Ik vind het spel geweldig. Ik speel hem op het moment op een vlakke 4:3 SDTV, maar dan wel een van de grootste en duurtste uit de Phillips serie. Het ziet er werkelijk schitterend uit en de Co-Op is fantastisch via split-screen. De game is zo ontzettend hectisch en intens...geweldig gewoon. De AI van je teamgenoten is inderdaad wat minder in beide moeilijkheids graden maar de AI van de vijanden is helemaal zo slecht nog niet. Ik speelde gelijk op Hardcore en werd regelmatig geflanked of op een dusdanige manier vast gezet dat ik niet eens m'n kop uit kon steken.
Qua beeld en geluid is deze game de absolute meester van wat ik tot nu toe in al m'n game-jaren gezien heb. De bullet-impact effecten op lichamen, metal, steen etc zijn machtig om te zien en horen. Het geeft je echt het gevoel dat je daadwerkelijk iets raakt. Ook die "interest points" zijn super, vooral als er iets bruuts gebeurd ofso. Het enige nadeel zijn voor mij persoonlijk de physics. For example...als je dus zo'n locust voor z'n flikker geschoten hebt en hij ligt op de grond kun je tegen z'n lijk aanrennen wat dan door jou wordt meegesleurd. Dit voelt een beetje nep aan...het lijkt alsof ze helemaal niets wegen terwijl ze toch erg groot en bruut zijn. Op dat gebied heeft Saints-Row het beter geregeld qua "dead-body" physics. Mensen die beide games gespeeld hebben zullen me begrijpen.
Tot nu toe dus veel goede en maar weinig slechte woorden over deze game, een absolute aanrader voor mensen die van shooters houden. Ook is de game niet zo "Sci-Fi" als veel mensen zeggen...ik heb een gruwel hekel aan games als Halo, Prey, Doom, Quake, Unreal...etc, puur omdat ze zo ongeloofelijk nep zijn. Maar GoW doet het precies goed in mijn ogen. Geen overdreven neppe zooi met paars en groen blood en over het algemeen gebruiken de wapens "kogels" ipv laser of plasma shit. Daarnaast ben ik een gigantische fan van extreem, gruwelijk geweld in games en films...dus op dat gebied is deze game alles wat mijn entertainment wereldje laat draaien.
P.S - De chainsaw is werkelijk het bruutste wapen wat ik ooit in een game gezien heb. De schade wat dit dingetje aanricht is te ziek voor woorden. Het is geweldig om je hele scherm vol bloed spetters en gore te zien vliegen waarna je tegenstander helemaal verneukt en uitelkaar getrokken op de grond ligt.
Laatst bewerkt: 15 nov 2006