Nee, daarom werken we juist met streetdates en vind ik het zo vervelend als winkels die streetdate schenden.
Als consument is dat vast moelijk te begrijpen, maar wij redden het domweg niet om 1200 winkels in 1 dag te bevoorraden en op die ene dag dan ook nog allemaal 's ochtends om 9 uur.
Probleem is, er is een eerste winkel en er is een laatste winkel. Die eerste winkel heeft een oneerlijk concurrentie voordeel tov de laatste en met alle logistieke belemmeringen zitten er zo 3 a 4 werkdagen tussen die eerste en die laatste winkel. En elk van die winkels kan daar zelf niets aan doen, die zitten gewoon te wachten op hun zending.
Om nou iedereen evenveel kans te geven om zijn spullen te verkopen, vragen we aan iedereen om de streetdate te respecteren en te wachten op 17 november. Bovendien is onze marketing afgestemd op een bepaalde datum en dag.
Het is dan heel vervelend als er dan toch winkels eerder verkopen. Winkel X loopt dan te verkopen en winkel Y daarnaast wacht nog op zijn voorraad en ziet al zijn klanten afzeggen en naar winkel X lopen.
Kortom streetdates hebben een logistieke (en marketing) functie, hoe enthousiast iedereen ook is voor een game. Wat mij betreft moet iedereen dus netjes geduld hebben tot vrijdag 17 november en dan massaal naar de winkels gaan en alles leegkopen.
PS Trouwens wat een onwijs hoge cijfers krijgt GoW. Wat ben ik blij dat iedereen nu begint te beseffen dat ik de afgelopen weken totaal niet heb overdreven. Als je dit speelt, vraag je je af waarom je ooit een ander spel mooi vond.
Klik om te vergroten...