Even uitleggen over die punten. Omdat Ajax nu in de UEFA cup zit, is er meer kans voor meer punten dan dat Ajax in de CL had gezeten. Je krijgt in de UEFA Cup en CL voor élke wedstrijd die je wint 2 punten en voor élke wedstrijd die je gelijkspeelt 1 punt. De kans is groter dat je meer wedstrijden wint in de UEFA Cup dan in de CL (PSV doet het dus nu heel aardig mag je wel zeggen). De misgelopen punten voor het bereiken van de groepsfase van de CL (3punten) zijn door Ajax alweer ingehaald door de 2 overwinningen op IK Start (4punten).
Ajax en Feyenoord hebben de meeste kans om verder te komen in de UEFA cup, dus meer punten verzamelen. Dan Heerenveen en AZ zitten in een lastigere poule, wat dus weer nadelig is voor het aantal punten om te verzamelen.
Wilhelmsson van FC Nantes, toen Anderlecht, maakte die actie ook eens, best bekend filmpje. Zal even zoeken, dan zie je het veel duidelijker. Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij viel bij deze actie, na de voorzet van hem erna, een doelpunt, inschuiver.
Ajax wilde hem vorig jaar rond deze tijd nog halen maar ging niet door, helaas. Prima speler.
Laatst bewerkt: 19 okt 2006