Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tja een calibratie... er zou toen een kerel bij mij langskomen voor niks.... maar die bleek totaal geen apparatuur bij zich te hebben en aan het einde van de rit was er geen verandering.

    Ik twijfel nog steeds of het de moeite waard is, ook gezien het aantal uren.
    Echter 800 op ecomode.... dan heb je echt nog zo lang te gaan.
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @Occisor:

    Als je niets hebt gemerkt van het geluid dan zal hij niet veel geluid gemaakt hebben:).

    Als ik een projector koop laat ik hem waarschijnlijk wel callibreren. Het is zonde als je neit het optimale uit je projector haalt (al heb ik wel een dvd waar je een heel eind mee komt:)).
    Het moeilijke is wel: is het verstandig een projector met 800 uur nog te laten callibreren?
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond eerst van niet, echter ik vind dat ik hem persoonlijk behoorlijk gebruik en deze lamp gaat nu in totaal straks ongeveer 45 maanden mee.... dan is het toch eigenlijk best de moeite waard (heb er pluis minus 400 uur bij op in 9 maanden).
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    400 uur in 9 maanden haal ik nooit, dus dan zou een callibratie toch wel nuttig zijn.

    Edit: gaat het beeld er trouwens op achteruit als je lens-shift gebruikt?
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope gaat er niet op achteruit.....

    Iemand hier antwoord op?:

    Ik snap er werkelijk niks meer van. Ik was onderhand ervan overtuigd dat er wel verschil is tussen vga en component, maar dat dat niet zozeer om kwaliteitsverschil gaat, maar meer een kwestie is van smaak. Nu heb ik net een vga-verlengkabel gekocht (heb mijn beamer naar aanleiding van dynamike zijn opstelling op vga aangesloten), vertelt de winkelier mij doodleuk dat component toch echt wel de voorkeur verdient en een beter signaal geeft. :confused:

    Iemand?
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Component zal wat meer kleur en diepte geven, En ?VGA wat meer scherpte..
    Dat is dus smaak..
    Kan je ze niet eens beiden kiezen/testen
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope, want dan moet ik een winkel vinden die wel even zijn component 360-kabel uit de verpakking wil trekken. Heb verder geen mensen met hd en een 360 in mijn omgeving. Echter jij beantwoordt mijn vraag wel: het is dus wel smaak en niet zozeer kwaliteitsverlies.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Daarnaast wil de beeldkwaliteit per apparaat ook nog wel eens verschillen. Merk A kan over VGA een mooier plaatje afleveren dan Merk B dat bijvoorbeeld kan.
     
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is dat je ver van me vandaan woont, Anders had ik je graag geholpen.. maar inderdaad, Wat is je smaak..
     
  10. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    over smaak valt niet te twistenO-)
     
  11. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds een goede maand ook in het bezit van een 360, en uiteraard speel ik in mijn ht op 2.4m breed.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Damn! Ik wilde deze week nog wat van mijn stekkie posten, maar laat nu maar :9
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Nice Grindtegel, wat heb je allemaal staan aan apparatuur?

    Gewon doen Def, hoe meer hoe beter
     
  14. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Optoma h79 beamer
    meridian g68 pre
    parasound 1205a eind
    Von Schweikert speakers
    Velodyne dd15 sub
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ok op verzoek hier dan een aantal pics. Ook mijn eerste pics met mijn nieuwe camera btw.

    Draaitafel en een B&W 110I Speaker (front):
    [​IMG]

    Totaalplaatje van een volgebouwde muur. U ziet: 2 technics sl's, gemini umx7 mixer, air fx, Yamaha RX-V730RDS Receiver, Pioneer centerspeaker, philips (progressive scan) dvd-speler, Philips TV (oude bak) en verstopt rechtsonderin de 360 (draait het hier toch om :9):

    [​IMG]

    1 van mijn gevonden Wharfedalespeakers. Ze doen het allebei perfect (type: denton 2; voor de geinteresseerden):

    [​IMG]

    Mijn Hitachi pj-tx100 beamer met een native van 720p (ding is ook niet normaal op de foto te krijgen):

    [​IMG]

    Mijn 360 verstopt achter wat plantjes. Werkt prima aangezien ik sinds kort toch alle controllers draadloos heb.:

    [​IMG]

    Een sideview van mijn nieuwe receiver. Zonlicht verdween net, dus de pics zijn wat donker:

    [​IMG]

    Gisteren heb ik alle boxen neergezet zoals ik ze wilde hebben en alle apparatuur aangesloten. Vandaag is een kameraad langsgekomen en met een decibelmeter de volumes op elkaar afgesteld en daarna delay nog aangepast. Al met al een wereld van verschil en maar wat blij met mijn nieuwe/oude surround!

    Morgen misschien nog wat pics met de beamer aan :)
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een killer sub heb je daar grindtegel _O_ Super set heb je daar! Parasound is echt een van mijn wensen voor de toekomst, vooral die Halo serie....damn...

    Kevf, netjes man die receiver :D Werkt het allemaal een beetje lekker nou?
     
  17. Jef29nld

    Jef29nld Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    heeeelp

    Hallo ik hou dit forum al een tijdje in de gaten en ik ben om.

    Ik ga over een paar weken de Hitachi PJ tx300 aanschaffen echter ik ga de plafondbeugel zelf maken. Alleen kan ik nergens op internet plaatjes vinden van de onderkant van deze beamer.

    Ik geloof dat de tx100/200 en 300 qua uiterlijk bijna identiek zijn en dus ook de plek van de bevestigingspunten om een beugel op te zetten ?

    Maar wat voor schroefdraad zit erin ? M6 ? En hoeveel bevestigingspunten zijn er ? 4 denk ?

    Zou iemand misschien voor mij even een klein tekeningetje kunnen maken met de afstanden tussen deze punten (hoek en plek tov de voorkant gezien) ?

    Alvast bedankt :)

    En groetjes van een beginnend beamer mannetje :))
     
  18. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben aan het sparen voor die beamer ;) maar zal nog ene half jaartje duren , want ik ben nog maar 14 dus ik kom niet zo vlug aan geld ;) :D
    Maar ik ben nu alles aan het berekenen en wat ik het best kan kopen , de beamer weet ik dus al maar ik heb geen idee wat voor scherm ik moet kopen voor op te projecteren en rond welke prijs zit ik dan en ik zou graag groter dan 60" gamen

    dynamike ik heb eens gekeken naar jouw scherm en dat is echt perfect voor bij mij ;) kan je de hele exacte naam geven van dat scherm en de prijs ;) en waar je het gekocht hebt ;) Doe je me een groot plezier mee;)

    Ik heb even wat verder gezocht en ik kwam dit scherm tegen 10600004: CineFix Videoformaat 4:3, 169x219 cm. Matwit P
    Stalen binnenframe met uniek span/veermechanisme afgedekt met mooi vormgegeven, kunststof lijst.

    Kenmerken

    Projectiedoek wordt aan achterzijde (boven/onder) eenvoudig midddels profielen en uniek span/veermechanisme strak gespannen.
    Extra brede, zwarte lijst (9,5 cm breedte) verhoogt waargenomen helderheid van geprojecteerde beeld.
    Kunststof, schuinsaflopende, matzwarte afdeklijst voorkomt hinderlijke reflectie en vermindert schaduw in beeld.
    Eenvoudige montage frame.
    Permanente bevestiging aan wand met geïntegreerde montagebeugel.
    Keuzemogelijkheden

    Doeksoorten Matwit P en High Contrast D.
    Formaten video (4 : :cool: en HDTV (16 : 9).
    Technische kenmerken

    De Projecta producten voldoen aan de strengste kwaliteits- en veiligheidseisen in Europa en worden onder CE geleverd. Projecta laat de kwaliteit van haar producten bewaken door het TÜV/GS programma.
    Stalen, in elkaar te schuiven frame (50x30mm), gepoedercoat in zwart.
    High Contrast D: grijze vinyl film met zwarte achterzijde; reflectiewaarde 0,8 en kijkhoek 40º L/R.
    Matwit P: tweelaags vinyl folie met zwarte achterzijde; reflectiewaarde 1,0 en kijkhoek 50º L/R.
    Projectiedoek(en) voldoet(n) aan eisen voor brandwerendheid van bouwmaterialen en bouwdelen.
    bron : www.videoprojector.be
    prijs: 342 euro
    Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen zo een scherm van 350 euro en een scherm van 1500 euro , zelfde formaat maar gewoon veeeeel duurder.
    Wat is het verschil hierin en merk je dat als ik game?
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2006
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat verkooppraatje over projecta schermen is werkelijk prachtig, in de praktijk zie je echt ontzettend veel problemen bij projecta. Zorg dus in elk geval dat je bij een goed adres een (projecta) scherm koopt zodat deze in geval van problemen (grote kans hierop) het scherm voor je gaan omruilen. Veel voorkomen problemen bij projecta, krassen op het doek, doek niet recht in behuizing waardoor het doek scheeft hangt, beschadigde behuizing etc etc. Als je eenmaal een goed doek van ze te pakken hebt heb je er wel jaren plezier van.
     
  20. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina