PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. M-F-z0r^

    M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA 07:
    pluspunten: sterk verbeterde gameplay die bijna kan tippen aan PES (is wel iets realistischer dan PES moet ik zeggen), solide online mogelijkheden die echt heel tof zijn ( check de review op gametrailers want het is echt enorm) zo heb je een realtime score bord waarbij dagelijks het gemiddelde van matches wordt uitgerekend. Als bijvoorbeeld 100 mensen met Chelsea spelen en 100 mensen met MNU en 70% van alle potjes wint MNU dan komt MNU op het score bord boven Chelsea te staan, ook 4 tegen 4 online en je krijgt elke keer als je een wedstrijd hebt gespeeld een mailtje met de uitslag en je ranks), mooie graphics, realistischer dan ooit, veel tactische mogelijkheden, licensies

    nadelen: (voor sommige dan) weinig teams.
    REVIEW SCORE: vaak tussen de 8-9
    gekeken naar PU review, gamekings, gametrailers, gamespot. Niet lager dan 8,2 gegeven



    PES 6:
    pluspunten: veel teams, goede gameplay, niet meer realistischer dan FIFA maar nog wel realistisch
    nadelen: bar en bar slechte online mogelijkheden, beloofde features zitten er niet in terwijl ze bijv wel in boekje staan, weinig licensies, slechte graphics.
    REVIEW SCORE: ook vaak tussen de 8-9

    conclusie: Als je voor de MP gaat ga je voor FIFA, de gameplay erg sterk geworden en veel tactische mogelijkheden

    als je die-hard PES fan bent en van de soms wat vage maar toch sterke gameplay ga je voor PES6. ( ik vind de FIFA gameplay wat leuker maar daar zijn natuurlijk verdeelde meningen over )

    ik hoop dat je nu je keuze wat beter kunt maken
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  2. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    pes slechte graphix?? ik vind hem heel erg mooi

    en online play van PES slecht?? ik vind hem wel goed, weinig lag, alleen als er iemand online komt enz.
     
  3. Barbossa

    Barbossa Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al fifa gespeeld op marktplace en ik vond dat leuk. Dus ik denk dat daarvoor ga.
     
  4. mark8925

    mark8925 Guest

    hahahahaa gast wat maak jij je belachelijk. Als je t zegt, zeg het dan goed:lol: :lol: fifa realistischer dan pes hahahahahahahahahaha:lol: :lol: :lol:
     
  5. Dioxic

    Dioxic Guest

    LOOL, zo zie je maar hoe de visie van een fifa speler kan zijn
    laat ze lekker :9
     
  6. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb Fifa nog niet, maar ik ben nou ook niet kapot van PES, dus PES is voorlopig ook niet voor mij de footie game van het jaar(althans nog niet)
     
  7. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Wie maakt zich hier nou belachelijk?|:-
    Kom met goeie tegenargumenten in plaats van dit soort kinderachtige gedrag?
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Inderdaad. Er wordt om wat gevraagd, M-F-z0r^ (What's in a name :+) geeft antwoord, zegt zelfs waar hij het vandaan heeft en jij zit maar wat op die smilies te rammen. Nice job.
     
  9. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    PES heeft ontzettend veel fans verloren, dat is wel duidelijk.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik ga gewoon voor Pro Evo 6, waarom is PES zijn fans dan verloren denk je Tsux?
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Inderdaad...
    Ik ken nu juist meer Fifa spelers die overgestapt zijn naar deeltje 6 van PES :)!
    Oftewel, ik geloof dat een groot aantal juist van Fifa overgestapt is. Lees anders ook maar eens dit Topic door...

    Ook een hoop mensen, die nu voor het eerst voor Pro Evolution Soccer 6 zijn gegaan.
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Jij weet echt duidelijk niet waar je het over hebt. Ongelovelijk. Fifa is zeker verbeterd t.o.v. de oude Fifa's, maar het is nog steeds niet realistisch.

    Ze hebben een poging gedaan om het spel realistischer te maken, door eindelijk bal en spelerphysics te gebruiken. Als jij het realistisch vindt dat een speler niet omvalt als je hem van achter tackled, dan moet jij dat weten.

    PES heeft veel meer diepgang dan Fifa. Bovendien voegen de zaken die PES mist niets toe aan de gameplay, maar meer aan de beleving van het spel. Namen veranderen, noem maar op.

    Bij Fifa ontbreken er dingen die wel direct invloed hebben op het spel. Het niet maken van truckjes bijvoorbeeld.

    Als je PES onder de knie krijgt dan is het een lust voor het oog. Zeker gezien de graphics en animaties (die zien er bij Fifa07 soms houterig uit). Maar jij hebt waarschijnlijk een kruidvat-tv en speelt het spel niet op een goede HD-tv. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen.... Het kan natuurlijk ook gewoon dat je helemaal weg bent van Dead Rising en graag ook een keer met zombies wil voetballen.

    En online komt het zeker wel goed. Als ik het tegen een maatje speel heb ik weinig tot geen lag. De ranked-match optie, die is inderdaad op dit moment niet meer dan een zoutzak, maar zoals ik al zei komt Konami vanzelf met een patch die dit allemaal op zal lossen.

    Laat je dus niet gek maken met Fifa07. Fifa is gewoon makkelijker onder de knie te krijgen (de drempel ligt lager), waardoor sommige mensen dit spel realistischer vinden. Speel een maand lang PES en ga dan één keer Fifa spelen, dan is Fifa net zoiets als een ballenbak vol met kinderen (vooral offline).

    Een goed spel heeft nl niet alleen een goede multiplayer, maar is ook offline zeer goed! En dat is Fifa gewoon niet. Period!
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  13. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ga maar eens een paar potjes PES spelen (wanneer je het spel echt door hebt) en ga dan eens naar een echte voetbalwedstrijd kijken..

    In de Europese wedstrijden van afgelopen week zie je zoveel dingen terug die je ook in PES terugziet wat betreft voetbal. Dan zie je dat je gewoon weinig ruimte krijgen en gelijk 3 man op je af krijgt als je rond de 16 meter komt.

    Bij deze PES is het nog belangrijker dan bij de vorige PES versies dat je het spel de kans geeft. In het begin was het echt een drama en begon ik echt te twijfelen over PES, maar na een wedstrijd of 30 wil ik niet meer anders en is dit gewoon de beste PES ooit (zelfs met de beperkingen).
    Op mijn Sony 32" LCD TV ziet het er goed uit, dus ga niet lopen zeiken dat het er niet goed uitziet als je een goedkoop 4:3 tv'tje hebt staan, want dan ligt het niet aan het spel maar aan je TV. Je bent altijd afhankelijk van de zwakste schakel.

    Online is nog niet optimaal, maar ik hoop dat hier nog een patch voor komt (ze moeten wel).
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Precies, maar dat moet je ervaren om het de kans te geven en dat doen de meeste mensen niet, omdat ze er niet de moeite voor willen doen om het te leren (net als een gebruiksaanwijzing bijvoorbeeld).

    Nu geef ik toe, dat ik ook de gebruiksaanwijzing bijna nooit lees, maar voor sommige dingen dus weer wel. Mijn HD-TV heeft bijv. zoveel dingen dat ik de handleiding gewoon uit interesse deels heb doorgelezen.

    Ik vind het prima als iemand zegt dat hij/zij Fifa leuker vindt dan PES. Maar mijn klomp breekt als ze dan ook nog eens gaan beweren dat Fifa realistischer is dan PES.

    Mochten ze het echt serieus menen, dan kan ik mij niet voorstellen dat ze ook maar enig verstand hebben van het spelletje.
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    @ M-F-z0r^:

    Jij was ook degene die heel wijs riep dat je in Fifa zo lekker kunt klooien in je opstelling en dat is beter dan in PES. Sorry, in PES6 kun je ongeveer het dubbele aan je taktieken en opstellingen, geloof me. Fifa is niet realistischer dan PES6, verre van zelfs. Dat je durft te zeggen dat Fifa de simulatie is ipv PES zegt al genoeg. Dat is nooit het geval geweest en nu al helemaal niet bij het nieuwe deel. PES6 op de 360 is ontzettend realistisch, de gameplay gaat zo ontzettend diep, dat wil je niet weten. Ik weet dat wel want ik heb de guide van PES6 en ik speel het spel al tien jaar. En toen ik die guide kocht kwam ik heel wat tegen waarvan ik het bestaan niet eens wist. En ik ben iemand die er vrij veel van weet.

    Wat jij roept is duidelijk ontwetendheid en totaal onzinnig. Alsof manmarking in PES niet allang bestaat. Dat is er al vanaf het eerste deel. Know your info
     
  16. mark8925

    mark8925 Guest

    :lol: :lol:

    en respect voor jou man! Telkens wéér met die argumenten komen en een heel verhaal.Die sjonnies boven me zitten te zeiken dat ik niet met argumenten kom, beter lezen ze die thread eens door:+ . Echt geen zin om t telkens weer op te schrijven voor die n00bs die niet weten waar ze over praten8)
     
  17. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0

    ja de argumeneten maar hij komt steeds met dezelfde en geen nieuwe O-)
    :+
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Als er steeds dezelfde onzin uit wordt gekraamd, blijf ik het idd ontkrachten met dezelfde argumenten. Ik heb tenminste argumenten die ergens op gebasseerd zijn.
     
  19. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    De 60 euro die ik in de winkel heb betaald voor PES brengt zn geld wel op.
    Voor Fifa wacht ik even een paar maandjes en dan neem ik em wel van iemand over op de bazaar ofzo!
     
  20. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al zoveel mensen gehoord die PES6 hebben omgeruild voor Fifa, PES is denk ik op single player gebied de beste, maar online schiet het gewoon enorm te kort en dat heeft niet met de lag te maken.

    En vrienden van mij zijn ook echte hardcore voetbalfans, dat zijn de enige games die ze eeuwig kunnen blijven spelen, altijd trouwe PES fans geweest, toch zijn ze nu allemaal overgestapt op Fifa, dat gebeurt niet zo maar.
     

Deel Deze Pagina