1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dead Worm NL

    Dead Worm NL Casual Gamer

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt goede muziek ;) Ik heb een paar cds, een van de mooiste vind ik toch wel Portrait of an American Family, Organ Grinder
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kan Marilyn Manson ook wel waarderen. Lang niet meer naar geluisterd. Vind niet al zijn cd's even sterk en soms zitten er nummers op cd's die ik liever skip. Holy Wood blijft mijn favoriete album van hem.
     
  3. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Eh...wha?
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Met je 21ste verjaardag :b:

    Net terug van Hatebreed met in het voorprogramma 12 tribes en Unearth. 12 tribes was wel ok maar kreeg de zaal niet echt mee, Unearth was erg strak en daar werd al wat meer bij geheadbanged.

    Toen de hoofdact: Hatebreed. Dat was vanaf het openings nummer tot de laatste noot pure all out carnage en chaos. Heb nog nooit zo'n live band meegemaakt, tering he. Alle klassiekers kwamen voorbij en ze speelden dus gelukkig niet alleen tracks van hun nieuwe album. Zelfs under the knife van hun aller eerste demo cd kwam nog langs lol. Het leek wel alsof de hele zaal 1 gigantische pit was af en toe.

    Heb er verder geen woorden voor, zoveel emotie in de muziek, zoveel gruwelijk reactie van het publiek en gewoonweg zo hard beuken... Mijn avond is helemaal goed. Ben nu fokking moe, dus welterusten :p.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Thanks...en het lijkt erop dat je het naar je zin hebt gehad 8)
     
  6. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees hier vaak mee, alleen ik reageer vaak niet omdat DM niet echt mijn ding is. Maar luisteren jullie ook wel is naar HammerFall? Ik heb het nieuwe album Treshold en ik vind het strak klinken. Voor de gene die HammerFall niet kenne: het is Powermetal, wat technisch best goed in elkaar zit. De zanger zingt niet altijd in een hoge piepstem wat ik wel fijn vind. Iemand ook dat album gehoord?
     
  7. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Hele grote HF fan hiero, ik ga ze weer zien 24 jan. in 013!!!

    En Treshold is na het mindere vorige album weer helemaal top, hun beste vind ik echter Crimson Thunder, heerlijk album!!!!
     
  8. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister wel naar een select groepje Power Metal bands, maar Hammerfall is nooit mijn ding geweest en zal het waarschijnlijk ook wel nooit worden.

    om het in de concertsferen te houden, komende vrijdag ga ik naar Novembers Doom, Saturnus, Agalloch en Thurisaz en de week erna naar Amon Amarth, Tyr en Wintersun
     
  9. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Kut zeg, daar had ik echt graag bij willen zijn :'-( Helaas wegens bepaalde omstandigheden lukte dat niet. Ik hoor van veel mensen dat het weer lekker ruig was daar. Wel helaas van die metal dudes die proberen te moshen :lol:

    Nouja, kheb iig al wel mn kaartje voor de Persistence Tour, dat ook naar de 013 komt! Terror, Madball, Sick Of It All, Comeback Kid etc... hoezo een zwaar brute line up! _O_ Misschien dat er nog mensen hier heen gaan? Maar als ik het zo volg hier dan is het idd veelal death metal, en das nou niet bepaald metalcore/hardcore ^^

    Over HammerFall; ben een vrij lange tijd een toch best grote fan geweest van ze. Kheb nog alle albums t/m Chapter V: Unbent, Unbowed, Unbroken van ze. Maar na dat album ben ik een beetje afgehaakt. Tegenwoordig dig ik die vocalen absoluut niet meer. Maar het gitaarspel blijf ik toch vet vinden moet ik bekennen. Moet nog even kijken hoe het zit met tijd en geld, anders ga ik misschien ook naar het concert in de 013 :)
     
  10. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nou juist het mindere album wat ik bedoel, heb ik 1 x geluisterd en meteen opzij gegooid, bagger, Threshold moet je zeker gaan beluisteren, geloof mij als je het openingsnummer hoort ben je weer om!!!!
     
  11. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook wel naar HammerFall willen, alleen het zal wel op niets eindigen. Maar het laatste album vind ik wel goed, met name de nummers: Treshold, The fire burns forever en Genocide. Ik zal trouwens wel een buitebeentje zijn als ik naar dat concert ga, want ik zie er niet uit als metal/rock fan.

    Heeft iemand wel is Imperanon gecheckt? Ik vind het gitaarspel en keyboard erg goed en dat heeft te maken dat het wat weg heeft van Children of Bodom. De riffs en de stem heeft weer iets weg van Norther. Je moet de nummers: Memories to Dust, shadowsouls is luisteren. Memories to Dust klinkt echt vet door die solo's (voor de gitaristen: Er wordt veel in dat nummer gesweept).
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komen veel verschillende soorten mensen op metal concerten (althans die waar ik ben geweest) dus een buitebeentje zal je nooit echt zijn :). Sfeer is meestal ook echt heel goed.

    @ Tha clone: het maakt mij niet echt uit wie der in de pit staan zo lang ze maar niet als idioten staan te flailen of spin kicks lopen uit te delen, daar kan ik zwaar pissig van worden :p. Verder vind ik alles wel best.

    En het was idd erg cool, ik zou btw ook wel naar die persistance tour willen maar dat laat mijn saldo atm niet echt toe + tilburg is erg ver voor mij. So, have fun for me :D.

    /salute
     
  13. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Superband. Ik vind zoiezo alles geweldig wat Jari Maenpaa doet, ik vind die gast echt briljant. In Ensiferum was hij ook geweldig, de cds Ensiferum en Iron behoren toch wel tot mn favorieten. Sinds zijn vertrek vind ik de band beduidend minder geworden. De ep Dragonheads vond ik nou niet echt boeiend te noemen. Ensiferum Met Jari drbij is/was naar mening de beste folk metal band.

    Power metal kan ik ook niet echt mijn ding noemen, ik ben over het algemeen meer iemand van black/death/thrash metal. De enige power band waar ik gek van ben is Blind Guardian, altijd vet hoe ze verschillende elementen zoals thrash, power en folk gebruiken. Ik heb laatst A Twist in the Myth gekocht, zeker een lekker album. Voor de rest vind ik Children of Bodom en Wintersun ook zwaar relax, ik weet alleen niet of je deze bands power kan noemen, miss een extreme vorm van power metal.

    Heeft iemand miss nog goede tips voor power metal bands? Zodat ik mn muziekale horizon wat kan verbreden =P
     
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Wintersun en Ensiferum zijn zeker goede bands! Vorige keer was het geluid bij Wintersun wat matig dus hopelijk is het volgende week beter, Bosuil heeft over het algemeen wel goed geluid.

    Blind Guardian vind ik zelf ook erg goed! Misschien kan je eens naar Persuader luisteren (albums Evolution Purgatory en When Eden Burns), ze lijken er nogal op (iets meer thrashy), ook qua vocalen. Ik ben zelf geen enorme Power fan, maar vind Firewind, Mystic Prophecy, Dragonforce en Iced Earth wel erg gaaf. De eerste 2 met name hebben redelijk rauwe zang en dat spreekt me iets meer aan. Als ik dan toch moet kiezen ga ik eerder voor Prog, bands als Zero Hour, Symphony X, Dream Theater etc. Maar mijn hart ligt toch vooral bij Death/ Black/ Doom, schat dat mijn collectie daar wel voor zo'n 80-90% uit bestaat!
     
  15. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu de cd: Cowboys from hell nog steeds in m'n speler zit vind het steeds zuurder worden dat pantera uit elkaar is gegaan.Sjeezus wat zijn die goed zeg.
     
  16. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    En je zal ze ook nooit meer bij elkaar krijgen.....

    En idd het blijft een moddervette CD, net als Vulgair en Far beyond!
     
  17. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut, die 3 cds zijn meesterwerkjes! Ik heb ze gelukkig ook ooit eens live kunnen zien!
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een shirt van die cd ^^. DOMINATION!

    @ Vittra: Dragonforce en Firewind waren live leuk en bouwden een gaaf feestje, maar op cd luister ik er praktisch nooit naar :p. Ik hou ook niet zo van power metal, in tegenstelling tot veel vrienden van me (die hebben me naar dragonforfe gesleept toen).
     
  19. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet erg vaak, als ik in een Power Metal bui ben dan duurt het vaak 1 cd. Maar goed, voor de afwisseling is het lekker! Daarna weer vol de grunts erop! Gisteren 2 geweldige grunters (van Saturnus en Novembers Doom) mogen aanschouwen, zulke vette strotten!
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Pantera_O_

    Rest in peace Dimebag:'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina