[Gears of War] First opinions

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Flush, 15 nov 2006.

  1. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan die AI begin ik me toch wel aan te ergeren soms. Wanneer ik bijvoorbeeld in een lastige vechtscene zit, die ik vaak opnieuw moet doen, dan let je alleen nog maar op het gevecht en dan is de slechte AI veel opvallender.
    Nu vraag ik me af of de AI bij insane beter is, want wanneer dat niet zo is, ga ik insane zeker niet in mijn eentje proberen. Dat is vragen om problemen. (je komt dan zeker alleen te staan tijdens de gevechten.

    Ik verwacht zelf dat de AI bij insane niet beter is dan bij hardcore, want de AI had op hardcore al een stuk beter moeten zijn.


    Dit neemt trouwens niet weg dat het spel nog steeds geweldig is hoor ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  2. bubu

    bubu Guest

    je hebt het nu toch wel over de ai van je Teammaatje hé?
    want je zegt, Wanneer ik bijvoorbeeld in een lastige vechtscene zit, die ik vaak opnieuw moet doen, dan let je alleen nog maar op het gevecht en dan is de slechte AI veel opvallender.

    waarom is het dan moeilijk als de ai brak is??
    Dus nogmaals je hebt het nu toch wel over de ai van je teammaatje toch??
     
  3. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja :)
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Argh, nog 2 dagen voor mij. :p
     
  5. Daninho NL

    Daninho NL 360

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel net gekocht, en na ongeveer 3 kwartier spelen ben ik tot de conclusie gekomen dat deze game FANTASTISCH is!
     
  6. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Beetje nutteloos deze thread, ook al heb ik de game niet, zal hem wel krijgen, dit is gewoon een musthave voor elke 360 bezitter, om dan een opinion van iemand te vragen :p, Tenzij je allergisch voor bloed en bang voor Aliens bent is deze game misschien niets voor jou
     
  7. Meneer Flush

    Meneer Flush Guest

    Wat is dat nou voor flutopmerking? Ieder zijn smaak toch? Als je niet zeker weet of dit wat voor jou is, dan is juist dit topic handig om te checken hoe andere mensen het ervaren. Ookal was het misschien niet hun eerste keus :)
     
  8. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    @bubu, ja sorry, dat bedoelde ik. De AI van je tegenstanders is goed genoeg. (goed op afstand en wat minder op close-range)
     
  9. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    ja oke, maar dan kan je dat wel bij elk spel doen he;) Aangezien deze game mij de potentie lijkt te hebben toch een topper te zijn, en je misschien al wat reviews heb gelezen en gister gamekings heb gecheckt lijkt mij het vanzelfsprekend dat er aan deze game niet zo erg veel is aan te merken. Maar ja, we zijn op een forum he ;)
     
  10. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Dan moet je misschien nie als een malloot rond gaan rennen zonder cover te zoeken dan ben je zeker niet snel dood..
    En wat de sniper betreft daar zit maar 1 shot in dus niet overpowered zoals het in halo 2 bijv wel beetje het geval was.
    Ik vind het geweldige game zowel singleplayer als mutiplayer.
    Mijn enige minpunt is dat het af en toe wel wat lichter had gemogen en wat meer kleuren in de maps:p tis allemaal zo grauw he
     
  11. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de game al op te halen bij FRS? Anders ga ik morgen voor niks naar de stad. Degene die 'm al wel hebben, waar hebben jullie 'm gekocht?
     
  12. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind het spel geweldig. Ik speel hem op het moment op een vlakke 4:3 SDTV, maar dan wel een van de grootste en duurtste uit de Phillips serie. Het ziet er werkelijk schitterend uit en de Co-Op is fantastisch via split-screen. De game is zo ontzettend hectisch en intens...geweldig gewoon. De AI van je teamgenoten is inderdaad wat minder in beide moeilijkheids graden maar de AI van de vijanden is helemaal zo slecht nog niet. Ik speelde gelijk op Hardcore en werd regelmatig geflanked of op een dusdanige manier vast gezet dat ik niet eens m'n kop uit kon steken.

    Qua beeld en geluid is deze game de absolute meester van wat ik tot nu toe in al m'n game-jaren gezien heb. De bullet-impact effecten op lichamen, metal, steen etc zijn machtig om te zien en horen. Het geeft je echt het gevoel dat je daadwerkelijk iets raakt. Ook die "interest points" zijn super, vooral als er iets bruuts gebeurd ofso. Het enige nadeel zijn voor mij persoonlijk de physics. For example...als je dus zo'n locust voor z'n flikker geschoten hebt en hij ligt op de grond kun je tegen z'n lijk aanrennen wat dan door jou wordt meegesleurd. Dit voelt een beetje nep aan...het lijkt alsof ze helemaal niets wegen terwijl ze toch erg groot en bruut zijn. Op dat gebied heeft Saints-Row het beter geregeld qua "dead-body" physics. Mensen die beide games gespeeld hebben zullen me begrijpen.

    Tot nu toe dus veel goede en maar weinig slechte woorden over deze game, een absolute aanrader voor mensen die van shooters houden. Ook is de game niet zo "Sci-Fi" als veel mensen zeggen...ik heb een gruwel hekel aan games als Halo, Prey, Doom, Quake, Unreal...etc, puur omdat ze zo ongeloofelijk nep zijn. Maar GoW doet het precies goed in mijn ogen. Geen overdreven neppe zooi met paars en groen blood en over het algemeen gebruiken de wapens "kogels" ipv laser of plasma shit. Daarnaast ben ik een gigantische fan van extreem, gruwelijk geweld in games en films...dus op dat gebied is deze game alles wat mijn entertainment wereldje laat draaien.

    P.S - De chainsaw is werkelijk het bruutste wapen wat ik ooit in een game gezien heb. De schade wat dit dingetje aanricht is te ziek voor woorden. Het is geweldig om je hele scherm vol bloed spetters en gore te zien vliegen waarna je tegenstander helemaal verneukt en uitelkaar getrokken op de grond ligt.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    tis idd een stukje kleinkunst van de bovenste plank.

    waaaaaaanzinnige graphics,rotsvaste framerate,dubbeldikke 5,1 sound.......helemaal af.
    als halo 3 er straks al voor de helft zo goed uitziet als dit spel dan heeft mickeysoft nog steeds een "killergame"

    wat een verslavend spel,mega meeslepende actie met overigens fantastische voice acting....marcus fenix klinkt alsof hij sóchtends gorgelt met scheermesjes na zijn ontbijt uit de glasbak..geweldig.

    de game zit naast het af en toe nodige en vooral betere gooi en smijtwerk ook vol met taktische elementen.
    verplaats je jezelf als een leeg pak vla......dan eindig je heel snel als een plakkerige substantie op de grond...of muur...plafond...u name it.

    heb vanmiddag de eerste chapter op hardcore uitgebeukt dus meer dan tot "hier" kan ik niets meer vertellen.
    de controle is mega simpel en erg slim uitgewerkt door de "a" button eigenlijk alles te laten doen.....en het werkt als een oempaloempa..goed dus.
    dekking zoeken,wegrollen,springen,rennen,onder dekking verplaatsen etc etc.
    dit alles werkt kinderlijk eenvoudig in samenwerking met de linker stick.

    ik ga niets over storylines vertellen.....dat maken we allemaal op onze eigen xbox wel mee,maar dat dit de eerste echte next gen titel is laat geen mens meer in twijfel achter bij het zien hiervan.
    gears of war zet in mijn ogen een compleet nieuwe (grafische) standaard op welk platform dan ook.
    qua gameplay heel verrassend en heel goed te spelen........maar vooral vreeeselijk leuk.


    de neuk van beuk :+
     
  14. Martinspire

    Martinspire Online gamer

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem nu ook gehaald (zie post in release topic).

    Voor degene die het spel nog moeten kopen. Druk in het menu niet meteen op start, maar kijk eerst even het filmpje (na minuut of 2 komt dat). Dat maakt het al enigszins duidelijker. Al moet ik zeggen dat het verhaal echt van lik mn versje is.
    Als het een buitenaardse invasie oid was dan leek het me nog enigszins geloofwaardig, maar deze komen dus uit de grond.

    Ook vind ik het raar dat iedereen zo langzaam dood gaat. Ik bedoel, 5 kogels of meer is geen uitzondering. Ook is het frustrerend dat je teammates zo vaak dood gaan. Ik als beginneling ben inderdaad nog niet ingespeeld op de controls, maar toch vind ik het raar dat zei dan wel dood gaan. (geen wonder dat de mens het aflegt.

    Ook ligt de focus van de game teveel op het dekking zoeken en heel voorzichtig schieten. Er liggen zoiezo teveel brokken en er zijn zo veel pilaren dat het gewoon teveel opvalt waardoor het enigszins geforceerd overkomt. Ook heb je als je niet de aim knop indrukt geen cursor dus dat maakt het schieten en lopen nog lastiger.

    De graphics zijn gewoon goed (al hadden sommige vloer textures wel wat beter gemogen) maar sommige dingen zijn weer met minder polygronen. Zoals dat wijf wat je op een gegeven moment in de chopper ziet staan. Dat is in vergelijking met de hoofdpersonen een tree of 2 naar beneden.

    De muziek is wel cool en de stemmen zijn ook erg goed. Presentatie had dus wat beter gekunt, als mede de realisme van de game.

    Ach, nog ff spelen en dan ben ik er aan gewend. (dat ik om de 5 minuten tegen het game over scherm aankijk?)
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    onder welke gamertag heb jij gespeeld djmantri ??????


    klik op je naam en zie dat de game er nog niet eens in is geweest????
     
  16. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm wisselende reacties dus...ik had eerlijk gezegd wat meer eensgezinde positieve reacties verwacht...
     
  17. Martinspire

    Martinspire Online gamer

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Kon net ff niet op internet. (Heb hem net ff aangezet).
    Ben nu nog bij act1, maar zal hem in de nacht ofzo nog wel ff verder spelen :)
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    @ nl eagle

    ook niet iedereen houd van witlof..


    je blijft gamers houden de deze titel wel kopen vanwege de grafische pracht maar uiteindelijk niet heel erg gek op shooters zijn.
     
  19. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is natuurlijk waar... dat had je ook bij halo 2 idd...
    ik ga hem zowiezo kopen hoor:D
     
  20. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Heel kort : Geweldig spel!
    Het enigste nadeel vindt ik de AI van je teamgenoten. Ze lopen regelmatig door je line of fire of lopen regelrecht de het vuur van de tegenstanders in.

    Verder kan ik echt alleen maar positief zijn:D
     

Deel Deze Pagina