1. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    nou... je kan wel filters plaatsen maar die rook die blijft en ik heb het niet over the middle of nowhere maar juist in de stad is dit het geval....

    En ja er bestaan al sigaretten met een ''lekker'' geurtje zoals vanille sigaretten.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Roken verboden in Engeland

    Uitgegeven: 1 december 2006 10:08

    LONDEN - Alle werkplekken en besloten openbare gelegenheden in Engeland krijgen vanaf 1 juli volgend jaar een rookverbod. Volgens de Britse minister van Volksgezondheid Patricia Hewitt betreft het verbod alle kantoren, fabrieken, winkels, kroegen, restaurants, het openvaar vervoer en werktransport waarin meer dan één persoon wordt vervoerd.

    Afgesloten rookruimtes die in veel kantoren worden gebruikt, moeten eveneens sluiten. De rokers zullen buiten hun dosis nicotine moeten halen. "Duizenden mensenlevens worden gered en de gezondheid van duizenden anderen beschermd", zei Hewitt vrijdag.



    "Alle werknemers, inclusief de mensen in cafés en clubs, hebben het recht op een veilige werkomgeving." Een algemeen rookverbod gold al in Schotland en Ierland.

    Bron: http://www.nu.nl/news/904237/21/Roken_verboden_in_Engeland.html

    Kijk dit gaat de goede kant op, nu Nederland nog :)
     
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Afgelopen jaren breken we allerlei klimaat records, het hele klimaat is naar de klote.Maar gelukkig pakken de mensen wat er écht toe doet aan en verbieden het roken, want dat is zo akelig slecht! oooeeeh, daar ga je dood van hoor!
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je bent appels met peren aan het verglijken orcrist. Er zijn op meerdere vlakken problemen op deze aarde. Wat heeft het milieu hier nou mee te maken? Ja mijn milieu misschien, maar verder. Maar goed we trekken het milieu er wel bij als je dat leuk vindt. Lees onderstaande stuk maar even door:

    Roken en milieu
    Roken is niet alleen slecht voor je gezondheid, maar ook voor het milieu. Een tabaksplant heeft veel mest en bestrijdingsmiddelen nodig, de meeste zijn zeer giftig en soms zelfs ******verwekkend. Via het grondwater verontreinigen ze het drinkwater van de dorpen in de omgeving van de tabaksplantages.

    Houtkap
    Tabaksbladeren worden gedroogd door het verbranden van steenkool, gas, olie of hout. In ontwikkelingslanden gebruikt men voor het drogen van tabak in ongeveer de helft van de gevallen hout.
    Hiervoor wordt per jaar ongeveer 2,5 miljoen hectare bos gekapt. Het drogen van tabak zorgt voor 15% van de jaarlijkse wereldwijde ontbossing.
    Voor elke 300 sigaretten moet een boom sneuvelen. Als één roker 25 sigaretten per dag rookt,
    moeten voor die roker dus 30 bomen per jaar tegen de vlakte. Voor de 3 miljoen rokers in België zijn dat ongeveer 100 miljoen bomen per jaar.

    De effecten van de houtkap zijn enorm. Bomen zijn noodzakelijk om de bodem tegen wind en regen te beschermen. Als de bomen verdwijnen is de grond niet langer tegen zware regens beschermd en spoelt die weg.. Lange tijd kan er niks meer groeien.
    Als je alle bomen meerekent die nodig zijn om tabak rookklaar, te krijgen – dus de bomen die nodig zijn voor het drógen van de tabak, en die voor het vervaardigen van sigarettenpapier – komt dat neer op de volgende som:
    300 sigaretten = 1 boom
    25 sigaretten p/d = 0,08 boom
    na 12,5 dag één hele boom!

    edit: wil je even uitrekenen hoeveel bomen we per dag oproken, puur voor ons plezier? ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Roken, niet mijn ding. Ik rook niet. Je verouderd veel sneller, het is slecht voor je tanden, je huid, je haar, en welk orgaan dan ook. Ik heb nooit gerookt en zal dat ook nooit gaan doen.

    Een roker van veertig ziet er uit als een niet roker van vijftig. Je kunt wel oud worden als je rookt, maar je verouderd jezelf gewoonweg met die rotzooi. Recent onderzoek geeft aan dat de impact van roken vooral rond je veertigste te merken is. Rokende veertigers maken veel meer kans op het krijgen van een hartaanval en daarmee samenhangend krijgen ze vaak haaruitval op die leeftijd. Denk ook eens aan het slechte effect van bloedcirculatie.

    Ocrist, rook lekker verder! Je eigen keuze.

    Offtopic. Ik drink ook geen alcohol :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2006
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dit vind ik echt bullshit :mad: Hebben ze al van die aparte hokjes gemaakt waarbij mensen tenminste nog enigsinds warm kunnen blijven.. Moeten die dingen ook weer weg.. Als je dat maar niet in Nederland doorvoeren..:eek:

    Verder zou ik er ook van balen als het verbod er (snel) komt binnen cafe's, discotheken, etc. Maar dat is al meer te begrijpen..
     
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het punt is dat je wel een heksenjacht op roken kan gaan openen, maar het zou geen prioriteit moeten hebben over veel grotere problemen van verontreiniging die schadelijk zijn voor mens en milieu.
    Sowieso is het hypocriet om roken bijvoorbeeld in horeca gelegenheden te verbieden maar alcohol te blijven toestaan.

    En inderdaad ook eens met Goiz, ik snap eigenlijk niet waarom ze dat verbieden. Dat is gewoon rokertje pesten, en mensen dwingen volgens bepaalde maatstaven te leven.
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Alcohol en sigaretten verbieden in de horeca... goed plan. maar ja, dan lopen kroegen leeg zeker?
     
  9. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd al wat gehad tegen die anti-rook fascisten (vrij naar: Thomas van Luyn), maar ik ben zelf geen roker. Alleen bij hoge uitzonderingen wil ik in het uitgaansleven nog weleens een sigaret opsteken, maar ik snap eigenlijk niet waarom ik dit iedere dag 10 keer zou moeten doen, laat staan waarom andere mensen de behoefte hebben dit te doen. Ach ja, ik zit er niet mee dat er in het uitgaansleven wordt gerookt, alleen in restaurants is het wel zo fris als je niet continu rook in hoeft te ademen.

    Het valt me in mijn eigen omgeving trouwens wel op dat mensen die falikant tegen roken in café's zijn, juist degenen zijn die hoogstens 2 keer per jaar een café of iets wat er voor door moet gaan van binnen zien. Ach ja, mensen moeten wat te zeiken hebben.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik vind dat kut. Nu gaat iedereen op straat roken en belast je men er net zoveel mee. Vind het nergens op slaan dat zzelfs de speciale rookruimtes moeten sluiten. Die zijn er gvd toch niet voor niets.
    Beter dat ze dat hier niet gaan invoeren, al zal het er op den duur ook wel van komen.
     
  11. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed nieuws voor de Engelsen :
    Vanaf volgend jaar mag je nergens meer een saffie opsteken!
    http://www.nu.nl/news/904237/21/Roken_verboden_in_Engeland.html

    Hier nog een link voor mensen die graag ook in Nederland een rookvrije horeca willen :thumbs: http://www.cleanairnederland.nl/asp/meldpunt_horeca_rookvrij.asp

    Waarom ?
    Met roken in de horeca breng je iedereen schade toe... Van jouw pilsje heb ik geen last. Big difference.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    En je hebt vast ook geen last van de bezopen kerel die zijn bierglas tegen jou hoofd ramt om je vervolgens voor de rest van je leven te verminken. :+
     
  13. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten meteen de industrie afbreken dan. :):
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je gaat hier de mist in met je vergelijking. Wat die kerel doet mag ook niet. ;)
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Je mist hier het punt, namelijk dat alcohol net zo schadelijk is in de horeca als het roken. ;)
     
  16. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Als we zo gaan doen zou je alles moeten verbieden. Alles wat we doen kost immers energie en/of goederen, wat geld heeft gekost en in veel gevallen schadelijk is voor het milieu.

    En ik heb wel last van andere mensen die bier drinken. Die mensen gaan namelijk vervelend doen en willen nog wel wat bier over je heen morsen met als gevolg dat je kleren niet alleen naar rook, maar ook naar bier stinken. Bovendien zorgt al dat bier ervoor dat er meer agressiviteit in de lucht hangt, mensen krijgen er een korter lontje door.

    Plus dat een sigaret best lekker is zo af en toe. Waarom mensen dat genot ontnemen? Je leeft maar 1 keer, geniet er dan ook van.
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie mist hier nu wiens punt? Roken belast je de hele tent mee, ook mensen die het liever niet hebben. Alcohol niet, als je je stomdronken drinkt en je gaat andere mensen te lijf whatever is weer een compleet ander verhaal. Je vergelijkt nu roken met alcohol, dat geeft al aan dat je geen poot hebt om op te staan.

    Ik snap aan de ene kant waarom de rokers hier wel de defensie inschieten, maar is het lijkt wel een fenomeen dat alle rokers zich niet kunnen verplaatsen in de medemens die er wel last van hebt. Ik vind roken ook asociaal, roken doe je buiten maar, waar mensen er geen last van hebben. Rookruimtes om een peuk op te steken mogen van mij best behouden worden, maar roken op welke openbare ruimte dan ook zou verboden moeten worden en bestraft worden met hoge boetes.
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik ga bijna elke week twee keer op stap. Als ik in sommige kroegen kom doet het pijn aan mijn ogen door de rook.

    Hier in een kroeg hadden ze een rookvrij gedeelte. Ik heb er haast nooit gezeten omdat het er altijd leeg was. Nu is het rookvrije deel verdwenen.

    In Rimini heb je een algeheel rookverbod in kroegen en disco's, en die zitten allemaal stampvol. Kortom, het allesoverlappende karakter van een maatregel bepaalt het succes.

    Die gore rook van een ander adem je als niet roker wel in. Ik vind het daarom eigenlijk logisch dat mensen best even naar buiten mogen om hun eigen longetjes te vullen met teer.

    Dat gelul van: je leeft maar een keer, vind ik echt stom. Als ik een avond op stap ben zonder sigaret en zonder bier, ben ik even gelukkig als een verslaafde sjappie. Ik geniet evenzo van mijn leven als ieder ander.

    Omdat je maar een keer leeft aag je toch ook niet je hand eraf, omdat je alles eens meegemaakt moet hebben?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2006
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Grappig ook dat veel mensen hier dronkenlappen die kotsen en aggressief worden als voorbeeld nemen. Maar het gros van de (oudere) Nederlanders komt uberhaupt niet (meer) in tenten waar dit gebeurt. Ik heb net een middagje pokeren met collega's erop zitten waar gerookt werd en reken maar dat mijn vriendin net over haar nek ging van hoe ik rook en dat ik nu met koppijn thuis zit. Niemand heeft last gehad van mijn 2 beugeltjes ;)
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wat ik zo gaar vind is dat mensen roken afdoen als lekker. Er is niks lekkers aan. Ga boven een schoorsteen hangen, snuif de dampen van de slip van je oma op. Roken is verslafend en de verslaving en de asociatie met gezelligheid en rust bepalen het gevoel van de roker als hij een sigaret opsteekt. Een eerste sigaret is nooit lekker!
     

Deel Deze Pagina