voorstel tot nieuwe nederlandse feestdag

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 12 okt 2006.

1. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Waar slaat het op dat wij een feestdag die we al jaren vieren opeens moeten inruilen voor het suikerfeest, wake up men hun vieren dat als afsluiting van de Ramadan hun doen dat om iets te bewijzen en al slagen ze vieren ze dat. Ik denk trouwens niet eens dat zij het heel erg leuk vinden al gaan wij daarvan profiteren en lekker meefeesten terwijl we niet eens vasten :| Laat hun hun feesten houden en wij onze en lang leve de samenleveing.

2. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Belachelijk plan, ook bizar dat de vakbonden standpunten verzinnen om meer leden te trekken. =(
    Over de redenen kan je je mening hebben, maar de gastarbeiders kregen (in hun ogen) goedbetaalde baantjes en wilden die graag doen, ze zijn niet voor niets met zoveel gekomen. :emo:

3. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    klopt we hebben zuid europeanen gehaald (spanjaarden italianen) en het was de bedoeling dat die later weer weg gingen, wat ook vaak gebeurd is, je hoort niet van italiaanse beurten ofzo.

maar toen kwanen the others (oke flauw, arabieren/afrikanen) en die gingen niet meer weg

p.s. de eerste lading immigranten is idd gehaald.

4. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af hoeveel personen hier zich daadwerkelijk verbonden voelen met Pasen, Pinksteren of Hemelvaart. Wat mij betreft verdwijnen ze allemaal. We willen perse onze christelijke feestdagen houden, maar ik vraag me af hoeveel mensen zich daadwerkelijk bezig houden met hun christelijk geloof. 95% zal niet eens weten wat Pasen, Hemelvaart of Pinksteren inhoud. Zoiets is makkelijk op te zoeken via wikipedia, dus bespaar je de moeite. Ik vind het behoorlijk hyprocriet dat een hoop mensen zich hier druk om maken.

5. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat om het principe

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind het een redelijk idee, een feestdag erbij. MAAR tweede paadag afschafefn? No way!

7. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    nee een feestdag erbij is een goed idee.

8. Cheeks91

Cheeks91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Word

9. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt dat je me even in mijn gelijk stelt.

10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Erg kort door de bocht. Van mij mogen ze ook ALLE gelovige feestdagen afschaffen, dat zou ik niet zo erg vinden. Maar tegenwoordig zit het gewoon in de Nederlandse cultuur ingebakken die van oudsher christelijk is. Oftewel: het christendom en Nederland zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in de geschiedenis en nu nog steeds. Dáár gaat het om. En een christelijke, Nederlandse feestdag inruilen voor een één of ander moslimfeest stuit mij ook tegen het been.

11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    ? Word als in Microsoft Word? omdat ik perongeluk een typfout maak in hypocriet? Stel je niet zo aan.

12. Cheeks91

Cheeks91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, nee dat ik het mee eens ben;)

13. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    /agree, suikerfeest kan der makkelijk bij, maar no fooking way dat ik 1 van "onze" feestdagen wil opgeven.

14. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0

aah sorry dan ;)

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het gaat hier trouwens niet om een bijdrage aan de multi-culturele samenleving, maar om een plat voorstel volledig ten bate van eigengewin.
    Zo hopen ze dat de allochtone arbeiders zich hierdoor ook bij hun vakbond gaan aansluiten....
    Weet je trouwens dat er hier in belgië nog twee extra betaalde feestdagen bestaan,namelijk de dag van de dynastie en de vlaamse nationale feestdag die alleen kunnen genomen worden door al diegene die in staatsdienst werken,en al diegene die in de privé-sector werken hier nog geeneens recht op hebben....:eek:

16. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    8)

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ...?

18. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    het is een grap, dat het niet mogelijk is om en allochtoon en arbeider te zijn.

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Haha, een racist dus...._0/

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.cnv.nl/home/nieuws/artik...ar]=2006&tx_ttnews[month]=10&cHash=025d01de31

Het bericht is verandert. Nu weet ik ook niet meer wat ze willen. Eerst wilden ze zich niet in de discussie mengen, en nu hebben ze de discussie opeens geopend. Ze zoeken maar uit welke feestdag ze het liefst als excuus willen aandragen voor het bezoeken van een meubelboulevard. Ik kijk wel van een afstandje toe en lach om hoe druk die mensen zich erom gaan maken.

Laatst bewerkt: 14 okt 2006

Deel Deze Pagina