    mwoah, kan me er niet druk om maken. Nederland heeft Europees gezien al een van de minste feestdagen per jaar. En nja gezien de multiculturele samenleving kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar aan de andere kant; ik vier het niet ofzo..dus waarom zou je er vrij voor moeten krijgen. Het heeft voor Nederlanders geen enkele betekenis. Tenzij we mogen meedoen aan het suikerfeest. Maar als het toch alleen voor hun blijft.. is er ook geen reden om het tot een feestdag te maken. Koninginnedag enzo is nationaal en ook traditioneel. Al woon je pas net hier.. dan is Bea wel je koningin. Maar suikerfeest heeft niks met nederland te maken.

ik vind het zelf trouwens ook onzin dat je niet zou mogen eten tijdens ramadan als je naast buitenlanders zit ofzo. als je honger hebt eet je gewoon.

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind het een leuk iodee om er enem feestdag bij te maken. maar tweede paasdag ruilen? No way!

11. Killionaire

Killionaire Co-op shooter liefhebber

Leuk Bevonden:
    0
    Duh!

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ja, maar er zijn serieus mensen die dat verwachten :)
    leraar zei het vandaag nog. zat iemand broodje te eten en hij vond dat je teneerste niet kon eten in de klas ( waar ik al nooit naar luister, want ja als je honger hebt eet je toch gewoon..stoort niemand ) en ten tweede zeker nu met de ramadan 8) . nja stop jij je vinger maar lekker in je.. en rammaardan _0/

13. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Haha.. Toen ik de titel las, dacht ik al wel dat het om zo'n soort feest zou gaan..

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja ,het lijkt me dat géén van allen de link hier goed hebben gelezen.
    Het gaat hier niet om een nieuwe feestdag meer , maar om de omwisseling van een nederlandse feestdag,dus tweede paasdag of pinksteren voor een islamitische feestdag.
    En het heeft hier niets met humanisme te maken maar wel met een platte vorm van ledenwerving aangezien de meeste allochtonen niet bij een vakbond zijn aangesloten,en de vakbonden alzo hopen dat ze hierdoor wél een aansluitingskaart bij hun vakbond gaan nemen.
    Het gaat hierom gewoonweg dat alles goed is om meer leden te verwerven,dat hierdoor een nederlandse feestdag moet sneuvelen is géén bezwaar voor de heren.

15. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    voor mij zeker wel :mad:, als dit plan wordt doorgezet naar de kamer ga ik een petisie(?) opzetten....

16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    als we dan toch al vrij zouden hebben zie ik geen noodzaak om iets om te wisselen.. en anders kom ik maar weer in opstand.

Ohja..als we dan toch aan het omwisselen zijn wissel ik prinsjesdag waarvoor we toch geen vrij krijgen wel in voor iets anders.. chanoeka ofzo.

overigens wel vreemd dat er dan alleen een islamtische dag komt. dan moet er ook een joodse en een chinese etc dag komen.

17. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is waarschijnlijk gewoon weer zo'n stom verzinsel van een of andere westerling. Net als dat ziekenhuis, de meeste wilde dat ook niet eens.

Maar als het echt zo zou zijn dat het zou gebeuren zou het inderdaad de grootste onzin zijn.

18. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
  19. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en ik (onder)teken hem :9

echt gewoon belachelijk dit.
    Hoeveel islamieten zouden hier nu wonen, tegenover hoeveel Christenen. Daar kan je toch niet zomaar een feestdag van af pakken. Die dagen hebben een speciale betekenis voor mensen.
    Trouwens de meeste mensen die het suikerfeest willen vieren krijgen toch wel vrij van werk/school.

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Zou het best willen inruilen voor pinksteren of hemelvaart. Als ik maar vrij ben. Grappig trouwens hoe de eerste de beste ketter (prachtwoord toch) opeens met het joods-christelijke 'gedachtegoed' (kots) gaat lopen gooien als het ze uitkomt. Typisch Nederlanders. *)

Ik betwijfel het trouwens ten zeerste of dit überhaupt echt waar is, want ik heb er nog niks over gezien op het nieuws, en dit is toch wel één van die items die je zo zou verwachten.

Laatst bewerkt: 13 okt 2006

Deel Deze Pagina