poll: ik stem... /Verkiezingen 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freeloader, 8 okt 2006.

?

ik stem..

Peiling gesloten op 3 dec 2006.
  1. CDA

    20 stem(men)
    7,8%
  2. PvdA

    23 stem(men)
    9,0%
  3. VVD

    59 stem(men)
    23,1%
  4. Groen Links

    8 stem(men)
    3,1%
  5. SP

    30 stem(men)
    11,8%
  6. D '66

    8 stem(men)
    3,1%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Christen Unie

    5 stem(men)
    2,0%
  9. Partij voor de Vrijheid

    12 stem(men)
    4,7%
  10. Een NL

    2 stem(men)
    0,8%
  11. Partij voor de dieren

    3 stem(men)
    1,2%
  12. Fortuyn (LPF)

    6 stem(men)
    2,4%
  13. ik weet niet

    10 stem(men)
    3,9%
  14. ik mag niet stemmen

    54 stem(men)
    21,2%
  15. ik mag wel stemmen, maar ik ga niet

    14 stem(men)
    5,5%
  16. Partij van Nederland

    1 stem(men)
    0,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nope, ik ben zo slim dat jij mij niet begrijpt.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    werknemers worden hier nooit onderbetaald alleen. Bovendien hebben we mooie wetjes waardoor het werk veilig moet zijn en we maar aantal uur mogen werken. In die landen krijgen ze al weinig en moeten daar ook nog hele dag voor werken. Nederland kan opzich wel goedkoper produceren, maar dan moeten we onder de kostprijs gaan zitten. Normaal bedrijf houdt dat geen jaren vol. Tis wel zo dat we hier meer en sneller kunnen produceren, maar de kosten gaan ook gewoon door. Is altijd nog goedkoper in ander land laten produceren vaak. Maargoed.. vind dit niet zo bijster intressant verder.
    ( weeer economie ook :))
     
  3. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkende mensen die naar de voedselbanken gaan, kunnen gewoon niet met hun geld omgaan. Als je een normale financiele balans heb kun je prima leven van een minimum loon dat je gegarandeerd krijgt. En ik spreek uit ervaring, Mij vader is een paar jaar geleden werkloos geraakt (hij heeft nu inmiddels weer een baan), maar met de kleine uitkering die hij kreeg wisten mijn ouders het toch makkelijk te redden. Waarom? Mijn moeder is langer gaan werken en mijn ouders hadden genoeg op hun spaarrekening. In wat betere tijden hebben ze veel gespaart en daar konden ze nu van profiteren. Dit had het Paarsekabinet ook kunnen doen, maar in plaats daarvan werd al had gekregen geld gelijk weer uitgegeven. Dit resulteerde in gedwongen bezuinigingen in het daarop volgende kabinet.

    Oke ik zat misschien een beetje cliche anti-PVDA te lullen. Maar als het paarse kabinet wat zuiniger en verstandiger had omgesprongen met de schatkist en buitenlanders hier in ons land, Had jij mijn cliche praat nooit gehoord. _0/


    En so what als dat gebeurd. Wij hebben een economie en samenleving van pieken en dalen (Ik weet daar de definitie niet meer van, ben ik slecht in :+). Maar zo als het nu al wel blijkt klimt de economie al uit het dal waar het de laatste paar jaren in heeft gezeten. En als de samenleving echt zo verhard is wil ik daar bewijs van zien.


    Oh hij heeft dus de schatkist leeggehaald...
     
  4. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn altijd werkende mensen die naar de voedselbank gaan. Wat dacht je van een alleenstaande die 3 kinderen heeft en alleen een huishouden moet runnen, die heeft echt geen vetpot, integendeels zelfs. Er zijn natuurlijk altijd mensen die niet met hun geld om kunnen gaan, maar is het dan niet de taak van hulpgevende instanties die mensen te helpen.
    Het klopt wat je zegt over Paars. Ook al is het heel dom van hen geweest, denk ik toch dat ze wel geldige en sociale redenen hadden om meer geld uit te geven. Dat het niet goed uit zou pakken, hadden ze natuurlijk aan moeten zien komen. Toch heb ik liever een kabinet dat te veel geld uitgeeft aan sociale zaken, dan een kabinet dat zich niet interesseert voor sociale zaken en liever meer geld uitgeeft aan andere zaken.
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet iedereen heeft de luxe van 2 inkomens en spaargeld. Vooral alleen staande ouders hebben het lastig. En voor de rest : Get your facts
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Jij praat als een grasmachine die in de Sahara overwerk verricht!

    Achterlijke gladiool is het woord dat bij me opkomt. Ik weet je het volgende te vertellen. Jouw vader kreeg in eerste instantie geen bijstandsuitkering maar WW. Jouw moeder werkt, hetgeen extra inkomen betekent, kortom (als ze parrtime werkte) toch al gauw meer dan het minimumloon. Als je echt goed spaart, krijg je overigens helemaal gene uitkering (dat wete ik uit ervaring) want als je meer dan 3000 euro gespaard hebt krijg je geen bijstandsuitkering.

    Wat jij doet is appels met peren vergelijken. Iemand met een bijstandsuitkering is heel iets anders dan iemand met een WAO of WW die samenwoont met iemand anders die geld verdient. Je bewijst een typisch kind van de welvaart te zijn die geen idee heeft wat echte armoede is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2006
  7. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow Het paarse kabinet zal vast wel wat goed hebben gedaan in die acht jaar. Ik probeer alleen het feit te verdedegen dat het huidige kabinet zoveel heeft bezuinigd. En met dat voorbeeld van mijn ouders, wil ik zeggen. Dat mijn weinig geld, ook kunt overleven. Als je je cashflow maar een beetje in de hand heb, niet iedreen is financieel even verstandig. Vooral als je alleen staand bent, kan dit vaak heel lastig zijn.

    Sorry dat ik alleen de PvdA zit af te zeiken, maar dat komt waarschijnlijk omdat jij daar aanhangsel van bent. Ook de D'66 en VVD mag ik niet.



    Noem jij dat verharding van de samenleving. Zoiets had ook tijdens het Paarse Kabinet kunnen gebeuren.


    Ach wat zitten we over deze gast te lullen. We zijn het er beiden mee over eens dat het een politieke imbiciel is...
     
  8. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel, ik weet niet wat hij precies kreeg. Wat ik met dit voorbeeld probeerde te zeggen, is dat met een beetje financieel verstand het wel te redden is in ons land. Jullie, linkse mensen, doen altijd zo overdreven over dat alles zo erg is (al zal dat in sommige gevallen wel zo zijn). Maar het relatief kleine deel dat het echt moeilijk heeft (en dat niet door financiele onnozelheid), is een bijkomend geval van het dal waar we de laatste paar jaar in zaten.
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelieve even je eigen ervaring niet te projecteren op die van anderen, om vervolgens te concluderen dat deze mensen schijnbaar geen financiële verantwoordelijkheid kunnen nemen. Verder lijkt me het huidige financiële beleid niet te verdedigen. Bezuinigingen tot daar aan toe, maar de manier waarop en de vlakken waarop zijn asociaal en belachelijk.

    Nee hoor ben niet per defenitie aanhanger van pvda.. Eerder sp/groenlinks. Al zou ik vermoedelijk wel pvda stemmen (als ze de verkiezingen even 3 weken later hadden gedaan :{). Alleen irriteer ik me dood aan de tendens dat de gehele rechtste vleugel alles wat niet helemaal lekker gaat



    Maar gebeurde toen der tijd niet. Voor het eerst een steiging in de cijfers. Verder heb ik dit aangehaald omdat dit een recent onderwerp is. Verder is er een zeer duidelijke tendens van individualisering aan de gang, wat alles behalve wordt ontmoedigt door het huidige beleid.


    Ach hij is niet de enige politieke imbiciel hoor in dit kabinet hoor.
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Sure, hij zal zijn problemen niet aan jouw neus gehangen hebben...maar vertel me eens ..dat werk dat hij nu heeft ...doet hij het echt héél graag of doet hij het omdat hij echt niet wil dat financiele problemen in zijn huishouding de overhand zullen nemen .
    En oh ja , voor een tijdje is het wel te redden, oh ja , maar wat als men jouw pappie té oud vindt om nog ergens aan de slag te geraken...wat dan kerel....
    Tell me ..aim waiting....
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Er is onderzoek geweest naar de mensen die van de voedselbanken gebruik maken. Volgens mij door Elsevier. De mensen die daar gebruik van maakten waren vooral uitkeringstrekkers die diep in de schulden zitten. Mensen die keihard werken hoeven echt niet naar de voedselbank, dan doe je iets fout. En dat komt door dommigheid. Meer dan 50% deed bijvoorbeeld geen verzoek tot huursubsidie.

    Overigens zijn de eerste voedselbanken opgericht in 1999.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen is er nu een stijgende lijn in het gebruik van deze voedselbanken. Er was laatst tijdens een discussie programma (ik geloof 2 voor 12) een discussie over dit punt. en hier zaten verschillende mensen in de zaal die gewoon werken maar met verschillende vasten lasten net buiten de boot vielen en daarom alleen maar rond kunnen komen door gebruik van een voedsel bank. Verder is dit ook nog een aantal maanden geleden bij toen nog 2 vandaag geweest. Ook hier werd duidelijk aangegeven dat het niet om op zich zelf staande gevallen ging.
     
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kan die stijgende lijn nou veroorzaakt worden door de regering als de overgrote meerderheid zichzelf in de schulden steekt en niet met geld om kan gaan? Ook al is de werkloosheid laag, groeit de economie met 10% per jaar, dan nog zijn er altijd mensen die voor elke euro die ze hebben er twee uitgeven. Bovendien zijn deze voedselbanken natuurlijke een 'hype', er starten er steeds meer omdat het idee zich verspreid. Het hoeft niet perse te betekenen dat armoede stijgt.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Inhoudelijk zeg jij hier dus echt helemaal niks mee. Je zegt zelfs, zal wel. Linkse mensne doen overdreven dat het allemaal zo erg is? Dat is dus klinklare nonsens. Ik vind dat mensen in Nederland het over het algemeen goed hebben. Ik vind echter niet dat we daarom meteen moeten zorgen dat mensen nog minder krijgen. Het minimumloon is een minimum, puur een basisbedrag waarmee je net in je levensonderhud kunt voorzien. Je moet Nederlanders niet vergelijken met arme sloebers in een derdewereldland.

    Financiële onnozelheid? tja, het is maar hoe je het bekijkt. Rondkomen van het minimumloon is heel lastig, en zelfs met goed organisatorisch en financieel inzicht niet makkelijk. Jowu voorbeeld slaat als een lul op een drumstel met kutgeluid..
     
  15. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Met een minimumloon is het helemaal niet lastig rondkomen. Je moet alleen wel je levensstijl aanpassen.
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Beste Drone, enig idee van de uitgaven van een gemiddeld huishouden?

    Je krijgt in de bijstand overigens 70% van het mimimumloon. Als alleenstaande is het welgeteld een bedrag van 571 euro in de maand. Enig idee hoe veel huur je betaald? kosten aan Electra, eten?

    Als je dan uitgaat van 250 euro aan huur (vind maar eens zo'n huis!) en
    nog eens 200 euro aan vaste lasten. Je betaalt ook nog overige verzekeringen. Dan kun je wel nagaan wat je over houdt voor eten, drinken en kleding. Uitkomst is dan bar weinig.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2006
  17. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    De vaste kosten zijn echt enorm. En met boodschappen doen 1x in de week bij de Aldi en 1 lamp aan en geen kachel red je het alsnog niet.

    Zoals Walrusje zegt: Voor eten en drinken hou je bijna tot niets over.
    Ik ken personen die naast hun uitkering als nog naar de voedselbank moeten.En dan als nog per maand 200 euro van hun spaarrekening moeten bijleggen om alleen maar rond te komen.
    Dit betekend dus geen extratjes. En niet in de vorm van: deze maand geen game, maar in de vorm van : geen toetje bij het eten.

    En dan heb ik het nog niet eens over alleen staande ouders met kinderen.....
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , net zoals jij en the walrus het al zeggen , de waarheid, uiterst pijnlijk voor diegene die hem moeten ondergaan , maar o zo onbegrijpelijk voor diegene die niet weten wat dit net inhoudt....
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik snap eigenlijk nieteens waar mensen het lef vandaan halen om mensen met eenlaag inkomen te gaan bekritiseren als je zelf geen flauw idee hebt hoe zwaar het is. Probeer zelf maar eens rond te komen van zo'n bedragje. Ten eerste het is wel te redden, maar het is een uitkering dus je kunt 0,0 extra's erbij doen. geen luxe.. alleen om te overleven heb je alles nodig. ( in iedergeval erg weinig )Ten tweede is het nog dubbel zo erg, omdat de rechtste regering mensen gewoon lekker in een uitkering houd! :). Jullie zullen wel denken: ach ga toch een baan zoeken. ja maar probeer dat maar eens na een paar jaar of door welke omstandigheden dan ook je in de bijstand terecht bent gekomen ( NB.. vaak dus totaal buiten eigen schuld ). De hoge inkomens gaan er erg op vooruit als het aan rechts zou liggen.. en de lage inkomens zelfs op achteruit. Hoe kun je er dan nog kritiek op hebben. Hoe kan een land ooit overleven als de onderste laag gewoon verdrinkt. Dat zijn amerikaanse toestanden. De rijkeren horen toch gewoon de minder bedeelden te steunen?
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nee, want egoisme viert hoogtij en in plaats van sociaal zijn is het voor vele mensne bleangrijker naar zichzelf te kijken. Ik zie vaka gevallen van totaal misplaatse jaloezie. "Waarom krijgt hij wel huursubsidie en ik niet?" "Waarom betaal ik de uitkering van een zieke man?" "Waarom zoekt hij geen werk, ik werk toch ook?"

    Die mensen vergeten dat iedereen premies betaald, dat je van geluk mag spreken als je genoeg verdient dat je geen huursubsidie ontvangt (want dna is ej inkomen dusdanig goed dat je het wel redt en dat er voor veel mensen gewoonweg gene werk is, al zoeken ze nog zo hard (Ik ben een jonge man van 25 met HBO, dat isntotala iets anders dan een 55 jarige met LTS).

    Empathie; menselijk inlevingsvermogen, ontbreekt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina