1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat zijn zeer weinig consoles voor Japan,...:eek: maar ze kunnen ook geen consoles toveren he...:{
    Ze doen echt hun best, maar kameo, jij bekijkt het altijd via cijfers als het om ps3 gaat. HD-dvd komt nu toch ook pas uit voor xbox 360, of niet soms? Blu-ray zit onmiddellijk in ps3, maar blu-ray en HD dvd zijn nu éénmaal zaken die nieuw zijn, en nieuwe zaken vergen wat meer dan anders. Zoals de productie natuurlijk. Trouwens, denk je dat met de wereldlaunch van xbox 360 iedereen een xbox 360 had die hem gepre-orderd hadden? Nee, 2 kameraden van mij hadden hem niet(ook gepre-orderd). Maar Microsoft had het idd goed genoeg gedaan. Maar ps3 heeft met veel nieuwe zaken te kampen. En dat snap je niet zo goed denk ik...
    Maar tuurlijk is het irritant deze berichten van Sony nu, dat weet ik ook wel, maar ik kan het me nog allemaal inbeelden hoe het eraan toe gaat, dat bedoel ik maar...
     
  2. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    wat maakt dat uit? (gewone vraag :+ ) dan hadden ze maar net zoiets als microsoft moeten doen, hem er appart bijdoen voor de mensen die genoeg geld hebben en er een willen. ik weet zeker dat als de de blu-ray eruit hadden gelaten (en hem er als assocoire erbij deden), dan was hij niet zo duur geweest en waren er nu genoeg geproduceerd.:) dan had ik er misschien wel een gekocht.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Boss, ik snap heus wel dat er minder PS3's zijn door productieproblemen. Er zitten veel nieuwe zaken in en dat kost allemaal meer tijd.
    Het gaat mij er echter om, dat ze weer zaken verdraaien terwijl eerst altijd is beweert dat dit allemaal niet het geval zou zijn. Het is nu weer de zoveelste keer dat Sony dit doet, daar gaat het mij om. Er is gelogen over launchdates, games, aantallen en ga zo maar door, het houd zowat niet op.
    Sony zit momenteel aardig in de problemen, vooral in Europa en ik denk dat jij dat nog niet allemaal ziet.

    De massa van de consumenten kijken wel naar de cijfers. Het interesseert het merendeel geen bal waarom er maar weinig consoles beschikbaar zijn of waarom de launch is uitgesteld. Ze zien maar 2 dingen, weinig consoles en een uitgestelde launch. Waarom dit zo is, boeit het merendeel echt niet.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    eerste ps3 reviews door Famitsu:

     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Boss woont in Belgie en toevallig ben ik daar net vandaag. (Tja, MrX doet ook belgie naast NL) en daar wacht men liever 5 maanden op PS3 dan nu een 360 te kopen. Raar maar waar. De 360 wordt daar gezien, of eigenlijk xbox in het algemeen als de console voor de hardcore gamer, maar dan ook enkel vor de hardcore gamer.

    De massamarkt in Belgie heeft absoluut geen weet van alle sony problemen, daar waar het in NL breed uitgemeten wordt en ook invloed heeft op de massamarkt. Ze kopen daar een PS3 omdat ze een PS2 hebben, punt. Dieper gaat het niet, all the rest is not important.

    Wij proberen dat uiteraard te doorbreken maar dat is moeilijk in Belgie, errug merkentrouw volk. Xbox, wa is da? Vandaar dat we ook, volgens mij, met een hele zware campagne komen voor Belgische begrippen, om de xbox meer onder de aandacht te krijgen en met name dat er meer is dan enkel shooters.

    Fingers crossed dat het ons daar ook lukt \o/ \o/ \o/

    PS het "grappige" is dus dat een Nederlander zich niet kan voorstellen dat een Belg, ondanks alle negatieve publiciteit, nog steeds sterker neigt naar de PS3 en dat een Belg het zich niet kan voorstellen dat een Nederlander neigt naar Xbox.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2006
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Voor zover ik weet was België toch ook het land waar de Quick nog steeds groter is dan de McDonald's?
    Heb je toevallig enige cijfers/indicatie hoe ernstig dat verschil is in België? Wat voor marktaandeel heeft Microsoft daar?
    Ik dacht dat laatst iemand 10% riep, maar volgens mij was dat een gok van Boss. Ik weet het niet meer precies.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Toch gek dat die mentaliteit daar zo compleet anders is (de Belgen zullen waarschijnlijk hetzelfde zeggen). ;) Is wel interessant om dat zo eens te lezen. :)
    Wel lastig, want je werkt met 2 compleet verschillende marketingstrategieën.
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat is ook zo. Veel kameraden van mij kennen xbox niet zo goed. Zij weten er niets van af en zeggen toch dat playstation beter is. Terwijl ps3 nog niet uit, en xbox 360 supergoed bezig is. Maar dat kan ik niet tot hun verstand brengen. Raar maar waar ja. Nu, ik ben ook een grote playstation fan, dat weet iedereen hier ondertussen:). Maar ik ben ook echt een grote xbox man. Ik begin Microsoft meer en meer te appreciëren. Ik ga de laatste tijd ook geregeld discussies aan(in het echte leven) met mensen, waarmee ik xbox voortrek(hangt er gewoon af hoe de discussie te werk gaat). Maar dat is gewoon objectief zijn. Zo haatte ik vroeger een programma Gunk in België omdat je echt merkt dat zijn pro xbox zijn. In een programma voor alle consoles MAG DAT GEWOON NIET! Maar er is nog een ander programma, en die beginnen meer en meer de playstation fanboys uit te hangen(gamepower heet het). Het lijkt wel een reclame programma voor playstation, en daar begin ik nu ook serieus het schijt van te krijgen...

    Ja, en ik begrijp je frustatie wel. Maar ik ben een Belg, en ik vind het niet erg om te wachten:D 8) . Nee, ik heb het op het moment heel goed met mijn xbox 360, daarom denk ik, dat Sony maar gewoon hun consoles tip top maakt, ik maak er mij weing druk om op dit moment. Kocht er toch geen met launch. Maar ik kan wel begrijpen dat je bepaalde praatjes van Sony beu begint te worden. Maar qua aantal games,... hebben ze wel nooit gelogen, aangezien ze nooit gezegd hebben hoeveel launchgames,... er gingen zijn, en weet ik veel wat allemaal. Maarja, qua releases dan natuurlijk wel... En ze hebben ook wat te stoer gedaan, en beetje te zelfzeker overgekomen.
    En over de menigte. Mmm, ik weet het niet. Van het moment dat de ps3 echt goed in de winkels komt te liggen(met hopen boxes) en dan niet verkoopt, dan weet ik dat je gelijk hebt ja... Maar ik denk dat playstation 3 toch enorm gaat verkopen, maar dat zien we dan wel weer:).

    Appart? En de games ook op dvd?
    Ik ben van mening dat blu-ray goed voor de games gaat zijn. En dat er achteraf gezien enorm veel voordelen uit te halen zijn. Nu kan ik het natuurlijk nog niet bewijzen. Maar ik denk dat Ontwikkelaars of uitgevers,... veel tijd gaan uitspraren, als ze direct alle talen op een disk kunnen zetten(en extra's,...). Minder compressie moeten gebruiken(kruipt ook wel tijd in), ...
    Maar het is gewoon mijn mening he, dat ik het goed vind dat bluray in ps3 zit.
    Maar, als je het bekijkt voor Sony zelf, is het nog veel beter.
    Sony denkt zo:
    Zij willen de blu-ray vs HD-dvd war winnen. En wat is er nu beter dan een next gen console die hen daar mee helpt. Ps3 wordt verkocht als een gameconsole. En velen mensen kopen deze daarvoor. Maar te gelijkertijd is de blu-ray verkoop ook op volle gang he. En dan krijgt Sony ook nog eens een percentage van iedere andere blu-ray speler.
    Misschien lees je de laatste tijd wel dat Sony veel verlies heeft(maar eigelijk is hun winst gewoon gezakt, en maken ze nog steeds winst). Maar dat is in een bepaalde afdeling. En dat is vooral met blu-ray en ps3 te maken(Cell producties,...). Maar met een nieuwe console maak je altijd verlies, en uiteindelijk(als Sony zijn plannetje lukt), maken ze massa's winst met ps3 en blu-ray.
    ps: Microsoft heeft 1,26 miljard(zoveel heeft LOTR: return of the king ongeveer opgebracht, niet?:9 ) verlies gemaakt in 2006 als ik me niet vergis. Dit is puur door de kosten die ze in xbox 360 gestoken hebben.

    @ the matrix: percentage van xbox in België weet ik niets van eerlijk gezegd. Heb daar ook nooit iets van gezegd, of wel..?
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2006
  9. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, zo kan je het ook zien. ik denk dat als alles eenmaal goed loopt, eind 2007 ofzo, dat het dan ook wel beter is met die blu-ray erin, :) maar kijk wat voor een problemen ze er nu van hebben. ik denk trouwens dat de dvd nog wel een tijdje groot genoeg is voor games, zeker met die nieuwe compressie techniek waarbij je textures 70% kan verkleinen.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Is dat echt zo erg met die gameprogramma's in Belgie? Dat hoort inderdaad niet. Best wel interessant om eens te lezen dat de mentaliteit bij de Belgische gamer zo anders is dan in Nederland.
    Maar ik begrijp jouw kant van het verhaal ook wel, maar door het hele doen een laten van Sony begin ik er steeds minder vertrouwen in te krijgen.
    Maar hoe het echt allemaal precies gaat lopen, dat weet nog niemand. Het staat in ieder geval wel vast dat Sony aan Microsoft echt een hele zware concurrent heeft, dat is iets wat we wel alvast kunnen zeggen. :b:
     
  11. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    HAHAHAHAHA.... ho ehm sorry, maar Microsoft maakt op dit moment bepaald geen verlies. Jaarcijfers 2005: hoppa!
    Kwartaalcijfers 2006: Klikkertt!

    Dromen mag natuurlijk altijd, maar houdt die gescheiden van de werkelijkheid. Vraagje trouwens. Men zegt dat de 360 games nu er gemiddeld beter uitzien dan PS3games, omdat van de 360 2de generatie games zijn. Maar als ik dat goed begrijp blijft de 360 altijd 1 generatie voor de PS3 qua games, dus die van de 360 zouden er dan gemiddeld mooier uitzien ?
     
  12. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    tenzij de ps3 een inhaalslag maakt.
    Of
    de ps3 vanaf de 1ste generatie gelijk loopt met de xbox360
    Of
    de xbox360 uitontwikkeld is en de ps3 nog niet waardoor de ps3 kan inlopen
     
  13. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat het geval is, dev's hebben zo lang de tijd gehad al, en door al die uitstellen hebben ze eigenlijk alleen maar meer tijd gekregen.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nu snap ik waarom de PS3 standaard een HDD nodig heeft. Deze moet een complete game naar de HDD kopieren, omdat de blu ray te traag is . Voor het kleine model van 20 GB kan je dus maximaal 4 games bewaren (zonder downloadable content etc) en wij vonden het al vervelend dat we maar 13 GB over hadden

     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee zeg, dit meen je toch niet?? Hoe lang zou dat "kopieeren" duren?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik overdrijf even met een complete game ;) ... maar ik vind 5 GB best veel om de game soepel te laten lopen... De xbox 360 maakt ook gebruik van caching .. maar ja 5 GB is veel
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo, das inderdaad wel heel erg veel.
    Dat heeft Sony nog nooit verteld volgens mij.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wil eigenlijk wel eens weten hoe ze die schijven hebben opgedeeld? Als ze dat überhaupt al hebben gedaan. Als ze net zoals MS een bepaald gedeelte partitioneren voor caching, ben ik benieuwd hoe groot dat dan is.


    Kan zijn dat de tv's over component geen 1080p aankunnen, maar alleen over HDMI. Zou wel klote zijn, krijg je er een component kabel bij, wil je even 1080p testen op je gloednieuwe en dure tv, zwart beeld....geen signaal :eek:
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De Europese launch line-up van de Wii is bekend!

     
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is goed mogelijk... Alleen zou ik meer op de scalers in deze tv's vertrouwen dan die in de 360 :x Zijn er eigenlijk al ergens vergelijkingen gehouden tussen scalers in tv's en de 360?

    Btje laat: voor HD Dvd is dat natuurlijk wel dodelijk =( Ik denk dat er toch snel een hdmi kabeltje gaat komen
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina