1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het gitaristen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door R-Y, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit topic is dus bedoeld voor gitaren en gitaristen.
    Ik heb op een gitaar gespeeld tijdens de muziek lessen, en vond het geweldig om te doen.

    Nu is mijn vraag : wie speelt hier o.a. gitaar (ik weet wel dat Rikkel het speelt) en kan mij wat tips geven over wat gitaar ik zou kunnen kopen om te beginnen.
     
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een blauwe Yamaha Pacific gekregen in febuari, mijn eerste gitaar, en hij speelt erg lekker. [​IMG]

    Toen heb ik d'r ook een silkroad versterker bij gekregen, een kleintje met lekker geluid. Nu ben ik aan 't sparen voor een grotere Marshall :)

    Ik speel nu dus al een half jaar, en ik kan de meeste akkoorden wel redelijk vlot spelen. Ben nu een beetje (simpele) solo's aan het oefenen en vingeroefeningen aan het doen
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    maar het leert dus redleijk snel?
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    mm, bij mij gaat het niet zo snel.. wat voor oefeningen doe je Joene?
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    akkoorden wel ja :) en ik speel best veel, half uurtje per dag ofzo.. In weekenden meer :)
    'k ben begonnen met een DVD 'Learn how to play electric guitar', en nu heb ik een paar blaadjes van een vriend gekregen met vingeroefeningen. Ik zal na mijn werk (moet zo weg) wel ff proberen ze in te scannen :)

    Trouwens, op www.ultimate-guitar.com staan heel veel tabs en akkoorden van nummers, daar haal ik heeeeeel veel vandaan ;)

    Ik speel ook al 7 jaar trompet, dus ik ben al muzikaal. Misschien dat dat ook helpt aan het 'snel leren' ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2006
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    yeah, ultimate guitar gebruik ik ook altijd.. Heb hier ook een dvd, maar al lang niet gedaan :p moet maar weer eens verder gaan met die lessen.
     
  7. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Ik speel ook gitaar. Doe het nu 3,5 jaar en heb 3 jaar les gehad.
    Het is wel erg belangrijk om eerst echt de basics te leren, en dan pas liedjes na te gaan spelen. Zo kan je ook dingen die je hebt geleerd, zoals toonladders enzo, toepassen als je een solo van bv. metallica probeert na te spelen. En dan kan je zelf ook solo's gaan verzinnen enzo, erg leuk :)

    tjsa, wat voor een gitaar moet je kopen..
    Ik heb gewoon een starters pakket gekocht, en die heb ik nu nog steeds. Van Ibanez.
    Erg goed merk met goede gitaren en leuk versterkertje erbij, voor een strakke prijs.
    Kostte iets van 350 euro.
    Je kan ook een losse gitaar en een losse versterker kopen, maar dan ben je meestal wat duurder uit. Of je kan kijken voor een tweedehands gitaar, maar ik heb toch altijd liever een nieuwe. 'T is maar wat je fijner vind.

    Ibanez, fender, gibson, epiphone allemaal goede merken. Gewoon ff wat sites van gitaren opzoeken, en reviews ervan lezen.

    Versterker hoeft niet zo'n hele krachtige te zijn. Mijne is 12 watt.. Als je in een band gaat spelen heb je hier alleen niet zoveel aan, dan heb je gewoonweg niet genoeg vermogen en volume. Maar als je gewoon thuis op je kamer wilt oefenen is dat perfect. Als je boven een drumstel uit wilt komen moet je denk ik toch wel 50 watt of meer hebben. Maar die kan je er later altijd nog bijkopen.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2006
  8. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo'n DVD is ideaal, je kan altijd een stapje terug als het nodig is, maar ook telkens naar een ander deel van gitaar spelen springen.

    Het motiveert juist om liedjes mee te kunnen spelen. Tuurlijk moet je simpel beginnen, maar ik was dolgelukkig toen ik na 2 dagen Smells like teen spirit kon spelen, inclusief solo 8)

    Die toonladders zijn voor mij best simpel, gezien mijn trompet-ervaring. 't is eigenlijk gewoon constant uitrekenen hoeveel halve noten er tussen de noten moeten, dan hoef je niet eens te kijken welke toonladder je speelt ;)


    50 watt is gewoon sexy :+

    Ik ben aan het sparen voor deze:
    [​IMG] van €229,-
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2006
  9. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
  11. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0

    2! dagen?
     
  12. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Smells like teen spirit!

    Die is echt heel makkelijk, en de eerste week speelde ik zo'n beetje non stop ;)
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Als jij dat wil, is goed dan, kick het andere topic maar. Laatste post was slechts 2 maandjes geleden.

    En SLTS is idd niet zo moeilijk. Je kan hem ook een beetje versimpelen, zonder dat het nummer verloren gaat. Zo hebben wij op school dat nummer ooit gespeeld met mensen die nog nooit gitaar/bas/drums gespeeld hadden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina