2de hands maakt niet uit een console heeft vanaf datum van aankoop (staat op de aankoop bon van de eerste eigenaar)1 jaar garantie ookal gaat hij naar 100 verschillende eigenaren de garantie is 1 jaar voor alle consoles vanaf het moment dat ze de winkel verlaten.....Hetzelfde als met auto's die hebben standaard zoveel jaar ''fabrieks garantie'' ongeacht wie de eigenaar is.
Vastlopen KAN te maken hebben met de koelpasta ja pasta vervangen is een easy job maar voorzichtig zijn!!!!want je HELE console moet uit elkaar en je moet de koelers loshalen voor de eerste keer mag je er een dagje vrij voor nemen en speciaal geraadschap hebben en geen mesje en een schroevendraaier.....maargoed niet zo zeer met de koelpasta doet het eigenlijk....een vriend van mij had een 360 en die had ook problemen met vastlopen maar het rare was dat de console zelf weinig warmte afvoerde.....nou hebben we deze losgehaald en het voldende geconstateerd:....koelpasta met een bescherm vliesje er nog op.....Dat doen ze standaard in de fabriek pasta op de processoren soort doorsichtig vliesje erop en de volgende lopende band medewerker haalt deze eraf en zet de koelers erop en vast.....Mijn neef werkt bij microsoft voor de 360 support in belgie daar heb ik echt HEEL lang mee zitten praten over de 360....
Meer voorkomende feiten van een vastlopend console zijn:
-Overerhitting (Door zoals bijvoorbeeld bovenstaand, of je console niet op een goeie plek hebben staan bijvoorbeeld een kast waar de hitte niet weg kan of dergelijke)
-Timesharing (meestal online gamen veroorzaakt vastlopend beeld tijden online gamen dat houd in dat je datum/tijd en instellingen op je console niet gelijk staan aan de data van live.....
-TE volle harde schijf (Door maar half gedownloade films of demo's of gewoon TE vol gezet met zooi...Logisch want zet jou pc maar is stamp vol daar wordt ie ook niet vrolijk van)
-Te lang continu gamen:Meestal een max van 6 uur (Per console en omgeving verschillend)
-Virussen:Vanaf je usb stick naar je consoles harde schijf (plaatjes voor je achtergrond e.d dus SCANNEN die handel)
Voeding:Niet op de grond zetten....dar zakt alle stof naartoe en zuigt hij deze aan(Daarom zuigt een gemiddeld huishouden ook zijn vloer uiteraard ) veroorzaakt nou niet direct een crash maar je console heeft zoals een pc gestabiliseerde toevoer nodig van stroom.
Zet hem wat hoger dan normaal verzin maar wat leuks.
Meer weten?.....Just ask
(P.s kan zijn dat ik even zo wat vergeten ben maar dit zijn de belangrijkste.
En oh ja als je je faceplate eraf haalt doe dan niet stom door dat zuilverern stickertje eraf te halen want dat is een ''seal'' van microsoft als die er eenmaal af is gehaald vervalt ALLE garantie.....)
Laatst bewerkt: 25 okt 2006