1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Sinterklaas en zijn gekleurde Pieten

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 23 nov 2006.

  1. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, want dat zijn ook hele normale huidskleuren. 8)
     
  2. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    en oranje piet is wel heel erg beledigend voor alle sinaasappels8)
    het gaat weer helemaal nergens over dus...
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Sinterklaar was ook op de expo maar toen ik vroeg waar zijn pieten waren antwoordde hij: weet ik veel, die hangen altijd overal uit 8)
     
  4. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het nu eens anders gebracht wordt:

    De Pieten zijn nog jong, Sinterklaas is al oud en kan niet meer door de schoorstenen heen, de jonge pieten worden net als eerst zwart van het roet door de schoorsteen (of cv, ketel, boiler, als er maar warmte van af komt). De Pieten zijn gewoon vrolijk.

    Vroeger vond ik Sinterklaas minder leuk als zwarte piet. Is toch juist positieve discriminatie? Clowns zijn ook altijd wit met een rode neus? pieten zijn zwart met rode lippen, én ze helpen hun ouwe heer een handje ;)
     
  5. Victor

    Victor Guest

    Niks dan wijsheid in deze post.

    Het is een ramp. Als de mensen die hiertegen zijn zijn ze ook rationeel genoeg om te beseffen dat dit vanuit traditie komt en dat ze er maar lekker mee moeten leven. Die Raymann is er ook al tegen, big pussy. Een volwassen man is slim genoeg om het als traditie te blijven zien.
     
  6. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0

    Amen

    het word steeds erger in nederland en alleen omdat de ruimte word gegeven om over dit soort dingen je mening te geven.

    aan dit soort gezijk moet eigenlijk gewoon helemaal geen aandacht gegeven worden .

    en zwarte piet is zwart




    ZWART!!!!!!!!!!!
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik kan me ook nogsteeds kwaad maken over negerzoenen die niet meer zo mogen heten. Het is allemaal onzin, wanthet is gewoon onze traditie.
    En zoals velen weten ben ik altijd erg links, maar als het hier over gaat, ben ik misschien weer erg rechts: wij gaan toch ook niet fucken met hun tradities. Als je het er niet mee eens bent, dan ga je maar weer terug. Er is niks racistisch aan. Alsof elk kind bij het zien van zwarte piet of een negerzoen denkt: ik haat negers. integendeel: elk jaar staan honderden kinderen in blije opwachting van al die zwarte pieten. We verwelkomen ze met open armen! Wat is daar nou racistisch aan? :)
     
  8. Firebeast

    Firebeast Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal de laatste zwarte piet ook geveild worden?
     
  9. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik eigenlijk niet.. het is zwart/bruin en als je eraan zuigt komt er iets wit uit.
    Traditie.. my ass:{

    :emo:
     
  10. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt me niet uit of het een eeuwenoude traditie is, of dat ze gisteren zijn uitgevonden. Het is nog steeds onzin om die politiek correcte brigade hun zin te geven.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2006
  11. RichoX

    RichoX 360 gaat ownen!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je zo denkt als je naar een Zwarte piet kijkt snap je dr helemaal niks meer van. Mensen die hier ook over klagen zouden het ook is wat dieper moeten zoeken dan alleen de zwarte piet, want hoe kan je hier nou ooit serieus mee zitten? Een kindertraditie. Een feestdag met pepernoten en cadeau's die ze dan zien als "slavendrijverij, discriminatie". Waar het al niet heengaat tegenwoordig joh..
     
  12. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Vorig jaar waren 3 vrienden van mij op stage op Aruba in de Nederlandse Antillen waar dus ook Sinterklaas wordt gevierd. En raad eens....

    Met ZWARTE pieten.

    Kun je je gaan afvragen waar we mee bezig zijn als zelfs in 'landen' waar de meerderheid van de mensen gekleurd is er geen aanstoot aan wordt gegeven. :{
     
  13. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit man, wat is dit voor onzin. Die gasten zijn toch zwart, dat kan je niet veranderen. Zonder zwarte pieten geen Sinterklaas.

    Dan is het voor de kinderen ook gelijk verklapt. Hoe kunnen het nou in een keer ander gekleurde pieten zijn... En dat zal er dan helemaal niet uit zien.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  14. Victor

    Victor Guest

    DING DING DING WE HAVE A WINNER!!

    Naz, forumbitcher van de week!
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik stel een massale protest actie voor: als ze blijven doorgaan met die gekleurde ''pieten'' gaan wij met zijn allen alle kinderen in nederland laten weten dat sinterklaas niet bestaat!!!
     
  16. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    qué?:confused:
     
  17. Victor

    Victor Guest

    Dat wat je zei over negerzoenen. Misschien was mierenneuker meer op z'n plaats.
     
  18. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar het was toch wel duidelijk dat ik een grapje maakte:{
     
  19. Victor

    Victor Guest

    2 smilies die vaak worden gebruikt als het serieus is, sue me dat ik het niet begreep. :+
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    good old sarcasme op xbw..niemand begrijpt er een reet van.
    de kerstman mogen ze hebben van mij, daar gelooft toch niemand in hier.
    en de paashaas vind ik ook maar een loser.
     

Deel Deze Pagina