Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De partij van de dieren heeft naast het programma over dieren te weinig inhoud. Wilders kaart het gebied dieren ook aan en daarnaast heeft de man veel ideeën waar ik het mee eens ben. Vandaar dat mijn stem naar Wilders is gegaan.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @Profie

    Mensen boven dieren vind ik wel erg makkelijk gezegd. :eek: Je haalt natuurlijk maar een voorbeeld aan wat de dode kat bij de buren betreft, maar zo simpel liggen de zaken niet.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Kameo : Ik snap, maar wat Wilders betreft ligt dat bij mij weer net ff anders. Maar goed, ik hou gewoon van dieren....soms nog meer als van mensen, dat meen ik echt. Als ik moet kiezen tussen een economisch- of milieugericht standpunt zal ik ook vrijwel altijd voor dat laatste gaan. Dat is dus ook gebleken uit de stemwijzer. Ik zou o.a. TheProf82 er dan ook graag op willen wijzen dat wij, de mens, als enige "diersoort" er nog het meest in slagen deze aarbol naar zijn verdommenis te helpen.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik geef zelf ook om dieren, vandaar dat ik het goed vind dat er een partij is die zich ervoor inzet en dat andere partijen er ook aandacht aan gaan besteden. Wij kunnen voor onszelf opkomen, dieren niet. Wij worden beschermt door allerlei wetten en regels, dieren niet. Ik vind het daarom top dat mensen zich hier wel om bekommeren. Ik vind de redening mensen > dieren daarom ook een beetje kort door de bocht.

    Om nog even op Wilders terug te komen, in zijn immigratie / integratie beleid staan een aantal punten waar ik het mee eens ben. Ik kom zelf uit Gouda en kom heel veel in Rotterdam en daar zie ik dingen en daar maak ik dingen mee die mij te ver gaan.
     
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik geloof niet dat dieren boven mensen de insteek van de PvdD is, maar voorlopig hoeft niemand zich zorgen te maken over die club. Het enige wat ze voorlopig gaan opleveren zijn een hoop (dure) kamervragen over 'dierenleed', want in een kabinet komen ze niet.
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat mij er ook niet om dat ze in een kabinet terecht komen, het gaat mij gewoon meer om de aandacht voor het onderwerp.
     
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf bij mijn standpunt, tuurlijk moeten dieren goed behandeld worden, maar een partij die zich bijna alleen geeft voor dieren is nutteloos, dieren stemmen niet, denken niet, nee, ze zijn gewoon, en moeten wel goed worden behandeld, maar thats it.

    Verder snap ik niet hoe je op iemand kan stemmen die praktisch alle islamieten weg wil hebben, denk niet dat het dan opeens beter wordt in dit land, nee, het zal zwaar bergafwaarts gaan wat betreft criminaliteit en veiligheid. Leg me eens uit, waarom moeten ze opeens allemaal weg? En kom niet aan met een delict van jaren oud waardoor je ze allemaal over een kam scheert!

    En tuurlijk zijn de mensen degene die de aarde bijna om zeep helpen, omdat wij de enige in staat zijn om dat te doen! Wil je de dieren stemrecht geven ofzo? Die beesten moeten gewoon goed behandeld worden en er moet meer duidelijkheid daarover komen door regels, thats it. En denk niet dat ik geen dierenliefhebber ben, ik vind het prachtbeesten. Maar het is gewoon een klein punt van een programma, en zeker niet een grote partij waard.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk wil ik dieren geen stemrecht geven....ik wilde simpelweg een in mijn ogen zwaarwegend punt aanhalen om de stelling van jou (Mensen > dieren) onderuit te halen. Hoe je het ook bekijkt, egoistischere wezens dan mensen bestaan er niet. Paar voorbeeldjes : vooral Schiphol blijven uitbreiden, vooral maar doorgaan met het aanleggen van nieuwe wegen om het fileprobleem op te lossen. Je kunt ook wat vaker de trein pakken in plaats van de auto, is dat probleem ook opgelost....maar nee dat is voor de meeste mensen teveel gevraagd.

    Met een stem op de PvdD wil ik niet bereiken dat ze veel te zeggen gaan hebben in de regering (is logischerwijs ook ondenkbaar), het enige wat ik wilde bereiken is nogmaals : aandacht voor het onderwerp. Meer niet.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  9. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dit zo lees stem je meer op milieu dan op dieren. Daar heb ik veel respect voor, maar waarom stem je dan geen groenlinks? Goed voor het milieu, ook redelijk voor dieren, maar veel reeeler, EN meer inbreng en ze worden serieuzer genomen.
     
  10. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet bang maar ik maak me daar wel zorgen over.
    Als je kijkt hoeveel moskeeén en allochtonen er in dit land zijn bij gekomen in de afgelopen 20 jaar wel meer dan 500 moskeeën en 2 miljoen allochtonen in nederland, dan is het meer dan logisch om daar zorgen over te maken.

    Want als dit zo'n 60 jaar of langer door gaat dan gaat de nederlandse cultuur er echt op achteruit. Ik ben absoluut geen racist we leven allemaal op één wereld en elke cultuur heeft zijn eigen land, waarom zouden andere culturen hun landen moeten delen met anderen culturen terwel ieder cultuur ze eigen levens steel hebben wat eigelijk gewoon niet in het ander cultuur past.

    Zoals Wilders al zij: Het kan wel een goeië buren zijn, maar dat maak ons nog geen familie.


    Gelukkig realiseren half-miljoen nederlanders dit ook, bedank voor het stemmen op Geert Wilders :thumbs:
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ TheProf82 : Zou je gelijk in kunnen hebben, maar zoals ik al eerder zei....ik heb de politiek daarvoor eerlijk gezegd te weinig gevolgd de laatste tijd. Ik geef toe dat ik vandaag (net als veel mensen) op het laatste moment een keuze moest maken, en ik had gewoon zin om ff net iets anders te doen dan de meeste mensen. Maar ik geef echt heel veel om dieren. Als ik op het nieuws hoor dat er weer een dierenmishandelaar actief is geweest dan doet me dat vaak meer dan wanneer het om iemand gaat die andere mensen iets aandoet. Hoe raar dat ook mag klinken....
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  12. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    vvd > verdonk:)
     
  13. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie hebben die 2 stemmen aan Tamara's Open Partij eigenlijk gegeven?
     
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch de integratie op elk moment aanpassen om de groei te stoppen! Ik zou van jou graag een punt willen horen als voorbeeld van onze cultuur die verloren gaat. Ik heb er namelijk nog nooit wat van gemerkt. Er zijn zoveel meer manieren om cultuur te behouden!

    Je kan minder mensen laten integreren, of de lat hoger leggen waardoor meerdere worden teruggestuurd na aanvraag van een visum.

    Verder zijn alle mensen die vluchten gevlucht met een vaak politieke push factor; vervolging, corruptie, enz. Deze mensen terugsturen is onmenselijk.
     
  15. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Was het allemaal maar zo makkelijk en voor de hand liggend.

    1. Schiphol is een inherent onderdeel van de Nederlandse economie (alleen Agnes Kant is het daar niet mee eens) en om de groei simpelweg af te stoppen is te kort door de bocht. Hoewel het duidelijk is dat Schiphol niet eindeloos kan doorgroeien op de huidige locatie en daarom moet er nu al naar alternatieven moeten worden gekeken.

    2. Het probleem van het fileprobleem is dat iedereen zegt een oplossing voor het probleem te hebben (of dat nu meer wegen is of verbeterd OV), maar dat niemand dat plan ook daadwerkelijk tot uitvoering brengt. Wanneer komt er een politieke partij met een realistisch plan om eindelijk eens dit probleem aan te pakken en nog belangrijker: wanneer komt er een kabinet dat zich hier nu echt hard voor wil maken behalve er een paragraafje aan te toewijden in het verkiezingsprogramma.

    3. Het OV is bagger en zo lang het OV niet aantrekkelijker is dan de auto kun je mensen mijn inziens niets verwijten. Reizen per OV is een ramp: langzaam, onbetrouwbaar, oncomfortabel en de aansluitingen deugen niet. Ik ga elke dag met het OV naar Zwolle (op een relatief korte afstand) en als ik de auto zou nemen zou ik elke dag een half uur op m'n reistijd kunnen besparen. Daarnaast valt het fileprobleem sowieso niet met het OV op te lossen aangezien er de capaciteit domweg niet voor is.

    Ik wacht nog steeds op een partij die het fileprobleem kan oplossen op een manier dat we er allemaal van beter worden en dat kan nog even duren. Zowel links als rechts mis ik de ambitie. Daarnaast is een oplossing die tot gevolg heeft het beperken van bewegingsvrijheid onacceptabel.
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hoe dan .....je moet de statistieken maar eens bekijken wat betreft aantal jaarlijkse geboortes bij de allochtone en autochtone gemeenschap .
    De autochtone bevolking blijft hierbij zowat op peil van de laatste jaren en dit terwijl de allochtone bevolking jaarlijks een serieuze groei kent .
    iedere generatie allochtonen die in nederland geboren worden zetten op hun beurt een grotere navolgende generatie op de wereld , een soort van omgekeerde piramide .
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ XiroKe : Oke ik bracht het misschien wat kort door de bocht, maar het OV bagger ? Dan zijn mijn ervaringen met het OV toch heel anders want ik ben nu 22 (eind deze maand 23 ) en ik heb tot op de dag van vandaag nog nooit het verlangen gehad naar het hebben van een rijbewijs en een eigen auto.

    Maar goed, ik ben wat verder in de discussie afgedwaald dan eigenlijk de bedoeling was voor mezelf. Ik ga zometeen slapen en wil tot slot nog even zeggen dat ik respect heb voor ieders keus, in hoeverre ik me er dan wel of niet in kan vinden....want uiteindelijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening natuurlijk. Weltrusten en veel succes met jullie keuzes voor Nederland ! :)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  18. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    3 maanden geleden dat ik nog dat ik PvdA ging stemmen, en ik zou het ook hebben gedaan zodat Balkenende niet meer terug zou komen.
    Ik heb lang zitten tobben tussen vvd en PvdD (niet lachen :+) maar uiteindelijk is het d66 geworden, samen met me huisgenoot hebben we d66 naar 3 zetels gebracht! :+

    Ik vind het jammer dat D66 zou weinig zetels heeft gekregen, heel veel mensen zijn het met hun standpunten eens, maar jammer genoeg wilt niemand dat toegeven...

    Het OV is makkelijk beter te maken, als er meer materieel zou zijn zou er ook veel meer treinen kunnen rijden, en al zouden auto's kunnen worden geweerd uit grote steden zoals Utrecht en Amsterdam zou er veel meer plaats zijn voor bussen, trams en ander soort OV.


    En ik heb liever een aardige allochtoon als buur dan een tokkie!
    Natuurlijk moet je de kleine groep uitwassen zoals Antillianen terugsturen.
    IEDEREEN mag in mijn ogen in Nederland wonen zolang ze niet andere mensen hinderen, en het maakt mij geen ene reet uit of er nou een moskee of een kerk in mijn achtertuin staat! En ik vind het echt zwaar bedroevend dat mensen achter mensen zoals Geert Wilders, of nog erger; achter Marco Pastors kunnen staan!
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep op één voorwaarde ,dat je vanaf het punt waar je op of afstapt niet te ver meer moet lopen om je bestemming te bereiken,en vaak is het anders gesteld.
    De kostprijs van het openbaar vervoer met lijnbussen in belgië is hier verviervoudigd,en nog blijft alles moeilijk bereikbaar....
    Midden in de dag lijnbussen genoeg...maar in de vroege morgen en late avond niks meer....
    Wat heb je aan openbaar vervoer als er kilometers in het ronde geen bushalte is als je bij je werk naar buiten komt ,en na een lange wandeling naar de eerstvolgende bushalte moet vaststellen dat de laatste bus van de dag 10 minuten geleden gepasseerd is.
    Met de wagen doe ik er daags 40 minuten over om op mijn werk te geraken
    zowat 30 kilometer in totaal wat mij aan diesel minder dan 2 euro kost....
    Stel nu dat ik openbaar vervoer tot mijn beschikking zou hebben ,wel dan moet ik dagelijks 4 lijnbussen nemen welke kostprijs samen dan méér dan 5 euro bedraagt én ik in dit geval ergens tussen de 2 a 3 uur in totaal onderweg ben heen en terug....
    En nog wat, al eens nagedacht over welke meerkost voor de regering gaat staan ingeval iedereen massaal het openbaar vervoer zou kiezen om te reizen.
    En er dan al bij stilgestaan hoeveel miljarden aan accijnzen en btw de regering
    dan zoal gaat mislopen op die dure benzine en diesel die ze nu dagelijks innen.
    Tja,wie gaat dat allemaal betalen denk je , dan mag je tweemaal betalen mijn beste ,één keer via je bus of treinticket en de tweede maal via je belastingsbrief......
     
  20. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is in Nederland over het algemeen niet erg slecht geregeld met het OV. Tuurlijk heb je extremen maar de meeste aansluitingen zijn in Nederland erg goed geregeld. Er was laatst ook een proef om werkgevers te betalen voor het OV voor hun werknemers omdat er aan de weg werd gewerkt, dat werkte heel erg goed en er waren erg veel mensen tevreden over. ( http://www.amsterdamzuidoostbereikb... Evaluatie Zuidoostpas definitief 1512051.pdf )

    Het OV kan makkelijker betrouwbaarder en sneller worden gemaakt als er meer geld beschikbaar zou zijn. (ook al is het logisch dat er niet eindeloos geld in zou moeten worden gestoken)
    Al zou het OV ook goedkoper kunnen worden gemaakt dan de auto zouden meer mensen met het OV reizen = komt ook meer geld binnen, dus kunnen er meer bussen rijden = meer bussen per tijdseenheid = beter OV = meer mensen enzovoort..
    Ik denk dat het OV goed uitgebreid kan worden, want het begin is er al!
     

Deel Deze Pagina