[Formule 1] Seizoen 2006 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ross Brawn Stopt

Het zat er aan te komen maar deze week wordt het waarschijnlijk officieel. Ben erg benieuwd wat voor invloed dit zal hebben op Ferrari, ik denk wel dat het de goede keuze is geweest van Brawn om tegelijk met Schumi te stoppen. Er zijn trouwens ook geruchten dat Spyker Brawn wil aantrekken.

2. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Brawn naar Spyker zou wel mooi zijn, maar ik weet bijna zeker dat dit niet zal gebeuren.

Doornbos misschien naar Toro Rosso :)
    Bron: NU

3. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Als hij die kans krijgt dan zou ik 'm zeker pakken, betere stoeltjes zijn er eigenlijk niet meer dus dit is het beste wat je kunt krijgen als je wil racen. :)

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    O... jawel ..hij kon nog altijd afremmen en dit omdat schumacher hem al voorbij was..of wou je hiermee bedoelen dat de renaults zonder remmen reden...of dat de instructie vanuit de paddock zelf kwam....je weet maar nooit......

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Schumacher zat er nog lang geen autolengte voor. Fisico had zijn wagen nog ongeveer voor de helft naast die van Schumacher staan. Toen ze bij die bocht aankwamen zag je wel dat Fisico eerder remde, maar blijkbaar zat hij er nog te ver naast en schampte zijn voorvleugel de band van Schumacher. Fisichella kon geen kant meer op en als Schumacher eventjes had gewacht met insturen tot aan de curbs, was er ook niets aan de hand geweest.

Ze zijn het er bij Ferrari en Renault in ieder geval ook over eens dat Fisichella geen schuld had en dat het een race-incident is:

Bron: f1club.be

6. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Het is ook een race-incident. Alleen omdat het toevallig bij M. Schumacher gebeurt en een Renault wordt meteen gedacht dat Fisichella het deed zodat Renault het WK bij de teams ging winnen.

Als exact hetzelfde incident was gebeuert bij bijvoorbeeld Sato en Speed, had iedereen gewoon gezegd race-incident, kan gebeuren, volgende keer beter. Maar nu omdat het Renault-Ferrari was, wordt meteen zo gedacht. :mad:

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad een race-incident, de band van Schumacher raakte nog maar net het topje van Fisico's voorvleugel en zoiets plan je heus niet.

PS: Het zou anders ook stom zijn want Fisichella moest natuurlijk ook aan de constructeurstitel denken.

8. JeePee

JeePee Guest

Ik heb de race in ons hotel gezien in Duitsland. Té veel reclames, té lange reclames, té zacht motor geluid en té pro-schumi :+ Maar de race was geweldig. Prachtige race van Schumacher met mooie acties. Vooral met Kimi op het eind :cool: Cool voor Massa dat hij in BRA wint, en leuk voor Alonso dat hij kampioens is, al kan je niet ontkennen dat de naaste rivalen van Alonso altijd pech hebben :9 Hier nog even mijn cijfers coor de coureurs:

Alonso: 8.5 Hij heeft goed gereden dit jaar, maar ik kon zijn trieste uitspraken niet uitstaan als het even tegenzat. Ook de acties met Doornbos en Klien zijn niet WK-waardig, maar al met al een constant seizoen. Altijd sneller dan zijn teammaat.

Fisichella: 7 Beetje een onzichtbaar seizoen. Maar hij heeft wel goed gereden, en dankzij hem heeft Renault de wereldtitel binnen weten te halen. Met Alonso aan je zij is het nooit makkelijk, maar hij heeft veel eruit weten te halen.

Raikkonen: 8.5 Tja, de pech blijft hij hebben. In Maleisie een tik van Klien, in Hongarije achterop Liuzzi en ook dit jaar weer veel meganische pech in races die hij kon winnen (Monaco). In de races waarin wél alles werkte heeft hij vaak het beste eruit weten te halen. In Bahrein van 22 naar 3 en in Suzuka van 11 naar 5. Hulde :)

Montoya: 5 Veelste sloom, en de races waarin hij mee reed ben ik allang weer vergeten :9

De la Rosa: 7 Zeer constant, maar niet snel genoeg. Vrijwel elke ronde langzamer dan Kimi. Heeft Mclaren denk ik wel veel goeds gedaan. Zeker in vergelijking met Montoya.

Schumacher: 8.5 In het begin van het jaar niet snel genoeg, en maakte teveel fouten. Aan het einde van het jaar werkelijk subliem gereden en ik had hem de titel wel gegund. Jammer dat hij stopt. De F1 zal altijd anders zijn zonder hem.

Massa: 9 Tja, ik weet het niet, maar ik vind Massa echt de ster dit jaar. Heeft nooit ver achter Schumi gereden en is heel volwassen gaan rijden. Nooit fouten gemaakt en in de races van Turkije en Brazilie geef ik hem een 10 :) Vergeet niet dat dit pas zijn eerste jaar is bij Ferrari.

De rest van het lijstje komt later nog wel een keer :)

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Alonso: 9,5
    Weer een perfect resultaat aan het eind van een seizoen. Renault gaf in 2002 aan dat ze van plan zijn om voor de titel te vechten in de jaren 2005 en 2006. Alonso heeft deze woorden helemaal waar gemaakt. Toppertje en door velen onderschat. Als je eens bekijkt dat Fisichella niet de minste namen heeft verslagen als teamgenoot, eigenlijk altijd sneller was. En deze Alonso maakt gehakt van diezelfde Fisichella. Schumacherfans willen er niets van weten, maar ik denk dat Alonso minstens net zo goed is als Schumacher.

M. Schumacher: 9
    Hij blijft verbazen, ook afgelopen zondag weer. Afgelopen jaar was hij opnieuw een van de smaakmakers van het seizoen, zoals hij al zo vaak is geweest. Vaak wist hij het dominante team bij te houden, waardoor de spanning erin bleef. Gevechten met Villeneuve, Hakkinen, Raikkonen en Alonso om maar wat te noemen. Hij heeft echter ook een minder leuke kant, maar daar zal ik nu maar even niet dieper op ingaan. Voor mij is Schumacher een coureur met twee gezichten, jammer dat hij er niet meer bij is.

Massa: 8
    Toen ik hoorde dat hij naar Ferrari ging, dacht ik dat hij zo ongeveer het lachertje van het seizoen zou worden. Verslagen bij Sauber door Heidfeld, Fisichella en hij was wel wat beter dan Villeneuve, maar niet veel. Toch heeft hij me enorm verrast en positief. Ik denk dat Massa het meeste leert en zich het meest ontwikkeld in een jaar dan wie dan ook. Want bij hem zie je ook steeds dat hij elk jaar maar beter en beter wordt. De terechte nummer 3.

Fisichella: 7
    Tja, het doet pijn om te zien hoe hij keer op keer wordt verslagen door Alonso. Maar aan de andere kant denk ik dat er veel coureurs zijn die het onderspit zullen delven tegen Alonso. Als Fisico finisht, pakt hij punten. Hij is in dat opzicht wel een constante coureur. 16 keer in de punten gefinisht van de 18 races, een overwinning gepakt en 4e geworden in het WK, dus al met al toch nog redelijk.

Raikkonen: 8
    Knap seizoen gereden. Kon tot aan de laatste race vechten voor de 3e plek in het WK. Knap als je bekijkt dat de McLaren eigenlijk een auto was om de plaatsen 5 en 6 mee te bezetten dit jaar. Daarnaast is Raikkonen ook de man geweest die Montoya de F1 uit heeft gepest met zijn prestaties. Gewoon goed als je dit kunt. Jammer dat hij niet stiekem een overwinning kon meepikken.

Button: 7,5
    Daar was ie dan eindelijk: DE OVERWINNING! Verder een redelijk seizoen gehad. Veel punten finishes, eigenlijk wat we vorig jaar ook zagen van Jenson in de 2e helft van het seizoen. Dit jaar kwam hij echter op veel betere puntenposities terecht. Heeft een enorme opmars gemaakt aan het eind van dit seizoen. Is slechts 9 punten achter Raikonen gefinisht en dat terwijl hij na Frankrijk er een stuk of 30 achterstand had.

Barrichello: 6,5
    Tja, toch duidelijk de mindere t.o.v. Button. In de kwalificaties kan hij Button toch wel aardig bijhouden, maar in de races blijft hij vaak toch achter. Is wel beter gaan rijden sinds zijn remmen zijn aangepast en was ook een paar races de meerdere over Button, maar uiteindelijk heeft hij toch te weinig punten gehaald.

Montoya: 6,5
    Jammer dat hij weg is. Een rijder met emotie en die wat durft te zeggen. Heeft dit jaar toch twee keer op het podium gestaan en ik denk dat hij het toch niet slecht heeft gedaan. Hij is duidelijk beter dan de la Rosa en blijkbaar is Raikkonen nou eenmaal zo goed dat bijna niemand hem kan bijhouden.

Heidfeld: 7
    Goed en constant gereden dit jaar. Was vaak in de punten te vinden en door zijn constante rijden, is BMW 5e geworden in het WK. Onbegrijpelijk dat deze man zo enorm onderschat wordt. Ik bedoel Raikkonen, Massa, Frentzen en Villeneuve verslaan, noem ik toch niet niks.

R. Schumacher: 5,5
    Gewoon niet constant genoeg gereden dit jaar. Af en toe was er een kleine opleving, zoals zijn derde plek in Melbourne. Maar over het algemeen was het toch huilen met de pet op bij Toyota.

De La Rosa: 5
    De la Rosa is toch wel het bewijs dat het geen schande was, wat Montoya liet zien. Wat mistte ik Montoya elke race weer na het zien van de la Rosa's kwaliteiten.

Trulli: 5,5
    Ja, een beetje een soort Ralf. Moest wel heel erg lang wachten op zijn eerste punten. Mede door pech, maar ook vaak omdat hij niet snel genoeg was. The Trulli-train is ook weer een aantal keren gevormd, dus zijn racetempo is nog steeds niet goed genoeg.

Coulthard: 6
    Toch een hoop punten gepakt, maar hij is echt geen schim meer van de coureur die het ooit was. Hij werd gewoon prima bijgehouden door Klien en Doornbos en dat is gewoon niet des Coulthards.

Webber: 7
    Heel veel pech gehad, maar was soms ook gewoon dramatisch bezig in de kwalificaties. Ik denk niet dat Webber ooit nog WK zal worden, dat is na dit jaar voor mij wel duidelijk geworden. Toch heeft hij een paar keer laten zien de snelheid te hebben om in de subtop mee te komen, dus vandaar dit cijfer.

Villeneuve: 6,5
    Tja, zo slecht vond ik hem niet. Was soms sneller dan Heidfeld. Jammer dat ie weg is.

Kubica: 7
    Toppertje in wording. Toffe prestatie in Monza. Derde race en direct op het podium! Jammer dat dat zijn enige punten waren dit seizoen, maar zat wel 5 van de 6 keer in de top 10 qualifying.

Rosberg: 6,5
    Redelijk debuutjaar achter de rug, maar ook hij had te kampen met de onbetrouwbare Williams. Ik hoop dat hij iets minder wild wordt en dan zie ik hem nog wel dezelfde ontwikkeling als Massa meemaken.

Klien: 6
    Toch niet veel slechter dan DC vond ik, maarja..., wat zegt dat tegenwoordig nog met de huidige vorm van DC.

Liuzzi: 6
    Wist vaak door te glippen tot de tweede kwalficatiesessie, wat toch best knap is.

Speed: 5
    Nee, ik vind hem toch niet goed genoeg voor de F1. Neel Jani of Doornbos lijkt mij een betere coureur, maar omdat Speed Amerikaan is en autocoureur, zit hij in dat stoeltje.

Monteiro: 5
    Ik had een veel grotere ontwikkeling van hem verwacht. Zijn stijgende lijn van vorig jaar is dit jaar toch duidelijk gestagneerd.

Albers: 7
    Goed gereden. Hij heeft zich juist wel heel goed weten te ontwikkelen dit jaar. Ik hoop dat de Spyker volgend jaar goed genoeg is om voor punten te vechten, want dan kan hij zich echt profileren.

Sato: 5
    Goede wedstrijd gereden in Brazilië, maar over het gehele jaar gezien heeft hij verder nooit verrast. Heeft vorig jaar wel bewezen de snelheid te hebben, maar heeft toen ook bewezen dat hij behoorlijk onzeker is. Ik denk dat hij alleen maar kan renderen bij een Japans team en anders niet.

Doornbos: 6,5
    Nette kwalificaties. 2-1 tegen DC mag er zijn, maar het racen lukte nog niet echt.

Ide: 4
    Heeft Japan nou echt niets beters?

Yamamoto: 4,5
    Nou blijkbaar toch wel dus. Yamamoto is wel beter dan Ide, maar ook nog duidelijk F1-onwaardig. Reed overigens wel een verrassend snelle ronde in de race van Brazilië.

Montagny: 4,5
    Bijna nooit sneller dan Sato en heeft weinig indruk gemaakt.

Laatst bewerkt: 26 okt 2006
  10. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Dit zijn mijn cijfers voor het seizoen 2006

Fernando Alonso 9
    Erg goed en sterk gereden dit seizoen. Heeft opnieuw niet veel heel gelaten van zijn teamgenoot. De Renault was duidelijk langzamer dan de Ferrari en toch heeft het WK gewonnen.

Giancarlo Fisichella 8
    Bleef net als in 2005 achter op zijn teamgenoot. Hij heeft echter tot de laatste race mee kunnen vechten voor de derde plaats, terwijl Massa een veel snellere auto had.

Michael Schumacher 9
    Op de baan heeft hij dit seizoen van allemaal denk ik het beste gereden (op zijn misser in de kwalificatie in Monaco na). Toch heeft hij het WK niet kunnen winnen, terwijl hij wel de snellere auto had. Hij heeft in de twee laatste races natuurlijk veel pech gehad.

Felipe Massa 8,5
    Revelatie van het seizoen. Aan het begin van het seizoen dacht ik nog: wat moet Ferrari met hem? Er zijn toch wel betere coureurs te krijgen? Maar hij heeft het prima gedaan. Overwinningen gepakt wanneer hij er de kans voor kreeg en was in de kwalificatie Schumacher af en toe de baas.

Kimi Raikkonen 8+
    Ook hij heeft in een beduidend mindere auto lang voor de derde plaats in het WK kunnen strijden. Bovendien waren zijn teamgenoten vaak in geen velden of wegen te bekennen.

Juan Pablo Montoya 7-
    Heeft het wel veel beter gedaan dan de la Rosa, maar ook hij was toch regelmatig op wat foutjes te betrappen.

Pedro de la Rosa 6+
    Heeft alleen in de GP van Hongarije een goede prestatie neergezet, maar in de overige races had hij moeite om de BMW's en Toyota's bij te houden. Als McLaren hem volgend jaar in de auto zet, wens ik ze nu al heel veel succes met het winnen van het WK bij de teams.

Ralf schumacher 6+
    Heeft het wel beter gedaan dan zijn teamgenoot, maar ik vond hem net als Trulli toch iets te wisselvallig. Dit jaar heeft hij zijn stijgende lijn van vorig jaar in elk geval niet door kunnen zetten.

Jarno Trulli 6
    Dolf opnieuw het onderspit tegen zijn teamgenoot. Zat er af en toe in de kwalificatie goed bij, maar in de race was het weer ouderwets de Trulli-train.

Mark Webber 7
    Heeft het veel beter gedaan dan zijn teamgenoot, hoewel dat in het puntentotaal niet echt terug is te zien. Webber had veel meer punten kunnen halen dit jaar, maar zijn Williams liet hem dan in de steek. In de kwalificaties kwam hij soms verrassend door de eerste twee cuts heen.

Nico Rosberg: 6
    Begon dit seizoen erg sterk met die race in Bahrein, en daarna nog een goede kwalificatie in Maleisië, maar daarna werd het steeds minder. Was af en toe gewoon te wild en in de kwalificatie heeft hij mij ook niet meer kunnen verrassen.

Jenson Button 7,5
    Begon wat wisselvallig, maar na zijn overwinning werd het steeds beter. Hij heeft misschien wel de moeilijkste Grand Prix van dit jaar op zijn naam kunnen schrijven: Hongarije

Rubens Barrichello 7+
    Deed niet veel onder voor zijn teamgenoot, maar toch was Button in de race vaak toch iets sneller.

Nick Heidfeld 7,5
    Opnieuw een sterk seizoen gereden en was opnieuw beter dan zijn beide teamgenoten. Onbegrijpelijk dat hij nooit in aanmerking is gekomen voor een zitje bij een topteam.

Jacques Villeneuve 7-
    Was toch wel op een paar foutjes te betrappen dit jaar en was toch de mindere in de strijd met Heidfeld. Hij heeft wel pech gehad dit jaar, anders had hij wel iets meer punten gehaald.

Robert Kubica 7
    Niet slecht gereden voor een debutant. Ook hij was de minderen ten opzichte van Heidfeld, maar in de kwalificatie heeft hij op een keer na de eerste twee cuts overleefd.

David Coulthard 6
    Heeft dit seizoen niet kunnen overtuigen ten opzichte van coureurs als Klien en Doornbos.

Christian Klien 6
    Ook hij heeft geen sterk seizoen gereden, maar was toch wel gelijkwaardig aan Coulthard. In de kwalificatie kon hij DC meestal wel bijhouden en als hij minder pech had gehad, had hij zeker meer punten kunnen halen.

Robert Doornbos 6,5
    De beste van de Red Bulls. Heeft DC verslagen in de kwalificaties en ook in de races was hij over het algemeen goed bezig.

Tiago Monteiro 5,5
    Is compleet zoek gereden door zijn teamgenootje. Toch knap dat hij een paar keer in de kwalificatie de eerste cut overleefde. Alleen in de race kon hij het gewoon niet bijhouden.

Christijan Albers 7+
    Heeft flink uitgehaald naar zijn teamgenoot. In de races kon hij zelfs af en toe de Toro Rosso's bijhouden en ook in de kwalificaties heeft hij het goed gedaan. Hij was vrijwel niet te betrappen op een fout. Ik kan me er maar twee bedenken.

Vitantonio Liuzzi 6,5
    In de kwalificaties heeft hij het verrassend goed gedaan, regelmatig door de eerste cut heen gekomen. In de races was het echter wat minder

Scott Speed 5
    Heeft een matig seizoen gereden. Hij heeft veel foutjes gemaakt en hij was altijd de mindere ten opzichte van Liuzzi.

Takuma Sato 5+
    Heeft mij nooit eens kunnen verrassen, de wedsrijd in Brazilië daargelaten. Was wel atijd de betere over zijn teamgenoot, meer kun je ook niet doen in een SA.

Yuji Ide 4
    Was een vaste bezoeker van grindbakken en spinde het hele weekend ongeveer acht á tien keer.

Franc Montagny 4,5
    Heeft mij niet echt echt kunnen verrassen en ook Sato was veel te snel voor hem.

Sakon Yamamoto 5-
    Kon Sato nog het beste bijhouden en was veel minder vaak in de grrindbakken te vinden dan zijn twee voorgangers.

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    M'n rapportje. :9

Alonso - 9
    Fisichella - 7
    M. Schumacher - 9
    Massa - 8,5
    Raikkonen - 8,5
    Montoya - 6,5
    De la Rosa - 7
    R. Schumacher - 7
    Trulli - 6,5
    Webber - 6,5
    Rosberg - 6,5
    Button - 7,5
    Barrichello - 7
    Heidfeld - 7,5
    Villeneuve - 6
    Kubica - 7,5
    Coulthard - 6,5
    Klien - 6
    Doornbos - 6,5
    Monteiro - 5,5
    Albers - 7
    Liuzzi - 6,5
    Speed - 5,5
    Sato - 6
    Ide - 4,5
    Montagny - 5
    Yamamoto - 5

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Alonso: 9.5
    Weer een bijzonder sterk seizoen gereden waarin hij heeft laten zien dat hij tot de top behoort en de terechte kampioen is.

M. Schumacher: 9.0
    Heeft na een magere seizoenstart laten zien dat hij nog steeds met de beste meekan en heeft het seizoen spannend gehouden, een uitstekend seizoen voor hem.

Massa: 8.7
    In het begin twijfelde ik erg aan hem, maar de 2e seizoenshelft heeft hij aangetoond wel degelijk bepaalde kwaliteiten te hebben. Op interlagos was hij echt oppermachting. De verassing van het jaar.

Fisichella: 6.5
    Een smakeloze en in mijn ogen onopvallende coureur. Heeft de laatste jaren in de schaduw gereden van Alonso en heeft mij nooit echt kunnen overtuigen. Ik vraag me af hoe lang Renault hem nog houd.

Raikkonen: 8.0
    Heeft alles gedaan wat hij kon. De auto belemmerde hem het hele seizoen, tja en dan schiet het niet op. Gezien de auto heeft hij het erg goed gedaan.

Button: 8.5
    Eindelijk de terechte overwinning. Daarnaast heeft hij veel in de punten gereden en aangetoond dat hij veel kwaliteiten bezit en een betrouwbare factor is. Zowel Honda als Button zijn enorm sterk ontwikkeld en ik kijk uit naar 2007. Echt een heel goed jaar voor Button. Hopelijk kan hij volgend jaar meedoen voor de titel, die gun ik hem in ieder geval wel.

Barrichello: 7.0
    Heeft geen heel slecht seizoen meegemaakt en heeft het toch aardig gedaan. Was wel de mindere t.o.v. Button. Maar de auto is wel om Button heen gebouwd en Button, ik verwacht volgend jaar daarom ook veel meer van hem.

Montoya: 6,5
    Tja, langzamer dan Kimi, maar wel een echte smaakmaker.

Heidfeld: 7.5
    Deze man is inderdaad onderschat, want hij heeft echt een heel goed seizoen gereden.

R. Schumacher: 5.0
    Kort maar krachtig: smakeloos seizoen.

De La Rosa: 5.0
    Kon bij lange na niet tippen aan Montoya en Kimi en overtuigde niet.

Trulli: 5.0
    Kort maar krachtig: smakeloos seizoen.

Coulthard: 6
    Tja, redelijk gedaan, maar niet gepresteerd op zijn niveau.

Webber: 6.5
    Heel veel pech gehad, maar toch leuke dingen laten zien, ik hoop dat hij het volgend jaar beter doet.

Villeneuve: 6.0
    Redelijk gedaan. Mis hem vooral vanwege zijn extreme inhaalacties.

Kubica: 7
    Deze jongen komt er wel. Heeft een hele sterke indruk achtergelaten. Een ruwe diamant.......

Rosberg: 6.0
    Niet echt veel bijzonders van gezien.

Klien: 6
    Zoals iemand al zei: ''Toch niet veel slechter dan DC vond ik, maarja..., wat zegt dat tegenwoordig nog met de huidige vorm van DC''.

Liuzzi: 6
    Heeft het aardig gedaan met deze auto.

Speed: 5
    Kleurloos, plek maken voor Doornbos zou ik zeggen.

Monteiro: 5
    Heeft zijn goede ontwikkeling van vorig jaar niet door kunnen zetten. Was ook vaak langzamer dan Albers.

Albers: 6.5
    Goed ontwikkeld en een redelijk goed seizoen gereden. Ik hoop dat hij volgend jaar meer kan laten zien.

Sato: 6.0
    Heel sterk in Brazilie en heeft verder leuke dingen laten zien. Nu Villeneuve weg is, is Sato nog de enige gek en die moeten we koesteren.

Doornbos: 6,5
    Nette kwalificaties. In de races kwam het er niet helemaal uit, kan er ook aan liggen dat de RB niet echt snel was.

Ide: 3
    Weg ermee

Yamamoto: 3.5
    Weg ermee.

Montagny: 4.0
    Laat hij maar gaan testen.

13. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Alonso; 8.5
    Lijkt hem altijd ogenschijnlijk makkelijk af te gaan, nooit echte fouten maar wel altijd zeer snel. Zeer veel lof. Volgend jaar zal het zeer lastig worden voor hem, denk 1 a 2 overwinningen meer niet.

Schumacher; 9
    Ook al ben ik totaal geen Schumacher fan was dit toch wel een van zijn betere seizoenen sinds 2000 (gevechten met Hakkinen waren supers). Toen de Ferrari eenmaal op gang kwam was hij ongenaakbaar.

Massa; 8.5-9
    Ontzettend knap wat hij heeft gepresteerd, in tegenstelling tot andere had ik wel al veel vertrouwen (heel knap seizoen in 2005 bij sauber). Maar toen hij in de tweede helft van het seizoen de ferrari onder de knie kreeg ging het echt top. (als hij geen lekke band had gekregen tijdens de eerste stint, waardoor hij veel eerder binnen moest komen, had hij deze ook gewonnen!!) Volgend jaar favo voor de titel.

Fisichella; 6-6.5
    Heeft een paar leuke races gereden maar was nooit echt in staat om dicht bij alonso te komen. Zal volgend jaar moeten laten zien dat hij echt een topteam waardig is anders zie ik hem na 2007 niet meer bij Renault (in de F1).Talent wat in 1997 aanwezig leek is nu een enigzins vervaagd.

Raikkonen; 7.5
    Mclaren was dit jaar niet een auto waar je hoge ogen mee kon gooien. Altijd beter dan zijn teammaat maar had toch net iets meer verwacht van hem. Ben benieuwd met Massa als teammaat, krijgt ie het heel wat moeilijker mee als de laatste jaren.

Button; 8
    Deed het de tweede helft van het jaar echt geweldig. De overwinnig was pure klasse!. Jammer van het begin van het jaar terwijl ze in de winter echt als een raket gingen. Volgend jaar geeft Honda hem een auto voor 3 a 4 overwinningen.

Barrichello; 6.5
    Weet eigenlijk niet wat ik van hem moet denken, naar mijn mening een flets seizoen. Moet volgend jaar beter anders kan hij inpakken denk ik.

Montoya; 7
    Nooit echt veel langzamer als Raikkonen maar wel iemand die vuur in de races bracht.

Heidfeld; 7
    Sterk en vooral constant seizoen maar vind toch dat hij is overklast door Kubica in de laatste paar wedstrijden. Volgend jaar gaat BMW voor een verassing zorgen.

R. Schumacher; 5
    Tja die Toyota's toch, zijn allebei coureurs die teveel van zichzelf vinden. Toyota moet een soort 'wilderbras' binnen halen in plaats van coureurs die om de plaasten 6,7 en 8 rijden.

De La Rosa;6
    Heeft leuke dingen laten zien maar niet constant genoeg toen hij de kans kreeg. Volgend jaar Lewis Hamilton in de tweede Mclaren:)

Trulli; 5
    Zie R. Schumacher met het budget van Toyota kunnen die auto's toch niet zo langzaam zijn als hun laten zien. Er moet "peper" in die mannen zijn reet gestoken worden!!

Coulthard; 5.5
    Mooie derde plaats in Monaco, voor de rest denk ik dat coulthard al drie jaar geleden met pensioen had moeten gaan.

Webber; 7
    Heeft mooie dingen laten zien toen de Williams daar toe in staat was. Moet eens een echte top wagen onder zich krijgen.

Villeneuve; 7
    Zie Montoya, iemand die altijd goed is voor vuur op de baan en uitspraken zonder team pr.

Kubica; 7.5
    Heeft zijn kans met beide handen aangepakt, zeer knap gereden. Viel toch naar gelang een wedstrijd vorderde te ver terug naar achter.

Klien; 6
    Vond hem kleurrijker dan Coulthard en had verdiend om het seizoen te mogen afmaken.

Rosberg; 5.5
    Soms zeer snel, snelste ronde de eerste race meen ik, maar vaak ook veel te onstuiming, kijk naar de crash in brazilië.

Luizzi; 5
    Drift kikker, geen plaats in f1 waardig vind ik. Dat baseer ik puur op zijn ego waar hij geen reden voor heeft.

Speed; 5
    Niet veel slechter dan Luizzi

Monteiro;5
    Continue door Albers op achterstand gezet

Albers; 7
    Knap seizoen, zat niet veel in de Spyker, maar altijd wel veel beter dan zijn teammaat. Volgend jaar voor de punten met de Spyker-Ferrari

Sato; 6
    Leuk kereltje die met een goede(betere) wagen tot leuke dingen in staat is. Veel te wispelturig dus geen topper.

Yamamoto; 5.5
    Knappe race in Brazilië, evenals Sato.

Laatst bewerkt: 27 okt 2006
  14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    @Kes:

Waarom krijg ik geen cijfer :+ :'-(

15. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    @ Fisichella
    Heb het erbij gevoegd maar of je er blij mee bent, hhaah

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ach ja, een beoordeling die ik wel zo'n beetje had verwacht. Alonso is gewoon een teamgenoot die iemand kan vernederen. Als je er 20 anderen in zet, zullen die ook net zo aangepakt worden, denk ik. Alonso is gewoon van een ander caliber. Raikkonen heeft dit ook gedaan met Montoya en Schumacher met Barrichello en eigenlijk ook met Massa. Maar omdat dit het eerste jaar van Massa is bij Ferrari, mag het nog. Volgend jaar zal ook Massa aan de bak moeten en vechten voor het WK.

Ik ben het met je eens dat Fisichella volgend jaar moet bewijzen dat hij het racen nog niet is verleerd. Hij moet in staat worden geacht om sneller te zijn dan Kovalainen.

Deel Deze Pagina