Jij weet echt duidelijk niet waar je het over hebt. Ongelovelijk. Fifa is zeker verbeterd t.o.v. de oude Fifa's, maar het is nog steeds niet realistisch.
Ze hebben een poging gedaan om het spel realistischer te maken, door eindelijk bal en spelerphysics te gebruiken. Als jij het realistisch vindt dat een speler niet omvalt als je hem van achter tackled, dan moet jij dat weten.
PES heeft veel meer diepgang dan Fifa. Bovendien voegen de zaken die PES mist niets toe aan de gameplay, maar meer aan de beleving van het spel. Namen veranderen, noem maar op.
Bij Fifa ontbreken er dingen die wel direct invloed hebben op het spel. Het niet maken van truckjes bijvoorbeeld.
Als je PES onder de knie krijgt dan is het een lust voor het oog. Zeker gezien de graphics en animaties (die zien er bij Fifa07 soms houterig uit). Maar jij hebt waarschijnlijk een kruidvat-tv en speelt het spel niet op een goede HD-tv. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen.... Het kan natuurlijk ook gewoon dat je helemaal weg bent van Dead Rising en graag ook een keer met zombies wil voetballen.
En online komt het zeker wel goed. Als ik het tegen een maatje speel heb ik weinig tot geen lag. De ranked-match optie, die is inderdaad op dit moment niet meer dan een zoutzak, maar zoals ik al zei komt Konami vanzelf met een patch die dit allemaal op zal lossen.
Laat je dus niet gek maken met Fifa07. Fifa is gewoon makkelijker onder de knie te krijgen (de drempel ligt lager), waardoor sommige mensen dit spel realistischer vinden. Speel een maand lang PES en ga dan één keer Fifa spelen, dan is Fifa net zoiets als een ballenbak vol met kinderen (vooral offline).
Een goed spel heeft nl niet alleen een goede multiplayer, maar is ook offline zeer goed! En dat is Fifa gewoon niet. Period!
Laatst bewerkt: 3 nov 2006