A1GP - Seizoen 06/07

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 16 sep 2006.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Jeetje... Alex Yoong heeft gewonnen. De man met een abbonoment op startplek 22 in de F1. Dat zegt dan gelijk weer wat over de kwaliteit van de A1 rijders...
     
  2. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje jammer dat je vergeet dat bij de A1 iedereen met hetzelfde materiaal rijdt en bij de F1 niet. Bij de F1 winnen de teams met het meeste geld. Ik zou de coureurs van de F1 wel eens willen zien racen in de wagens van de A1. Dan kun je zien wie een goede coureur is en wie niet. Toegegeven, het niveau van de A1 coureurs zal ongetwijfeld lager zijn dan die van de F1 maar ik kijk veel liever naar de A1 dan de F1.
     
  3. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    daar sluit ik me geheel bij aan, een beetje makkelijk om te zeggen dat young zo'n slechte coureur is als je ziet in wat voor een bak die reed in de f1.
    nu rijd albers ook standaard laatste, maar als ze die ferrari spullen krijgen?
    zullen ze dan denk je ook nog achteraan rijden?
    de f1 draait alleen nog maar om diegene met het meeste geld. punt.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Om een paar dingen recht te zetten:

    - Toyota is het rijkste team. Hun ontwikkelingen zijn het duurst. Ze hebben nog nooit een race gewonnen.
    - Ik vergelijk Alex Yoong in zijn Minardi niet met Schumacher in zijn Ferrari, maar met zijn teamgenoot bij Minardi. Hij werd soms op een ronde gezet door zijn maat.
    - Albers rijdt vaak genoeg ik een gevecht met de Red Bulls, auto's die door een veel rijker team zijn gemaakt.
    - Spyker krijgt alleen de motor van Ferrari. Hij is wel betrouwbaar, maar vooraan mee rijden zit er dan nog steeds niet in. Aerodynamica is veel belangrijker (banden niet meer, want iedereen rijdt volgend jaar op dezelfde banden)
    - De A1 is veelal leuk om de amateuristische acties (lees: crashes) die er invoorkomen. Zet in elke A1GP auto een onervaren vrouw, en het is genieten geblazen. Het team dat het leukste is om naar te kijken is Pakistan.
    - Zet Kimi Raikkonen op de grid van de A1GP, en de winnaar is vooraf bekend...
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan mij't verrotte of het wel of niet proffesioneel is....
    Zolang ik maar leuke races zie...

    F1 is idd veel proffesioneler, maar vaak ook veelal saaier (op een paar uitzonderingen na)
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een onzin!
    iedereen vind pakistan juist een stom team die er helemaal niet in thuis hoort.
    in de afgelopen wedstrijden zijn amper veel crashes geweest, iedereen is juist zo enthousiast doordat het zo spannend is en er geen auto's zijn die op 10 ronden worden gezet zoals bij de f1 zovaak gebeurd.
    iedereen gelijke kansen en dat zie je gewoon meteen, a1 is zo succesvol omdat mensen de spanning gewoon niet meer gewend zijn aangezien het bij de f1 niet meer schijnt voor te komen...
    voorbeeldje: bij de f1 werd gewoon één inhaalactie zo'n 10 keer herhaald terwijl bij de a1 zulke inhaalacties bijna elke ronde gebeuren en er geeneens tijd is om zo'n inhaalactie te herhalen, omdat de volgende zich alweer aandiend.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Noem eens één zondag van de A1 waarin geen Safety Car voorkwam ;) (met uizondering van Brno)

    Je moet ook niet bij de uitvallers kijken ;) Maar sorry, Pakistan is over 1 ronde zo'n 6 seconden langzamer dan Alex Yoong, in de F1 is Yamamoto zo'n 3 seconden langzamer dan een Schumacher of een Alonso in een slomere auto.


    Iedereen gelijke kansen? Ik geloof dat Frankrijk, Mexico en nog een team de beschikking hadden over extra data. Maar dat kan aan mij liggen.

    Moet je eens kijken ;) Tegewoordig is er meer spanning dan bij de A1.

    Omdat het veld telkens op elkaar gebrukt wordt door de Safety Car's.
     
  8. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik het niet mee eens, sommige dingen zijn misschien waar, maar de safety car op zandvoort bijvoorbeeld was alleen door een geslipte auto niet door een crash dus ;)
    waar het om gaat is dat je duidelijk een verschil met vorig seizoen ziet, waar er gewoon veel meer roekeloos gedrag was.
    nu gaat het al een stuk beter en de inhaalacties zijn duidelijk niet alleen door de safety car, want dan zou je de inhaalacties van brno niet hebben gezien?
     
  9. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Alex Yoong was nog niet erg ervaren toen ie de F1 in kwam, maar helaas was er juist toen een maleisieer nodig on de GP van Maleisie te promoten. Yoong was er toen helemaal niet klaar voor. En Minardi was dat jaar erg slecht.

    Nu een zooi jaren later kan hij gewoon laten zien wat ie kan, en hij kan dus best wat. En als je ziet dat een erg ervaren coureur als Jeroen Bleekemolen niet verder dan plek 9 komt onder droge omstandigheden, kan je niet zeggen dat het niveau erg laag is.

    Maar dat maakt ook niets uit, de races zijn gewoon extreem vet.:thumbs:

    Ja, net als Red-Bull, ferrari motoren zijn niet zo goed (tenzij ze in een ferrari liggen), de cosworth is beter (vergelijk RedBull en Williams maar met elkaar).
    alleen de naam ferrari, dat klinkt erg snel.
    Toro Rosso rijd volgend jaar ook met Ferrari motoren, maar die rijden dan ook gewoon achteraan.

    Spyker Ferrari vind ik gewoon triest, ze waren de nieuwe auto al aan het ontwerpen met de Cosworth V8, kunnen ze nu weer overnieuw beginnen.

    pure kapitaalvernietiging, alleen maar voor de PR, niet voor de snelheid.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Er zijn wel meer onervaren coureurs in de F1 gekomen. Denk maar aan Kimi Raikkonen die uit het leger was geplukt om voor Sauber te racen. In z'n eerste race meteen 6de. Maar bijna alle coureurs bij het vroegere Minardi zijn onervaren, met uitzondering van Jos Verstappen. Maar je moet je wel kunnen laten zien, en progressie tonen. En dat doe je niet door in het midden van het seizoen in de kwalificatie in de 107% regel te vallen, Alex Yoong!

    Jeroen is dan wel ervaren, maar hij heeft geen talent. In de DTM bakte hij er niks van. Vorjahrswagen ja, maar daar begon iedereen in, en je ziet waar Albers nu rijdt ;)

    Klopt, maar ze zijn wel erg betrouwbaar :)
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus wat jij hier eigenlijk beweert is; Je vindt al die inhaalacties, crashes e.d. e.d. niet leuk, omdat het niet proffesioneel is?

    Serieus, je moet ophouden met de F1 en de A1 vergelijken, maar gewoon beide series apart bekijken en er de leuke dingen van inzien... Vind je A1 dan echt zo dom, waarom kijk je er dan na, en "verneuk" je dit topic door maar steeds te zeiken op de zogehete onproffesionaliteit?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  12. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen z'n mening toch? Als JeePee dat vindt is dat zijn goed recht. Ik vind de A1 persoonlijk veel leuker omdat het juist minder professioneel is. Bij de F1 heb ik het idee dat het niet meer om het racen gaat maar om het gezien worden en belangrijk doen. Bij de A1 heb ik wel het idee dat ik naar een race zit te kijken dus ik kijk daar lekker naar en wat er in de F1 gebeurt hoor ik wel van anderen ;)
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    precies wat ik dus ook voor gevoel bij de f1 heb...
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik, maar iedereen weet het onderhand wel, dus kan je toch uit het topic weg blijven als je het niet leuk vind? ;)
     
  15. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Bleekemolen op pole na een rommelig begin in China :D:thumbs:

    F1Racing.nl
     
  16. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    de bleek op pole :D:D:D
    maar wat een slechte organisatie van die chinezen zeg...ze hebben zolang de tijd gehad en dan tijdens het raceweekend moeten ze er nog achter komen dat bepaalde bochten niet te nemen zijn??
    ik heb een voorgevoel dat er morgen gewonden zo niet doden gaan vallen als er 23 pk-monsters de baan tegelijkertijd op gaan...
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Niet de eerste keer trouwens dat er in China problemen zijn met putdeksels. Eerder in een demonstratierace in het DTM schoot er plots een putdelksel omhoog, waardoor de auto omhoog vloog (weet niet meer wie het was). Die race is toen gestaakt.

    En natuurlijk het incident met Montoya in 2005, toen hij een lekke band opliep en eerder naar binnen moest dan gepland.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.947
    Ik zou het knap vinden als er morgen meer dan 10 auto's de finish halen :D

    Maar wat een stelletje prutsers zijn het toch bij de A1GP; hoe kun je een bocht in een circuit zetten die de auto's niet eens kunnen halen |:-
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2006
  19. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    dat ligt volledig bij de organisatoren van het circuit aan chineze kant en heeft weinig zo niet niks met de A1 organisatie te maken...
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Heb ik iets gemist? Een bocht niet te nemen 8)? Het moet niet gekker worden met de A1.
     

Deel Deze Pagina