duitsland eist ban op gewelddadige games

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door king-steven, 22 nov 2006.

1. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na het niet toestaan van Gears of War in Duitsland, hebben onze buren een nieuwe acties tegen games:

bron

Wat vinden jullie hiervan, denken jullie dat het inderdaad komt door (gewelddadige) games, dat mensen agressiever worden.

Naar mijn idee toch wel onzin, denk dat de link eerder gezocht moet worden bij tv-series. In games speel je niet met vergelijkbare personages, die op jou leven lijken. In tv-series of films zie je dit wel. Zelf denk ik ook niet dat zo'n verbod veel zal uithalen.

2. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Dikke bullshit. Het ligt hem gewoon aan de persoon, die jongen had waarschijnlijk eerder ook wel een kronkel in seinem kopf.

Een helder denkend persoon zou toch echt de fictieve spelwereld van de echte wereld moeten kunnen onderscheiden.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dit is een vorm van censuur die mij totaal niet aanstaat......

4. Shizzel

Shizzel Guest

Het ligt gewoon aan de persoon, de ene is mentaal gewoon zwakker dan de ander, en gaat daardoor gek doen. Dat is maar 0,01% ofzo, maar die personen maken het voor de overige 99,99% wel heel irritant om een mooie game te kopen.

Belachelijk gewoon. Maar omdat dit in Duitsland is, met het groene bloed en zombie's, maakt het mij niet uit. Om nog maar niet over mo *hatsjoe* ffen te spreken ;).

5. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Die jongen was ze hele leven gepest en wilde zijn pesters nu terugpakken. Lijkt me dat daar én aan wapenbezit wat gedaan moet worden.

6. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    tja als het bij duitsland blijft maakt het mij niet uit..

7. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Zo kan je games over alles eigenlijk wel de schuld geven|:- :confused: :{

8. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Krijgen we dit ook weer, hoor. Zo'n achterhaalt argument. Als je ziet dat er in Duitsland veel en veel meer 'school shoot-outs' plaatsvinden dan hier (ook relatief gezien), terwijl we dezelfde geweldadige games spelen (hoewel in Duitsland het censuur en de leeftijdsgrens nu al hoger ligt dan in Nederland), dan zou het zeer vreemd en onlogisch zijn als dezelfde games de oorzaak zouden zijn van dergelijk soort geweld.

Maar goed, ik verwachtte toch al weinig intelligentie van een regering o.l.v. zo'n idioot figuur als Merkel.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, wat zal ik hier eens op zeggen....ben blij dat ik geen Duitser ben ? :cool:

10. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    "deutschland deutschland alles ist vorbei"

voor gamers welteverstaan:)

11. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel GoW en kan er niet genoeg van krijgen mensen neer te maaien, maar in het echte leven ind ik het doodslaan van een mug al moeilijk8)
    voor mij gaat het (voorlopig dan8)) niet op...

12. capcom23

capcom23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach sommige mensen zijn erg bekrompen. Ze geven de games de schuld. Er zal vast wel wat mee te maken hebben als een jong kind een gewelddadige spel speelt dat ie denkt dat het ok is terwijl dat niet zo is. Maar daarom heb je ook die leeftijdgebeuren op de games. Als de winkeliers daar zich gaan houden dan is er niks aan de hand. Uiteraard kunnen ze via via toch er aan komen, maar zo ga je toch wel beetje tegen.

Ik speel sinds mijn 10e Mortal kombat en heeft dat invloed op mij gehad? Nee, ik vond de fatalies ook wel erg om te zien, maar was niet zo zeer geschokt dat ik het niet speelde of tegen mensen op die manier wilde aanvallen.

Sommige mensen zijn te overbezorgd. Mijn ouders hebben daar nooit meebemoeit. Als ik wat wilde wat geschikt was voor een 18 jarige (ik heb het over een game) dan kreeg ik het ook. Ze zien gelukkig wel in dat een spel een spel is. Sommige mensen zijn inderdaad zwak en moeten dit soort dingen niet spelen en denk gauw dat ze zelfs die spellen voor kinderen bedoelt niet te spelen is zelfs daar zit klein beetje agressie in (in sommige gevallen).

13. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    ik heb soms ook wel eens van die momenten dat ik denk dat ik MasterChief ben en dan knal ik iedereen overhoop, zowel op mijn werk als op mijn school. dat is toch heel normaal?? :+

14. capcom23

capcom23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In je fantasiewereld is dat wel normaal ja ;).

In mijn fantasiewereld ben ik phoenix met enorme krachten die iedereen aanvalt met mijn vuuradem of vuurvleugels ;)

15. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    wat nou fantasie wereld, kom morgen maar kijken als ik met mijn spartan-pak over hoog-catherijne heen beuk, mijn weg schietend door de mensen massa :cool:

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    haha grapjas :p

ik ben in werkelijkheid Marcus Feniks en poep granaten daar niet van....

17. capcom23

capcom23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hihihihi is goed manneke, wil het wel graag zien. \o/ \o/

18. basovich

basovich Guest

schade Deutschland alles ist vorbij \o/ \o/

ofzoiets :9

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, wacht, het idee komt van politici uit Beieren, de Bible Belt in Duitsland, dus laten we het vooral niet al te serieus nemen.

20. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    dat deed ik al niet...

enne capcom: morgen 7.30 uur bij de pizza hut :)

Deel Deze Pagina