HipHop DopeNes [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
  2. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Nas - Hip Hop Is Dead

Inderdaad, daar heb je gelijk in. Ik vind Hip Hop Is Dead op dit moment wel redelijk en dat is best vaak een goed teken bij mij. Het is dus goed mogelijk dat het album steeds vetter wordt, alleen de productie is nog niet echt dope.

Edit: ik heb trouwens wel de clean version, erg irritant.
    Edit 2: ik heb Hip Hop Is Dead de track pas op het album gehoord en dat is toch wel een erg dope nummer. Die track van Scott Storch kon erger, maar erg dope is ie vooralsnog niet. "Who Killed It" is best raar, maar toch best dope. Ik ben niet fan van die sample van James Brown, vind ik niet bij Hip Hop passen. Waarom moeten Jay-Z en Kanye West allebei de betreffende track beginnen. Jay-Z moet echt zijn mond (netjes gezegd) houden met dat gepraat in het begin. Het is meer een track van Jay-Z feat. Nas en Kanye kan niet rappen en Snoop Dogg mag ook achterwegen gelaten worden.
    Edit 3: jammer dat Just Blaze geen beat geproduceerd heeft op het album.
    Edit 4: de bassline klinkt vaak erg nep, daar heb ik wel een hekel aan. Dat is wel het geval bij veel Hip Hop albums tegenwoordig. Misschien komt het door mijn mp3 speler omdat de boxen op mijn computer het niet doen, maar dat lijkt mij niet.

:)

Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Nieuwe MF Doom met Talib Kweli _O__O_ (Staat op Blacksmith- The Movement)

Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  5. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik vind het ook jammer dat er geen Just Blaze producties opstaan. Albumbase had overigens alleen maar dode links, dus heb 'm nog niet geluisterd.

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Komt er aan :cool:

7. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :D

Hij begint in ieder geval lekker met Money Over Bullshit. Lekker harde beat.

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    zeer lekkere track met erg lekkere sample

9. Victor

Victor Guest

Wauw, Game Theory is echt een dope album zeg. _O_

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Uhm, die zin, geef eens een verduidelijking daarover? Als dat over deze betreffende track gaat kan ik daar verder niets over zeggen omdat ik dat hele album nog niet gecheckt heb. Is dit een algemeen statement, dan heb je het imo mis. The College Dropout was dope imo, en bewees het tegendeel van wat jij nu beweerd.

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    TCD was dope, ben ik met je eens, maar ik weet niet wat het is met Kanye, sinds zijn 2e album en op al zijn collabo's, verpest hij het een beetje.. op de Nas track vind ik het erg meevallen, maar ik snap zijn standpunt wel..

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Kanye kan wel wat, maar ik vind het gewoon een lul. :D

13. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Kayne is gewoon chill. Niet bijzonder. Soms ook wel leip (negatief dus) maar hij blijf dope producties hebbe. Do U Wanna Ride op Kingdome Come was b.v. ziek. Black Republican is dope met Jay. Maar waar ik altijd zo'n hekel aan heb is dat hij altijd zo veel lult. Op Kingdome Come ook b.v. Op Do U wanna ride ook b.v. In dat refrein, terwijl John staat te zingen zit hij er hele tijd arrogant door te lullen.

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    haha, wat ie geflikt heeft op die award show _O_

15. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik denk einelijk een goeie nas te hebben gevonden is het weer niet de goede. Heeft iemand toevallig een linkje van een goeie verse van Hip hop is dead??

16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Pee Emmetje :cool:

17. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Thanks.

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    No problemo *)

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    "The thief's theme, play me at night, they won't act right
    Understandable smooth shit, that murderers move wit"

blijft de dopere versie

20. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben nog steeds "gefrustreerd" over Kanye zijn prestatie op de mic op het album "Be" van Common. Dat was echt een schande, naar mijn mening komt het door zijn micprestaties dat "Be" geen classic is. Ik was bang dat zoiets ook zou gebeuren op Nas zijn nieuwe album, daar leek het in het begin ook wel op maar gelukkig valt het nog wel mee.

Als producer is Kanye West natuurlijk erg goed, over het algemeen gezien dan. Als rapper is hij over het algemeen gezien wel redelijk. Zijn flow is meestal goed, zijn stem is aangenaam, alleen de lyrics laten het vaak afweten.

Eigenlijk vind ik Kanye ook gewoon een lul, zoals Modder-Eter zegt. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina