1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat kun je wel vergeten.
     
  2. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Het meeste vlugge wat ik tot nu toe heb gehoord, was iemand die het in ongeveer 25 lessen had gehaald.
    Trap in ieder geval niet in die snelcursussen die je het rijbewijs in een week beloven. Uiteraard is het mogelijk om het in een week te halen, maar iedereen die ik ken en zo'n snelcursus heeft gedaan (vooral van de ANWB) zijn uiteindelijk vele malen meer geld en tijd kwijt geraakt. Vooral ook vanwege de lage kwaliteit lessen.
    Bijvoorbeeld van Maastricht naar Utrecht en terug over de autosnelweg. Heel leuk, maar je leert er niks mee. Belangrijkste is toch echt wel het kijkgedrag bij kruisingen, rotondes, parkeren etc etc. Je zult met je examen echt niet een dagje op de autosnelweg rijden. Hoogstens invoegen en volgende afrit weer eraf.
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Vriend van mij had maar 14 lessen nodig en heeft theorie+eindexamen in een keer gehaald dus dan valt het wel mee. De meesten zal dit wel niet lukken en dan valt het idd niet mee ;)

    Was zelf volgens mij rond de 1500 kwijt
     
  4. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je je rijbewijs? dan wil je toch meteen een auto

    heb hier nog een peugeotje 205 staan, 5 deurs, 160.000km, 21 jaar oud!

    iemand?
     
  5. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0

    tsss... dan niet
     
  6. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij wie rij je? Heb zelf bij Willem Janssen in Spaubeek gereden, golf 5 140 pk.

    Succes ermee!

    Sjoerd
     
  8. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag theorie doen :eek: en zelf al 24 lessen gehad. Er worden er nog 10 bijgeplakt en dan in januari praktijk examen doen :9
     
  9. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeer nice. Succes met je theorie.

    Ben zelf ondertussen ook flink aan het lessen. Aankomende dinsdag m'n 7e les ofzo. Het loopt tot nu redelijk voorspoedig, heb weinig te klagen. Heb trouwens ook een pakket genomen; 35 lessen van 50 minuten, een T.T.T. en een examen.

    Oh trouwensch, heeft iemand nog een theorieboek in de aanbieding? Moet er nog steeds een aanschaffen..
     
  10. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik heb theorie gehaald :D

    Ikzelf heb een boek uit 2004 gebruikt, van een kennis en werkte perfect. Mag officieel niet meer dan een jaar oud zijn maar dat maakte gelukkig niet uit, ik merkte wel met oefenexamens dat regels met aanhangwagens en kinderen in gordels veranderd waren.

    Grootste wat me tijdens het examen opviel was dat er helemaal geen maten enzo gevraagd werden over bijvoorbeeld alcohol of uitstekende delen bij aanhangwagens ofzo.
     
  11. ramon0598

    ramon0598 Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mn rijbewijs in 13 lessen van 100 min. gehaald, vond het eigenlijk niet eens zo moeilijk, als je maar weet waar ze op letten, maar als het goed vertelt je instructeur dat wel. Was alleen wel heel zenuwachtig bij mijn examen.
     
  12. xJxExFxFx

    xJxExFxFx Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me theorie deze week gehaald met een boek uit 2003 :).

    Paar kleine dingetjes zijn veranderd maar niet veel dus boeit vrij weinig. Ik kreeg trouwens wel een paar alcohol vragen eentje was ''zit er in dit bier glas meer,minder of evenveel alcohol als in dit borrel glas'' antwoord > evenveel ^^ dat is wel een dikke instinker als je erover na denkt :).

    Maar voor mensen die zeggen ''ik heb niet geleerd of een uurtje van te voren en in 1 keer gehaald'' die lullen zeker..... snap uberhaupt niet waarom je daarover moet opscheppe o_O.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2006
  13. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Stond vandaag nog zonder bezine op een kruispunt. Terwijl ik de vorige keer met een "volgens het metertje" zelfde tank 3 keer zo veel kon rijden. Maargoed zal mijn oude panda meters voortaan niet meer vertrouwen lol.

    Was wel ff kut in de kou.
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Van de Moosdijk, uit Spaubeek. Ook een Golf. O-) Zéér tevreden over.
     
  15. Murlock

    Murlock Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er iemand die hier in een simulator lessen heeft gevolgd? Ik vraag me af of je dit echt kosten bespaart en of je hier net zo veel van leert?
     
  16. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Een simulator is toch alleen om voor het begin van je rijlessen te bepalen wat je niveau is, om een eventueel kostenplaatje te maken (geschat aantal rijlessen)? Ik weet dat ze er bij de ANWB rijcursus gebruik van maken. Wilde dat ook eerst doen, maar kreeg er veel negatieve reacties over.

    Uiteindelijk wel een snelle cursus gedaan. Na 24 uur een rijexamen, waar ik toen voor zakte en daarna nog wat lessen gedaan en toen in totaal met ongeveer 30 uur gehaald in 1,5 maand. (aanvragen opnieuw afrijden duurde weer twee weken) Rij nu alweer zo'n 1,5 maand zonder instructeur en dat bevalt me toch een stuk beter. :)
     
  17. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    nou, net me eerste rijles gehad. ging volgens mij best goed. alleen wist ik soms gewoon niet of ik gas gaf of hij. dat is wel vervelend.
     
  18. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    Eerste rijles ging best goed!
    1 x motor af laten slaan.. drukte de koppeling niet ver genoeg in bij de eerste keer remmen.. maar daarna ging t steeds beter :D t schakelen vind ik nog wel lastig, maar t ging steeds beter. Heb zin in mijn 2e rijles.
     
  19. Castro Le China

    Castro Le China Gary Teo

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    0
    totdat je bij les 15 bent en dan wil je je rijbewijs en een auto:)
    (tenminste dat had ik,want ik vond het vervelend om met 2handen te rijden:9 )
     
  20. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    vandaag 18 geworden en meteen 1e rijles gehad, ging uitstekend zei hij, mocht na 15 min al zelf schakelen. ga vanaf nu beetje veel lessen zodat ik binnen 3 maanden me rij bewijs heb.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina