Wat zijn de beste boeken die je gelezen hebt?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door captain vimes, 17 nov 2003.

  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    wendingen in het verhaal?
     
  2. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan er mee door :)
     
  3. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Joe Speedboot van Tommy Wieringa vind ik wel een goed boek. Ik ben totaal geen kenner, dus onderbouwen zal niet goed lukken. Het verhaal is wel apart en anders, wat ik wel kan waarderen. Er zit geweldige humor in, echt van die prachtige one-liners. Het is gewoon een erg verslavend boek, wat erg knap is omdat het verhaal totaal niet spannend is ofzo.
     
  4. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Willem Frederik Hermans: De Donkere Kamer van Damocles;
    2. George Orwell: 1984;
    3. Jan Wolkers: Kort Amerikaans;
    4. Hermann Hesse: Demian;
    5. Gustav Meyrink: De Witte Dominicaan;
    6. Homerus: Illias en Odyssee;
    7. Dante Aligieri: De Goddelijke Komedie;
    8. Louis Ferdinand Celine: Dood op Krediet;
    9. A.A. Milne: De Wereld van Poeh;
    10. Immanuel Kant: Kritiek van de Zuivere Rede.

    Enzovoort, enzovoort... :) (er zijn zoveel goede boeken)
     
  5. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    De boeken van de zieners (3 delen) van Robin Hobb
    De boeken van de levende schepen (3 delen) van Robin Hobb
    De boeken van de nar (3 delen) Van Robin Hobb

    Dit vind ik bij far de beste boeken ooit geschreven. Het is fantasy, maar laat je daar niet door tegenhouden van het gaat vooral over persoonlijkheden en diepe character ontwikkeling. Geen enkel ander boek heeft ooit zo'n indruk op me gemaakt als deze 9 boeken.

    Verder vond ik the godfather van Mario Pouzo (of hoe je het ook spelt) vrij vet. Uiteraard ook Lotr van Tolkien gelezen, ook vet.

    Ben nu bezig in The art of war, Sun Tzu en De celestijnse belofte van James Redfield.

    /salute

    Edit: @ hellspawn, ik zie Hesse in je lijst staan. Vind je dat zijn beste boek? Ik wil namelijk wel wat van hem lezen, heb geen flauw idee waar ik zal beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2006
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    robin hobb :D
    Heb de boeken van de zieners (farseer trilogy) gelezen voor engels. Nouja, voor Engels.. Ik moest boeken op mijn lijst zetten en bedacht me dat ik die op vakantie alledrie gelezen had \o/
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eigenlijk alleen de Resident Evil boeken gelezen (in het Engels), en die ook gebruikt voor mijn Engelse boekverslagen :+ Verder ben ik absoluut geen fan van lezen, sowieso al niet van Nederlandse boeken omdat ik Nederlands (in tegenstelling tot Engels) helemaal geen mooie taal vind. Mijn Nederlandse boekverslagen heb ik dan ook stuk voor stuk allemaal van het internet geplukt.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2006
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Harry Potter :+
     
  9. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Robin Hobb is inderdaad ERG goed, hoewel haar nieuwste serie een beetje traag is, helaas.
    Andere topper, het parfum van Suskind. Snel lezen voor de film uit is! Dikke aanrader.

    Andere aanraders: John Irving (Garp, Widow for one year (mijn favoriet), cider house rules) en His Dark Materials trilogie van Pullman.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2006
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    1. The Hobbit van J.R.R. Tolkien _O_
    2. In de Ban van de Ring ( heb 'm nog niet gelezen maarja ).
    3. Artemis Fowl ( alle boeken ) van Eoin Colfer _O_
    4. Harry Potter ( alle boeken ) van J.K. Rowling ( waren goede boeken )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2006
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    over verfilmingen gesproken.

    Het boek Eragorn van christopher paolini is ook een aanrader. Het is een fantasy. (draken/ridders/magie/enz). Ook is het deel I van een triologie waar het laaste deel nog niet van uit is.(zover ik weet)

    De film komt hier ook binnen kort van uit, ben benieuwt... eens kijken of ze een keer een boek niet verkrachten door verfilming
     
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Één plaatje zegt meer dan duizend woorden. Van mij krijg je meer dan tweeduizend woorden: :'-( =(
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ach, hij heeft er misschien al over gedroomd, en moet ie nu het boek nog effe lezen om te kijken of zijn dromen kloppen.:lol: :b:
     
  14. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Nop, films gezien.
     
  15. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij een onvervalst geval
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt misschien kinderachtig maar de beste boeken die ik heb gelezen waren de Harry Potter boeken :) Boeken intereseren mijn niet maar toen ik deel 1 voor sinterklaas een keer kreeg bleef ik ze lezen... Heb nu alle 5 de boeken 3 keer helemaal gelezen:+
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Laatst bewerkt: 30 okt 2006
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    daar was ik nou zo bang voor he :+
     
  19. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat is zeker een goed boek :) Ben nu in Oudste bezig, deel 2 van de trilogie. Alleen lees ik echt te veel boeken door elkaar...

    Wat ook erg leuke boeken zijn, zijn de boeken van Niels 't Hooft; Toiletten en Sneeuwdorp. Hij schrijft op een erg leuke manier de normale wereld en de gamewereld door elkaar. Vooral in Toiletten komt dit erg duidelijk naar voren, het is dan ook iets simpeler dan Sneeuwdorp. Zeker aanraders!
     
  20. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    ''Boy'' van Roald Dahl, ik weet niet waarom maar ik vond het een zeer tof boek. Mischien wel omdat ik zo van nostalgie houd.
     

Deel Deze Pagina