poll: ik stem... /Verkiezingen 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freeloader, 8 okt 2006.

?

ik stem..

Peiling gesloten op 3 dec 2006.
  1. CDA

    20 stem(men)
    7,8%
  2. PvdA

    23 stem(men)
    9,0%
  3. VVD

    59 stem(men)
    23,1%
  4. Groen Links

    8 stem(men)
    3,1%
  5. SP

    30 stem(men)
    11,8%
  6. D '66

    8 stem(men)
    3,1%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Christen Unie

    5 stem(men)
    2,0%
  9. Partij voor de Vrijheid

    12 stem(men)
    4,7%
  10. Een NL

    2 stem(men)
    0,8%
  11. Partij voor de dieren

    3 stem(men)
    1,2%
  12. Fortuyn (LPF)

    6 stem(men)
    2,4%
  13. ik weet niet

    10 stem(men)
    3,9%
  14. ik mag niet stemmen

    54 stem(men)
    21,2%
  15. ik mag wel stemmen, maar ik ga niet

    14 stem(men)
    5,5%
  16. Partij van Nederland

    1 stem(men)
    0,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Toen het fantastisch ging met Nederland. Ja, met de PvdA in de regering. :thumbs:
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Best dat ze in de regering zitten, als die partij het uiteindelijk maar niet voor het zeggen heeft! hehe :D
     
  3. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Doet Geert Wilders vanavond ook mee met tv debat?
     
  4. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Die nazi Wilders hoef ik niet te zien eerlijk gezegd. De man is de weg helemaal kwijt. Slaat wat wild in het rond.
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zal zien dat ie morgenavond rond de 10 zetels zal gaan komen.
     
  6. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ten koste van de VVD en CDA? Ik vind het prima. :thumbs:
     
  7. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
  8. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zon duister voorgevoel dat er weer verkiezingen nodig zijn omdat er simpelweg geen kabinet gevormd kan worden aangezien CDA en PVDA elkaar alleen maar aan het afkraken zijn en Wouter Bos de mogelijkheid tot samenwerken met dit CDA uitsluit.
     
  9. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Dus, wie gaat nog meer het lijsttrekkersdebat kijken? Deel 1 begint nu ongeveer op Nederland 1.

    Overigens twijfel ik zelf niet meer, maar ik vind het wel leuk om te kijken.
     
  10. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Balkenende zal juist de mogelijkheid uitsluiten om met deze PvdA samen te gaan werken. Mijn keuze is ook gemaakt; PvdA. _O_

    Een Linkse Lente! _O_ _O_
     
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    PvdA en CDA staan lang niet zo ver uitelkaar als ze doen lijken hoor. Meest voor de hand liggende voorbeeld is de (beperking van de) HRA die voor de PvdA al geen hard punt meer is. Gisteren sloeg Balkenende ook een verzoenende toon aan richting de PvdA.

    Die 'linkse lente' kun je vergeten. De drie linkse partijen halen geen meerderheid en een coalitie van meer dan drie partijen lijkt me hoogst onstabiel. Bovendien vraag ik me af hoe goed de SP om kan gaan met regeringsverantwoordelijkheid. Het is een leuke partij voor in de oppositie om de zaak op scherp te houden, maar dertig zetels? Dat kan niet lang goed gaan.
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Even het volgende: Het enige kabinet dat staatschuld heeft afgelost was een LINKS KABINET! In al die jaren dat de VVD in de regering at is dat niet gebeurd. Die cliché praat van de VVd dat links veel uitgeeft is totale idioterie. Men geeft anders uit en halat anders geld binnen.

    Was het niet onder Balkenende 1 dat dat de salarissen van ministers omhoog werden gehaald? (terwijl ze het hadden over ene knip en een hand!). Lekker sociaal en een goed gebaar hoor.... Beetje ichelf verrijken en arme mensen korten. ASOCIAAL!
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik denk het wel. De SP heeft een gedegen partijprogramma. Enige probleem voore en partij als de SP is dat e linkser staan dan de PvDA. De SP kan alleen regeren in ene kabinet met de PvdA. Met het CDA of de VVD zouden ze te ver van elkaar afstaan en niks kunnen bereiken.
     
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik zal wel oogkleppen op hebben volgens sommigen hoor, maar ik snap niet dat mensen dat hoopje ellende dat zich Wouter Bos noemt kunnen volgen in zijn uitspraken. :'-(
     
  15. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Omdat je een yup bent die per definitie op de VVD stemt?
     
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Zelfs tussen de SP en de PvdA zitten aanzienlijke verschillen en zullen ze ook aardig wat water bij de wijn moeten doen willen ze regeren. Daarvoor zie ik die partij niet aan, op die manier blijft er weinig over van hun programma en worden ze een soort PvdA-2.

    Zoals ik zei, een leuke partij voor in de oppositie, maar ik zie ze niet als serieuze regeringspartij.

    En jij bent een uitkeringstrekker die automatisch SP stemt? Alsjeblieft, hou die onzin achterwege.
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ goodfella;

    Nee, ik was er nog niet helemaal uit, maar na alles (nou ja, zoveel mogelijk) doorgelezen te hebben twijfelde ik tussen het CDA en de VVD. Maar het wordt inderdaad waarschijnlijk de VVD.

    Trouwens, het feit dat ik VVD stem heeft verder niets te maken met het feit dat ik bos een mongool vind :) Je draait het om; mensen als Bos maken het juist zo dat ik heel hard naar wat anders ga zoeken.
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Debat

    wat een zielig debat zeg. Het viel te verwachten, maar dit is wel heel erg "jullie zijn stom!" & "Ja, maar jullie zijn stommer!"
    Oh en het publiek is verschrikkelijk.

    Rutte doet het niet echt goed vind ik. Moeilijk verweer.
    Balkenende doet het redelijk.
    Bos nog niet veel gehoord, maar ook niet goed.
    Halsema; 1 woord; Verschrikkelijk.
    Marijnessen; redelijk, maar wel met een paar cheap shots. Maja moet ook kunnen als hij het maar niet teveel blijft doen.

    ChristenUnie laat ik maar even buiten beschouwing. O-)

    So far dus he.. Continue!
     
  19. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik vind geen van allen erg sterk. Marijnissen vond ik ronduit zwak en afwezig, Halsema irritant, Bos probeert de zielepoten aan te spreken door een emo-betoog in de camera te houden, Balkenende doet me niet zo veel, Rutte doet het wel aardig, Rouvoet is in debatten altijd redelijk sterk.
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Na het debat in z'n geheel gezien te hebben ben ik het helemaal met XiroKe eens, behalve dat ik toch ook enige credits aan Balkenende wil geven. In dit treurige zooitje vond ik dat hij het redelijk deed.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina