1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke Pegas en Gemini bedankt. Dan word het toch de 7600gs voor mij. :)
     
  2. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt, je hebt verschillende panelen voor tft's. Een zogenaamd TN paneel is vooral geschikt voor gamen bijv. maar heeft een hele lage kijkhoek maar ook weer een lage responstijd, weet alleen niet meer welk paneel goed was voor fotobewerking. Verder geld voor het contrast, hoe hoger hoe beter. Ik zou ook letten op hoe goed de monitor zwart kan weergeven want bij de meeste goedkopere tft's is zwart niet echt zwart.

    Hier heb je hele een lijst van 20 inch + reviews
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1168365
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2006
  3. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, ik zal dat eens doorlezen :)
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word zwaar overschat. Misschien word ik gezien als een uber-pro met pc's, maar ik zal even wat feitjes neergooien:lol: :

    -Heb in mijn vorige pc gegamed zonder GPU cooler
    -Was zostraks trots toen mijn vader mij een compliment gaf voor het aansluiten van een diskette drive
    -Ik heb mijn huidige, 2.5 maand oude pc nooit opengemaakt omdat ik nog geen problemen heb ondervonden.

    Ik ben maar een amateur, met interesse weliswaar. 7600GS is inderdaad beter dan de 6800XT trouwens;)


    @Wehkamp verhaaltje

    Trap niet in die ongein. Wat dat betreft is naar de mycom toe stappen een veel betere keus, en als je niet zoveel waarde hecht aan snelle service om de hoek is azerty, alternate of sallandautomatisering natuurlijk een (financieel) betere optie!
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2006
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  6. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!!

    Is het mogelijk om 5.1 speakers op een laptop aan te sluiten. Het moet niet al te duur worden natuurlijk.
    Als dat niet mogelijk is, iemand een alternatief om toch goed geluid uit een laptop te krijgen?
    (met het oog op films en vooral muziek)

    \o/

    Patrick
     
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dit prima mogelijk.
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Kan inderdaad gewoon. Het is misschien makkelijk als je ons even laat weten hoeveel, en wat voor soort aansluitingen je hebt qua geluid :)

    Of de specs van je notebook zodat wij het even opzoeken.
     
  9. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik nog niet.
    Ik heb nog geen laptop aangeschaft maar wil het wel graag weten in verband met die aanschaf =)
    Heb dus ook nog niet gekozen (maar het word waarschijnlijk aan Asus of Acer)
     
  10. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    hey,

    Ik heb een vraagje. Mijn pa wil binnekort een nieuwe pc kopen. Moet natuurlijk wel een beetje snel zijn.
    Maar wat is nou het beste. Pentium 4, Pentium D, of Core 2 ?

    En wat is het verschil tussen die 3?
     
  11. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Core 2 Duo is veruit de beste. Tenminste dat wordt hier nogal rondgebazuind.
     
  12. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Is die veel sneller dan een pentium D? Er worden ook geen spellen ofzo op gespeeld, daar heb ik mijn xbox wel voor.

    En pentium D is toch 2 in 1 zegmaar.. Dus dan zou het 2.8 ghz maal 2 zijn = 5.6 ghz..
    Of klopt dit niet?
     
  13. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je verder er niet op gamed zou ik eerst naar de prijzen kijken ipv. van naar de specs.
    Dat doe ik nu ook, zelf ga ik nu voor een laptop puur omdat ik al die grapische power enzo niet meer nodig heb met de 360.
    Imo is het dan dus ook zonde om er geld aan uit te geven =P
     
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Door de komst van de Core 2 Duo is er een nieuwe topper in de CPU wereld. Deze blaast de Pentium D serie's omver. De pentium D serie was gewoon een dualcore serie van intel om AMD tegenstand te bieden met hun X2's. De core 2 duo is op elk front sneller, zonder uitzonderingen. Zeker een aanrader. Pentium vier is een verouderde 32-bits structuur die nu echt achterhaald is voor een aanschaf. 2*2.8=5.6 ghz is natuurlijk niet waar, dan zou het een single core 5.6 ghz zijn. Het is een dual core 2.8 ghz wat betekent dat enkele processen door de dual core kunnen worden berekend waardoor taken worden opgesplitst over twee cores, waardoor de snelheid per core hoger is, en dus de processor sneller is dan een single core.
     
  15. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    oke! bedankt voor de info hè :thumbs:
     
  16. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er iemand die hier antwoord op weet?
    Want met deze 2 reacties kom ik ook niet echt verder ;) (wel bedankt voor het posten iig :b: )
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als je een goede hebt gevonden zeg het ff :thumbs: , ik heb namelijk ook gwn een 360 om te gamen en ik wil graag een laptop voor mijn studie enzo.

    weet iemand toevallig in welke richting ik het het best kan zoeken, een goed merk en een normale snelheid etc?
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt er al antwoord op gekregen en met die 2 reactie kom je wel verder. Wij zullen zeker nooit verder komen zolang jij niet weet voor welke laptop.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier het zoveelste vervolg op de soap die "Mijn PC" heet.

    Dit is nu de derde week dat Informatique mijn PC en monitor daar hebben staan. Afgelopen vrijdag kreeg ik aan de telefoon nog te horen dat men nog niet met de reparatie begonnen was vanwege drukte bij het reparatiecentrum. Wel werd mij gezegd dat mijn PC het eerstvolgende spoedgeval was op de lijst. Oke, prima dacht ik. We wachten dus nog ff af.

    Gisteren belde ik nogmaals om naar de status van de reparatie te vragen, die kerel aan de telefoon kon nog niet zoveel zeggen behalve dat "de monitor in orde leek". Knap dat ze dat nu al kunnen zeggen, terwijl mijn spullen voor het weekend nog geeneens bekeken waren. Ze hadden mijn Windows wachtwoord nodig stond in het systeem, dus dat heb ik maar gelijk doorgegeven. Vandaag zou ik terugggebeld worden over de stand van zaken.

    Niet dus. Dit is overigens niet de eerste keer dat Informatique mij toezegd contact met me op te nemen en het vervolgens nalaat. Ik voel me totaal niet serieus genomen. Ook niet omdat ik mijn beeldprobleem al eerder had uitgelegd en een andere medewerker al gezegd had dat het probleem bij de monitor lag aangezien een screenshot de beeldcorruptie niet weergaf. "U kunt de monitor dan gewoon probleemloos omruilen bij ons." Nja ook dat is dus gewoon lariekoek, aangezien ik het gerust zover zie komen dat ze me straks weer gewoon de PC en de monitor teruggeven omdat zij zogezegd niks kunnen constateren.

    Ik krijg meer en meer het idee dat Informatique de computer en monitor enkel even aanzetten om vervolgens idd te constateren dat er niks aan de hand is. Hier doet alles het immers ook de ene keer wel gewoon goed, en de andere keer niet. Maar deze keer neem ik echt geen genoegen met "Wij kunnen niks vinden." Voor mijn part vervangen ze alle onderdelen die erin zitten en ruilen ze mijn monitor om zodat ik eindelijk weer eens aan de gang kan gaan met mijn dure spullen.

    Ook mijn vader heeft een deel van zijn geld hierin gestoken en is op z'n zachtst gezegd not amused over deze gang van zaken. Krijg nu ook allerlei dingen naar m'n kop gegooid over het feit dat ik per se een dure PC daar moest kopen. Tja, achteraf gezien kan ik hem gewoon geen ongelijk geven. Het is dat Informatique de specifieke onderdelen die ik wilde hebben allemaal had, en voor een gunstigere prijs dan bijvoorbeeld een MyCom die hier wel gewoon in Den Bosch zit. Niet dat ik met een PC van een andere winkel geen gezeik zou kunnen krijgen, maar dan was het iets dichterbij en controleerbaarder geweest. Achteraf gezien heb ik zelfs spijt dat ik niet gewoon voor een Dell ben gegaan, want hier thuis gebruikt iedereen Dell's en de service van hen is gewoon uitstekend. Oke Dell's zijn dan niet zo makkelijk als het gaat om upgraden, maar dan had ik desnoods gewoon om de zoveel tijd een geheel nieuwe PC gekocht om weer mee te kunnen.

    Anyways, ik dwaal af. Morgen maar weer eens bellen om te vragen hoe het zit en waarom men mij niet terugbelt als dat wordt gezegd. To be continued....
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als jij geen wachtwoord hebt ingegeven voor de Administrator (waar ik bijna zeker van ben), zijn het oftwel knoeiers oftwel hadden ze een excuusje nodig.

    Voor de rest lijkt het me wel klote om 3 weken te wachten op je pc met als reden dat het te druk was (was dat een week of 2 geleden ook al niet die reden?).

    Misschien nog een tipje voor moest je je ooit nog een nieuwe pc wagen (of een upgrade): zoek altijd een evenwicht tussen de prijs en de afstand. Komen er uiteindelijk geen problemen voor heb je misschien wat meer betaald. Maar moesten er problemen voorkomen, zul uiteindelijke verschil in prijs wel merken in de brandstof voor al het heen en weer rijden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina