Hier het zoveelste vervolg op de soap die "Mijn PC" heet.
Dit is nu de derde week dat Informatique mijn PC en monitor daar hebben staan. Afgelopen vrijdag kreeg ik aan de telefoon nog te horen dat men nog niet met de reparatie begonnen was vanwege drukte bij het reparatiecentrum. Wel werd mij gezegd dat mijn PC het eerstvolgende spoedgeval was op de lijst. Oke, prima dacht ik. We wachten dus nog ff af.
Gisteren belde ik nogmaals om naar de status van de reparatie te vragen, die kerel aan de telefoon kon nog niet zoveel zeggen behalve dat "de monitor in orde leek". Knap dat ze dat nu al kunnen zeggen, terwijl mijn spullen voor het weekend nog geeneens bekeken waren. Ze hadden mijn Windows wachtwoord nodig stond in het systeem, dus dat heb ik maar gelijk doorgegeven. Vandaag zou ik terugggebeld worden over de stand van zaken.
Niet dus. Dit is overigens niet de eerste keer dat Informatique mij toezegd contact met me op te nemen en het vervolgens nalaat. Ik voel me totaal niet serieus genomen. Ook niet omdat ik mijn beeldprobleem al eerder had uitgelegd en een andere medewerker al gezegd had dat het probleem bij de monitor lag aangezien een screenshot de beeldcorruptie niet weergaf. "U kunt de monitor dan gewoon probleemloos omruilen bij ons." Nja ook dat is dus gewoon lariekoek, aangezien ik het gerust zover zie komen dat ze me straks weer gewoon de PC en de monitor teruggeven omdat zij zogezegd niks kunnen constateren.
Ik krijg meer en meer het idee dat Informatique de computer en monitor enkel even aanzetten om vervolgens idd te constateren dat er niks aan de hand is. Hier doet alles het immers ook de ene keer wel gewoon goed, en de andere keer niet. Maar deze keer neem ik echt geen genoegen met "Wij kunnen niks vinden." Voor mijn part vervangen ze alle onderdelen die erin zitten en ruilen ze mijn monitor om zodat ik eindelijk weer eens aan de gang kan gaan met mijn dure spullen.
Ook mijn vader heeft een deel van zijn geld hierin gestoken en is op z'n zachtst gezegd not amused over deze gang van zaken. Krijg nu ook allerlei dingen naar m'n kop gegooid over het feit dat ik per se een dure PC daar moest kopen. Tja, achteraf gezien kan ik hem gewoon geen ongelijk geven. Het is dat Informatique de specifieke onderdelen die ik wilde hebben allemaal had, en voor een gunstigere prijs dan bijvoorbeeld een MyCom die hier wel gewoon in Den Bosch zit. Niet dat ik met een PC van een andere winkel geen gezeik zou kunnen krijgen, maar dan was het iets dichterbij en controleerbaarder geweest. Achteraf gezien heb ik zelfs spijt dat ik niet gewoon voor een Dell ben gegaan, want hier thuis gebruikt iedereen Dell's en de service van hen is gewoon uitstekend. Oke Dell's zijn dan niet zo makkelijk als het gaat om upgraden, maar dan had ik desnoods gewoon om de zoveel tijd een geheel nieuwe PC gekocht om weer mee te kunnen.
Anyways, ik dwaal af. Morgen maar weer eens bellen om te vragen hoe het zit en waarom men mij niet terugbelt als dat wordt gezegd. To be continued....
Laatst bewerkt: 1 nov 2006