1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister naar van alles hoor :p. Van Ska-P, Moby en Radiohead tot Vader en af en toe sommige nummers van Slayer.

    Maar niemand kent de nederlandse hardcore bank neuk dus? Ik zou echt heel graag wat muziek van ze hebben.

    /salute
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Vanavond naar Tool in Ahoy. _O_

    Wel zonde dat het om vrijwel (of exact) dezelfde setlist gaat die ze in de zogenaamde 'warmup tour' ook speelde. Met name de duur van slechts om en nabij negentig minuten valt me tegen. Maar goed, ik neem het allemaal op de koop toe voor Tool.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    De ouders van mn vriendin zijn er ook heen, ze vroegen nog of we mee wouden gaan een paar weken terug, maar we hebben ze in hun eentje gelaten :p.

    Wel jammer want ik had tool wel willen zien.
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb Tool nooit echt onwijs bijzonder gevonden. Ze hebben wel leuke nummers, maar na het luisteren van een cd-tje had ik wel weer even genoeg van ze gehoord.
    Een vriend van me is er waarschijnlijk ook naartoe. Was een tijd terug naar Tool en zou later nog een keer gaan (mogelijk is dat dus concert van vanavond).

    Laatste dagen veel nieuwe Death Metal binnen, wat ik ineens erg lekker vind. Tenminste, kon het al steeds meer waarderen, maar sinds afgelopen dagen vind ik het echt bruut.

    Ancient Ceremony blijft ook erg lekker. Echt zo een band waarvan ik momenten hebben dat ik daar een paar dagen bijna non-stop naar dezelfde band luister.
     
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Vince...ik heb je altijd gezegd dat DM de shit is. Indien je ze nog niet kent...probeer Dismember, Wynjara, Dies Irae en Origin maar eens.
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Disturbed is gewoon te vet, dat kan ik iig niet genoeg zeggen (Heb het al vaak gedaan namelijk). Persoonlijk vind ik The Sickness en Believe iets beter allemaal. Maar alle drie zijn qua stijl zo anders. Maarja de stem van David Draiman is ook legendarisch he;)

    Mijn gitarist was daar ook heen gegaan. Ben zelf niet zo bekend met Tool eigenlijk...
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah well ik vind death M als muziek stijl erg bruut. Alleen jammer de van lyrical themes meestal.

    Luister atm naar DE mix tussen hardcore en Death metal: Grindcore!

    En dan natuurlijk Napalm death!

    Nog een leuke en deze is geen cover, klik!
     
  8. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Grind is wel gaaf, maar ik luister niet zo gek veel ernaar. Zweedse grind als Regurgitate, General Sugery, Gadget, Exhale en uiteraard Nasum is geweldig, en uiteraard old school grind in de stijl van het geniale Carcass of Exhumed, Engorged, Ghoul etc luister ik wel regelmatig naar. Maar ik heb toch liever Death in al zijn vormen. Overigens, de lyrics van Grind zijn vaak minstens even extreem als van Death
     
  9. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Tja, ik kan het eigenlijk niet uitleggen. Ik weet alleen dat het geen muziek is die je na èèn keer luisteren kunt beoordelen. Tool is echt een acquired taste, oftewel dat het meerdere malen moet beluisterd worden voordat je het daadwerkelijk kunt gaan waarderen en het is bovendien geen muziek die je kunt waarderen als je te veel met andere dingen bezig bent.

    Zoals ik al zei, ik kan niet goed omschrijven, maar ze onderscheiden zich op allerlei manieren van andere bands. De diepte van de teksten met de filosofie daar achter, de wiskunde toegepast in de muziek.. op de een of andere manier boeit het en blijft het boeiend.


    Korte concert impressies/foto's:

    Over het concert gisteren: de geluidskwaliteit was goed te noemen als je in het achterhoofd houdt dat het niet de meest ideale muziek setting was. De setlist was niet drastisch gewijzigd, maar ik kon hem wel waarderen. Hoogtepunten waren Lateralus en Ænema, absolute klassiekers die live altijd goed uit de verf komen.

    Ook leuk te zien hoe gedurende het concert alles werd opgevoerd tot het slot (Ænema dus). Eerst geen van de vier schermen achter de band aan, daarna èèn, dan twee etc., tijdens een van de nummers viel vervolgens een doek weg dat artwork (van het album 10,000 Days) 'onthulde' en als slot kwamen er ook nog lasers aan te pas. Opvallend en vreemd was dat Maynard (zanger) een gasmasker droeg gedurende het complete concert, omdat hij niet goed tegen de rook van de duizenden sigaretten die werden opgerookt werden tijdens het concert zou kunnen. Althans, dat heb ik ervan begrepen.

    Als slot werd aangekondigd dat ze na de zomer weer terug komen. :cool: "Thank you very much for coming out. We'll see you again next summer. I'll be wearing a mask then. A bigger mask. Good night. Look out for each other on the way home. See you soon."

    Foto's, overigens niet door mij genomen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Soil is zeker vet.
    Het nummer Breaking Me Down is voor mij persoonlijk een van mn favorieten all-time
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    How far will a falling star take me? How far can they go, can the go?8)

    Heb even wat Deicide geluisterd...Conclusie: Echt vette shit_O_ Ga even meer nummers halen:)
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    K merk dat de laatste tijd m'n smaak weer verandert. K wil nog hardere / snellere shit lol.

    Net discografie van Napalm death en Vader binnen (tering veel cd's). Kan iemand me goede nummers van deze 2 bands aanraden?

    En wat is verder nog classe death? Je mag alles aanraden, als ik de lyrics niet dig vind ik dat zelf wel uit ^^.

    Alvast bedankt.
     
  13. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Cannibal Corpse, Death, Deicide, Dismember, Entombed, Obituary, Morbid Angel, Suffocation, Six Feet Under en Malevolent creation.

    Zo, heb je meteen een aantal grondleggers!!!_O_ :thumbs: \o/
     
  14. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    wat vinden mensen hier van marlyn manson?
    veel mensen die ik ken vinden hem alleen maar vies en eng, maar ik vinddat er wwel diepgang en een boodschap in zijn nummers zit..
     
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het hebt over klassiekers ben ik het grotendeels met je eens (hoewel ik SFU geen klap aan vind). Ik zou nog wel de volgende bands toevoegen: Grave (met name into the grave, you'll never see), Pestilence, (beste nederlandse band ooit) en Bolt Thrower. Iets nieuwere bands die voor mij ver boven de rest uitsteken zijn Behemoth, Nile en het almachtige Cryptopsy (waarschijnlijk de meest waanzinnige combo van technisch kunnen en snelheid met ultieme bruutheid). Verder nog tonnen vette andere bands, maar waar beter te beginnen dan met de grondleggers

    Napalm Death ben ik geen fan van, maar nrs als Suffer The Children zijn vet. Van Vader vind ik het album Litany erg goed (nrs als Wings, Cold Demons). Het nieuwe album Impressions in blood is ook te gek. Verder zijn nrs als Son of Fire, Whisper, Sothis aan te raden, maar erg goed in hun song titels ben ik niet. Hun krakers worden toch vooral gezien als Litany en De Profundis, maar net als Cannibal Corpse is hun meeste werk een redelijk constant niveau en vooral stijl. Live meestal ook super!
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2006
  16. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Je vergeet Death, Carcass & Dismember 8)

    Trouwens, als je Cryptopsy vet vind moet je Psycroptic eens checken, met name hun 2 laatste albums. The sceptor of the ancients & symbols of failure. Persoonlijk vind ik die band vele malen machtiger dan Cryptopsy. Had je Pitbulls in the Nursery al gehoord trouwens? Dat is ook heerlijke wazige maar zeer brute DM, erg lekker.
     
  17. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken Psycroptic zeker ja (spelen overigens met Deicide in Januari), super band! Zoals je al zegt, met name Scepter en Symbols, het debuut vond ik wel goed maar heeft lang niet de impact van de 2 erna. Ik dacht met name aan Cryptopsy omdat ze toch wat bruter zijn dan Psycroptic, maar het zijn in elk geval beide geweldige bands! Death en Dismember stonden er overigens al bij, het vergeten van Carcass is inderdaad onvergeeflijk! PITN heb ik wel naar geluisterd vorige keer dat je het aanraadde, maar er staat me weinig meer van bij, zal het zo weer eens uitchecken
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2006
  18. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik die al genoemd had.........
     
  19. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Inderdaad...fuck. Ik ben gisteren 21 geworden...dus toen ik die post maakte moest ik m'n brein nog aan zwengelen dus ik heb het gemist, sorry 8)
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx for teh help (iedereen). Idd Cold demons en Wings zijn gewoon super strakke nummers, die eerste was ook het nummer waarmee ik bekend met ze raakte.

    Probeer van Napal death eens Cure for the common complaint. Vind ik echt een heel strak nummer. En suffer the children is idd ook goed.

    @ spartan: Marylin Manson heeft erg vette shows en idd hij levert vaak heel mooi keiharde kritiek door zijn teksten. Hoewel ik er vrijwel nooit naar luister vind ik m wel ok. M'n schoonouders hebben m live gezien en hun vonden m ook zwaar rocken, dan weet ik meestal wel dat het goed zit ^^.

    Btw: Morgen naar Hatebreed :D!

    En gz Pig Josh.

    Edit: Vader - Wings (live)
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina