Over het concert gisteren: de geluidskwaliteit was goed te noemen als je in het achterhoofd houdt dat het niet de meest ideale muziek setting was. De setlist was niet drastisch gewijzigd, maar ik kon hem wel waarderen. Hoogtepunten waren Lateralus en Ænema, absolute klassiekers die live altijd goed uit de verf komen.
Ook leuk te zien hoe gedurende het concert alles werd opgevoerd tot het slot (Ænema dus). Eerst geen van de vier schermen achter de band aan, daarna èèn, dan twee etc., tijdens een van de nummers viel vervolgens een doek weg dat artwork (van het album 10,000 Days) 'onthulde' en als slot kwamen er ook nog lasers aan te pas. Opvallend en vreemd was dat Maynard (zanger) een gasmasker droeg gedurende het complete concert, omdat hij niet goed tegen de rook van de duizenden sigaretten die werden opgerookt werden tijdens het concert zou kunnen. Althans, dat heb ik ervan begrepen.
Als slot werd aangekondigd dat ze na de zomer weer terug komen.
"Thank you very much for coming out. We'll see you again next summer. I'll be wearing a mask then. A bigger mask. Good night. Look out for each other on the way home. See you soon."
Foto's, overigens niet door mij genomen: