Appart? En de games ook op dvd?
Ik ben van mening dat blu-ray goed voor de games gaat zijn. En dat er achteraf gezien enorm veel voordelen uit te halen zijn. Nu kan ik het natuurlijk nog niet bewijzen. Maar ik denk dat Ontwikkelaars of uitgevers,... veel tijd gaan uitspraren, als ze direct alle talen op een disk kunnen zetten(en extra's,...). Minder compressie moeten gebruiken(kruipt ook wel tijd in), ...
Maar het is gewoon mijn mening he, dat ik het goed vind dat bluray in ps3 zit.
Maar, als je het bekijkt voor Sony zelf, is het nog veel beter.
Sony denkt zo:
Zij willen de blu-ray vs HD-dvd war winnen. En wat is er nu beter dan een next gen console die hen daar mee helpt. Ps3 wordt verkocht als een gameconsole. En velen mensen kopen deze daarvoor. Maar te gelijkertijd is de blu-ray verkoop ook op volle gang he. En dan krijgt Sony ook nog eens een percentage van iedere andere blu-ray speler.
Misschien lees je de laatste tijd wel dat Sony veel verlies heeft(maar eigelijk is hun winst gewoon gezakt, en maken ze nog steeds winst). Maar dat is in een bepaalde afdeling. En dat is vooral met blu-ray en ps3 te maken(Cell producties,...). Maar met een nieuwe console maak je altijd verlies, en uiteindelijk(als Sony zijn plannetje lukt), maken ze massa's winst met ps3 en blu-ray.
ps: Microsoft heeft 1,26 miljard(zoveel heeft LOTR: return of the king ongeveer opgebracht, niet?

) verlies gemaakt in 2006 als ik me niet vergis. Dit is puur door de kosten die ze in xbox 360 gestoken hebben.
Klik om te vergroten...