voorstel tot nieuwe nederlandse feestdag

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 12 okt 2006.

1. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Tweede paasdag en pinksteren zijn natuurlijk geen Nederlandse feestdagen. Althans, het zijn wel feestdagen die in Nederland worden gevierd, maar ze zijn niet bij uitstek Nederlands. (zoals bijvoorbeeld Koninginendag). Als je stelt: een Nederlandse feestdag moet sneuvelen voor een islamitische feestdag dan klinkt dat heel inderdaad heel vervelend (Want we wonen toch in nederland!) Als je stelt: er moet een van de vele christelijke feestdagen sneuvelen voor een islamitische feestdag dan klinkt dat opeens een stuk minder dramatisch.

Laatst bewerkt: 13 okt 2006
  2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken anders verassend veel christenen die niet eens weten wat ze met pinksteren horen te vieren. Ik denk dat zo'n B-feestdag niet in vergelijking staat tot wat het suikerfeest voor de moslims betekent. De enige reden waarom mensen hier zo allergisch voor zijn is uit principiële overwegingen (kort gezegt, waarom zijn jullie tegen? "nou, daarom!"), en die argumenten zijn dus te verwaarlozen.

Dat artikel is trouwens totaal uit zijn verband gerukt. Op de site van FNV kon ik er niks over vinden, en op de CNV-site vond ik wat waarschijnlijk de oorsprong is van het bericht. Het is een stuk genuanceerder dan het artikel van de Belgische site ons doet geloven.

http://www.cnv.nl/home/nieuws/artik...ar]=2006&tx_ttnews[month]=10&cHash=025d01de31

3. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
  4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wouden en wilden zijn twee verschillende woorden. *)

5. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Schandalig we leven in Nederland niet in t midden-oosten....

6. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    ik kom er net achter dat jullie gewoon ego bedoelen..ik het wouden tot nu toe niet eens gezecht 8)

7. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Het christelijke geloof komt ook uit het Midden-Oosten.

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Slecht idee, als het nou een extra vrije dag was... Maar inruilen voor een Nederlandse feestdag? Belachelijk.

Als dit er door komt, krijg je waarschijnlijk inderdaad allerlei petities, opstandjes, etc. Nogal logisch lijkt me.

9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    dit is nog maar het begin... de invoering van de sharia is ook al niet meer ver weg...

10. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    dat is volledig waar en daarom moeten we nu op de blaren zitten met de gevolgen...maar we zullen het moeten accepteren, want het is onze eigen schuld...

11. basovich

basovich Guest

nog meer cadeautjes !!:+..

nee maar ff serieus, vind het eigenlijk een beetje dom..kunnen ze dalijk van alle culturen wel een feestdag maken en hebben we dalijk 365 feestdagen in een jaar..

12. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Je hoeft me geen geschiedenis les te gaan geven.
    Ik heb t over de situatie op dit moment en dan bedoel ik dus de islamitische landen in t midden oosten zoals je zelf ook al snapt....|:-

13. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk gewoon ze komen INTEGREREN dan hoor je je aantepassen aan de cultuur.Belachelijk........Als ze die feestdag willen nemen ze maar een sniperdag oid .wij moet toch ook een sniperdag nemen als er iemand gaat trouwen oid.Anders gaan ze maar lekker terug naar waar ze vandaan kwamen heb ze die feestdag wel

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Grapjas. :lol:

15. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar waar heb jij het in godsnaam over?!? Het is toch niet het voorstel van allochtonen of wel dan? De FNV en CNV willen dit invoeren, dus je moet de allochtonen niet de schuld geven.

16. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Nederland is helemaal geen christelijke samenleving. Het is een vrije samenleving.

Let wel ik reageer nu even niet op het topic maar puur op deze zin, nog ff geen tijd om het helemaal te lezen.

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hij bedoeld waarschijnlijk dat onze regeltjes die we kennen etc daar vandaan komen en dat dat totaal niet het geval is met de islamitische wetten...

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hm van mij zou het best mogen, suikerfeest. Ik heb er iig geen last van.

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Nederland is echt zo'n softy land. Ik vind het ebst als ze suikerfeest vieren, maar tis echt zo'n dom plan van iemand die denkt maar weer even bij te gaan dragen aan de multiculturele samenleving. Kom we ruilen een feestdag voor jullie. Schiet echt niet op. Geef ze dan een baan ofzo. Wie gaat er nou zijn feestdagen aanpassen. Je kan best beetje flexibel zijn, maar we moeten ons land en tradities toch niet gaan aanpassen aan degenen die hier komen wonen. Laat zij maar lekker pinksteren vieren. en suikerfeest mag ook, maar daar doe ik dan weer niet aan mee. ik zie het probleem niet.

20. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    hé suikerfeest is oke maar ruilen? zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.
    zal nog wat worden als christenen een christelijke feestdag moeten inleveren tegen een islam feestdag voor (wat is het tegen een miljoen?) moslims, die hier heen zijn gekomen/gevlucht en zich zouden moeten integregen i.p.v. van alles cadeau te moeten krijgen (ze krijgen al uitkering)

niet dat ik de moslims de schuld geef van dit debiele idee maar zij moeten zich aanpassen aan onze cultuur en niet andersom.

edit: en als je dat wel wil, ga je toch moslims opzoeken om suikerfeest mee te vieren ofzo, hoeft nu niet meteen landelijk te zijn, krijgen sommige moslims alleen maar een verkeerd beeld over hoe integreren werkt.

edit 2: hebben een aantal toch al

Deel Deze Pagina