Samsung N-serie heeft geen 100 hz. Maar of dat belangrijk is. Voetbal zou er soepeler doorgaan, maar vandaag voetbal zitten kijken en het is vloeiend genoeg! Dus meer betalen voor de M-serie vanwege een breder kleurenaanbod en 100hz is niet nodig.
Vergeleken met de sony is het design van de Samsung (M/N/R71 serie) gewoon veel mooier. Zwart pianolak achtige is echt super! (trekt wel veel stof aan, maar inclusief stofdoek. Het geluid van de samsung lijkt blikkerig, maar dan moet je SRS surround aanzetten, dan is de geluidkwaliteit gewoon goed. Verder vind ik de R-serie de mooiste, met die rondingen, maar deze TV heeft maar 1 HDMI, geen usb/cardreader en 1000:1 dynamisch contrast lager. In werkelijkheid is het contrast dan iets van 1500:1 ofzo denk ik. Contrast van een tv zegt niet zoveel omdat die waarde in de praktijk toch steeds anders uitzetten (is vaak getest).
Het beeld van de samsungs is schitterend, dus wachten op SED/LED/Laser is naar mijn mening niet nodig. Het beeld is nu haarscherp, je kan genieten van xbox 360 in semi hd (720P), lost en prison break in HD (alhoewel HD-divx-rip net zo scherp is van 1 meter afstand ).
Ohja, ik ben de trotse bezitter van een LE40N71 (zitten twijfelen tussen R en N serie, maar de R serie schijnt ook nogal wat problemen te hebben met dynamic dimming)
Laatst bewerkt: 18 okt 2006