Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    haha zit jij bij de doane?:p zit ik hier mijn illigale praktijken bloot te leggen.;)

    Kun jij niet wat regelen dan?:9

    Ik deed dat op het moment dat de PSP uitkwam, dan zouden jullie tog ook moeten opletten? Waren toen wel gewoon spelletjes een voor een, aangezien me dat toen 10E per spel opleverde.
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niks verrassend als Capcom deze titels multi-platform zou uit brengen. Doen ze de laatste tijd ook al met oudere titels. Devil May Cry 3 : Special Edition die onlangs voor de PC is verschenen, en in december kunnen we Resident Evil 4 ook op de PC verwachten.

    Als Resident Evil 5 en Devil May Cry 4 niet alleen op de PS3 verschijnen vind ik dat ook absoluut niet vreemd. Dat van Resident Evil 5 was trouwens al langer bekend. Het zou me tevens niks verbazen als deze titels later ook nog naar de PC komen, dit dankzij de samenwerking tussen Capcom en Ubisoft.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2006
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    RE5 komt zowizo naar xbox 360, maar ik snap niet dat jullie uit die zin(van Macdennis quote) kunnen afleiden dat devil may cry 4 naar de xbox 360 komt...
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik leid niks af, ik zeg alleen dat het me simpelweg niks zou verbazen als DMC4 mutli-platform gaat. Capcom is al langere tijd de betekenis van het begrip "exclusief" kwijt :)
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zijn ze die kwijt? Dead rising en lost planet zijn exclusief op xbox 360, maar dat is ook logisch, voor iedere next gen console die eerst op de markt is, zijn exclusieve games meer in aanbod(in het begin). Ik bedoel, men moet geld verdienen he, en ps3 is nog niet uit, dus xbox 360 is de console nu...
    Maarja, capcom heeft altijd wel veel games multiplatform uitgebracht, RE bijvoorbeeld. Maar er zijn nog altijd exclusieve games als onimusha, resident evil outbreak, vieuwtiful joe, way of the samura 2(die is nu wel niet echt goed),... Maarja, het zou idd niet verbazend zijn moest devil may cry naar xbox komen, maar ik bedoelde meer naar Macdennis toe, dat die quote die hij postte totaal niet zegt dat devil may cry naar de 360 komt...:)
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe IGN steekproef

    IGN heeft weer een nieuwe steekproef gedaan onder haar bezoekers. Deze keer ligt de X06 iets verder achter ons ..

    http://ps3.ign.com/articles/739/739211p1.html
     
  7. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze lijst is exact de reden waarom ik zo weing van de Wii verwacht. Kijk eens naar de titels van Nintendo die mensen willen hebben. Waarom denkt Nintendo dan opeens dat ze nieuwe mensen aan zullen trekken ipv de huidige fanbase die zich aangetrokken voelen door de bestaande franchises? Door een nieuwe controller? Kom nou, dan heb je echt andere content nodig.

    Overigens staan ze wel op #1 en #2 met die franchises, maar volgens mij zegt dat meer over de trouwe aanhang van Nintendo, dan daadwerkelijk nieuwe consumenten.
     
  8. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm , ze hebben mij anders wel overtuigt. Ik wil nu een WII, terwijl ik voorheen helemaal voor de PS3 ging.
    Daarbij komt dat ik vindt dat xbox360 helemaal niks aan uitbreiding doet, niks wat de xbox360 bied trekt mij op dit moment aan. Mischien dat daar bij de volgende console verandering in komt.

    maar als ik nu keuzes moet maken zou het zijn: 1. WII, 2. PS3, 3. XBOX360.
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat bedoel je precies met niks aan uitbreiding doen? :)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat vroeg ik me ook af. Live Anywhere en 1080p upscaling dat vind ik toch wel weer vernieuwend te noemen. Daarnaast heb je staks ook de HD DVD , wireless racing wheel en de wireles headset
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    marketplace content, xbox live arcade, interactie met xbox.com.....
     
  12. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vindt ik toch maar een rare redenering dat xbox360 niet aan uitbreiding doet. Het enige vernieuwende dat nintendo in in al die jaren heeft gedaan is een nieuwe controller uitvinden. Had sony en microsoft niet voor concurrentie gezorgd dan speelden we waarschijnlijk nog altijd met cartridges en met barslechte graphics.
    Ik zie mij de WII nog niet aan mijn lcd-tv hangen. Het verschil in grafische kwaliteit met de xbox360 zou mij te groot zijn. Op een normale televisie zal het nog wel te doen zijn, maar op een hd-scherm gaat het er echt niet uit zien denk ik.
     
  13. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    nee jongens, het gaat mij over de uitbreiding van het publiek. Er werd gezegt dat de WII dat niet deed, teminste niet voldoende.

    Enige wat ik naar voren haalde is dat de XBOX360 niet echt aan publieks verruiming doet. De WII doet dit voor mij wel genoeg aangezien ze mij hebben aangetrokken, en omdat ik vele goede positieve berichten hoor over de WII ondanks dat iedereen weet hoe het is afgelopen met de CUBE.

    de 360 doet niks hieraan, en blijft net als de ps3 trouwens gewoon doorgaan met de trouwe klanten die ze al hebben. Ik wil nog steeds liever een PS3 dan een Xbox360. Simpelweg, omdat ik nooit ontevreden ben geweest met mijn playstation 1/2aankoop, en de xbox niks aanbied wat ik moet hebben, ben dan welliswaar geen gamer die sommige spellen hoe dan ook MOET hebben.geen goede rede zie om over te stappen op een 360(zit niks aantrekkelijks in voor mij wat de ps3 niet heeft).
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ehm door Xbox Live Arcade trekken ze juist een andere markt aan hoor... Mijn vrouw speelt nu zelfs op de xbox 360 games ... (Hexic, Fuzion Frenzy) iets dat ik nooit had durven dromen op de xbox ;)
     
  15. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0

    kerel waar heb jij het over:confused: , tis zware bullshit dat we dan nog met cartridges aan het spelen waren, en dat weet jij ook. Je hebt gelijkt dat het goed is dat er concurentie is, heb ik dat ergens ontkent? Ik ben er juist blij om, ben geen die hard SONY NINTENDO of MICROSOFT fan. Ik neem gewoon wat ik het beste vindt.

    En als jij zegt dat ze in al die jaren alleen de controller hebben veranderd heb jij niet veel om je heen gekeken(ik zie wel wat meer verschil tussen de atari en de WII). Dan kan ik ook zeggen dat de xbox en de PS helemaal niks verniewends hebben, gecopieerde controller met wat andere buttons. Maar ik weet beter.....

    Maar zelfs zonder concurentie moet een bedrijf meegaan met zijn tijd. Zo zou NINTENDO zoiezo mee moeten gaan met de tijd kwa grafics, als ze willen opboksen tegen de grafics van de PC. Nu hebben ze nog 2 extra concurenten, en word het allemaal nog harder werken, maar ik vindt dat ze het goed doen.

    Ja maar de andere consoles doen dit ook, dus zo uniek is het niet om daarom voor de 360 te gaan.
    En voor hexic gaat iemand nu ook weer geen console kopen. TTis meer voor erbij, maar geen console seller.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2006
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ze dus niet doen aangezien de Wii praktisch een Gamecube is. In feite krijg je een Gamecube met een nieuwe 'party' controller.

    Wat ik jammer vind aan die Wii is dat je bewegingen die je maakt met die controller lang niet altijd real-time zijn. Dus je slaat heen en weer en daarna zie je pas de beweging op het scherm. Ook is die controller in aardig wat spellen niets meer dan een 'muis cursor' waarbij het beeld echter niet real-time mee beweegt maar pas na het tikken van de cursor aan de rand van het scherm.

    En boven alles, ik ben liever lui dan moe, laat mij maar lekker languit op de bank hangen in plaats van dat ik allerlei acrobatische toeren moet uithalen waar de buurt van mee kan genieten. Ergens is de 'keuze' voor een console natuurlijk ook subjectief. Al die Japanse Anime meuk hoeft voor mij bijvoorbeeld niet, geef mij maar de wat serieuze getinte Europese titels.
     
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 krijg toch ook nieuwe controller? Met motion-sensor?
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is dus toch niet realtime??? Ow fuck, dat is klote. Ik had een tijdje terug in het Wii topic gevraagd dat het realtime is, en toen zeiden ze me dat het wel zo is. Maar ik had ergens gelezen(denk powerweb) dat het niet realtime was, nu blijkt het zo te zijn? Dat zou echt wel dom zijn vind ik. Als het realtime ingame is, is het velen intenser...
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat zijn alleen nog maar geruchten.

    Ze hebben op gamespot cod 3 op alle drie de consoles gespeeld!! Leuk om te lezen:
    gamespot
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik die filmpjes zo eens bekijk, lijkt er inderdaad een kleine vertraging te zitten tussen jouw beweging, en de reactie op het scherm.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina