[Actueel] Debat over generaal pardon

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Volkoren, 13 dec 2006.

1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Even geen tijd/zin om lange post te typen, dit is echt goed vermaak..

Ik denk zelf dat we straks even een kabinet met alleen CDA-ministers hebben :eek:

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat een gehannes, JP zet zichzelf wederom voor schut. Mongolenkabinet..... En straks een kabinet zonder SP. Laat ze zich allemaal verhangen en maak mij dictator :)

3. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwoah, denk dat de VVD-ministers wel aanblijven. Ze zullen het toch niet willen laten gebeuren dat ze het bestuur van het land uit handen geven en alleen de CDA laten regeren.

Trouwens, Rutte vind de politiek veels te leuk. Hij zat zo te lachen toen hij de motivering van zijn partij ging geven waarom ze tegen de motie van afkeuring waren.

Heb alleen het deel gevolgd dat ging over de motie van afkeuring, maar daar werd gelukkig ook uitleg gegeven over wat er vandaag verder is gebeurd.
    Ik ben het helemaal eens met je, behalve het gedeelte dat jij dictator moet worden ;)

Verdonk blijkt maar weer een machtsgeil iemand te zijn. Ze doet alles om haar zin door te drijven. Ik ben er ook 99% van overtuigd dat zij zichzelf aan laat blijven na deze motie van AFKEURING.
    Jammer genoeg schatte de PvdA het intelligentie en inlevingsniveau van Verdonk te hoog in, ze hadden gewoon duidelijk moeten zijn en de motie van WANTROUWEN tegen Verdonk moeten indienen. Elke partij die voor de motie van afkeuring stemde gaf ook aan geen vertrouwen in de minister te hebben.

In de tussentijd gaat Verdonk natuurlijk gewoon door met het uitzetten, en ze doet alles waarschijnlijk nu zo snel mogelijk. Behalve het nemen van ontslag natuurlijk. Want ze heeft niet toegezegd te zullen stoppen met uitzetten, zelfs niet voor 24 uur, daarom kwam de motie van afkeuring er ook. Dus waarom zou ze, nu ze OOK nog eens geen ontslagbrief heeft ingeleverd, ineens gaan stoppen met uitzetten. Ze zet gewoon de turbo er op.

Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  4. Fritzs

Fritzs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben dat linkse geleuter een beetje zat......

Wat een tomatenrepubliek zeg.......

Verdonk voert beleid uit dat al jaren geleden door wetgeving is vastgelegd. Wanneer ze nu zou stoppen is ze niet geloofwaardig en daarmee het hele kabinet.

Bos en Co overspelen hun hand door dit nu te doen en niet te wachten totdat dit een onderwerp wordt in de formatie gesprekken, waarna het vormen van een nieuw kabinet, nieuw beleid gemaakt kan worden met de passende wetgeving dat vervolgens uitgevoerd kan worden.

Laten we hopen dat we niet zo'n situatie krijgen zoals na het generaal pardon in Spanje!

5. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Links heeft de laatste jaren geen echte macht gekregen en rechts heefd er alleen maar een puinhoop van gemaakt dat is gewoon een fijt. Dus niks linkse geleuter het is juist constant rechtse geleuter geweest. :mad:

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het wordt tijd dat de VVD uit het kabinet stapt ... dan kan de CDA zijn eigen problemen oplossen

Als een SP geen ballen heeft om te regeren, dan vraag ik me af waarom ze het niet bij hun oude slogan houden... Stem tegen, Stem SP

7. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ik zit op dit moment in Canada en heb onlangs de politieke situatie in Nederland proberen uit te leggen.

Is niet echt iets om trots op te zijn, hehe.

Heb het verhaal over het generaal pardon een beetje gemist. Mijn mening volgt later.

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    En dat is nou precies wat er bedoeld wordt met een socialer beleid : Het zijn geen cijfertjes, het gaat hier om mensen. Verder gaat het om het uitvoeren van een zoiezo al dubieus beleid wat al tijden onder druk staat. En er is democratisch tot een conclusie gekomen dat het uitzetten tijdelijk moet stoppen. En dat wil Verdonk niet uitvoeren, voor mij belemmering van de democratie . En dan rest mij de vraag. Waar die (vul toepasselijk woord met negatieve strekking in)het lef vandaan haalt dat te doen.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hoe de PVDA en de SP hier handelen is even achterlijk als toen D66 het kabinet om niks liet vallen en hiermee ons flink wat stappen achteruit heeft gezet. Om over het verspilde belastinggeld nog maar niet te spreken.
    Maja, het gaat hier wel om _mensen_. Awww...

10. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    verspild geld ? Wat dacht je van het geld dat het kost om al die mensen uit te zetten (eerst in bewaring, vliegticket, bonjour bonus.) ?

11. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Wat denk je van de situatie die in Spanje is ontstaan na een generaal pardon? Een golf van illegale immigranten was daar het gevolg, dit vind nog steeds plaats. Hier gaat precies hetzelfde gebeuren. Nee lekker een generaal pardon...

Sowieso er is een reden waarom die mensen uitgezet moeten worden en meestal is dat omdat ze de opgestelde regels niet volgenden, of gewoon niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning.

12. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Democratische onenigheid is de grootste oorzaak van de val van het cabinet. Het probleem is dat CDA weer de grootste partij is gewoorden en dat het dus niks heefd uit gehaald.

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Het eerste wat ik wil zeggen is: Democratie mijn reet...
    Wat er in Nederland gebeurd is dat we in een B-movie zijn beland met JP en Rita als hoofdspelers. Eveneens hebben we ondersteunende B-movie acteurs, zoals een Zalm. Een kenmerk van een B-movie is dat ze het mooier, dynamischer, we kunnen het weer, vrolijker etc willen maken ...... toch? (JP:9)

De o-zo stenge Rita die altijd hammert om regels die uitgevoerd moeten worden, maar waar is haar rug om nu hard te staan. Regels wren toch regels in Nederland. Voor minister voor vreemdelingen zaken en intergratie is ze naar mijn mening zelf niet geintegreed. Dames en Heren het is simpel. Kabinet voert de wil van het volk uit, het parlament. Waarom vertikt de pratij voor Volkspartij Vrede Democratie het dan? Ik dacht dat ze zoveel om Demcratie gaven. Ik vind dit in hun site:

Wat het meest schikbarendste is is dat Rita niet 24 uur wilde wachten met het uitzetten. Waarom is ze geen uitsmijter geworden? ze heeft namelijk wel het figuur ervoor. Waar is haar menselijkheid? Waar is haar medeleven? Ze heeft wederom bewezen dat het een eigen politiek prestige wedstrijd is geworden. Ze voert geen beleid van het volk uit maar van haar eigen Neurotische waanbeelden. Ze noemen mensen die uit een land met oorlog komen waar hele familie zin stukken zijn gehakt door wilde stammen 'gelukszoekers' ik noem ze mensen die naar een normaal leven zoeken. Ik ken verhalen van Doktoren van Irak die zijn gevlucht naar Nederland die gewoon terug zijn gestuurd naar Irak

Is moord en genocide niet meer genoeg?

De VVD heeft vandaag en gister bewezen dat ze een partij zonder hart zijn. Ze zijn goed in het vergeten van sommige 'details' Selectieve Emnesia noem ik het, vergeten wat je wilt vergeten.

14. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sterker nog, Verdonk voert beleid uit wat door Job Cohen als staatssecretaris is bedacht. Fokking p.v.d.a. (lees Wouter Bos), echt een loserstreek om die motie uberhaupt in een demissionair kabinet op te voeren.

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Het generaal pardon heb ik in principe geen problemen mee, maar ze (de linkse partijen) hadden het gewoon netjes moeten regelen tijdens de onderhandelingen voor een nieuw kabinet en niet op deze manier. Ze zijn er niets mee opgeschoten en dat was te verwachten. Gewoon een politieke schijnvertoning van zowel links als rechts.

Beantwoord dan twee simpele vragen: wie heeft de achterstanden in eerste instantie laten oplopen? En wie heeft die achterstanden de laatste jaren grotendeels weggewerkt?

De VVD is een partij zonder hart omdat ze het beleid uitvoeren dat door de PvdA is bedacht. Gevalletje selectief geheugen van jouw kant? Bovendien moet je niet vergeten dat het hier om een demissionair kabinet gaat. Zoals ik al zei, de materie is dermate complex dat het velen malen beter en verstandiger was geweest om het in de kabinets besprekingen te behandelen dan het door de strot te duwen van dit kabinet.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is weer mierenneukend Nederland op zijn best hoor. :{ We hebben niet eens een nieuw kabinet en Wouter Bos moet nog even een generaal pardon door de strot van het huidige douwen. Ik zie echt niet in waarom dat per sé nu moet, waarom je weer een kabinetscrisis moet forceren wanneer de formatie van een nieuwe alles behalve lekker loopt.
    Dat hij maar op zijn beurt wacht. :x Zo simpel is het, zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

De huidige regeling mag van mij best eens goed onder de loep worden genomen, maar een generaal pardon is in mijn ogen te veel van het goede.

17. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb SP gestemd, dus de PVDA is even fout in mijn optiek. Vind het wel raar dat Jan M gene motie van wantrouwen heeft ingediend terwijl hij dat wel zei op Nederland 2.

18. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij liet het lekker over aan de PvdA, zodat hij niet gepakt gaat worden door rechts. Rutte had het gisteravond ook maar weer mooi over BOS en oh ja, ook nog de rest van de oppositie, oh oeps, voormalige oppositie.

Ze hebben het alleen dit jaar al 3 keer eerder geprobeerd. Nu is er gewoon een betere kans omdat ze een meerderheid in de kamer hebben die achter hun staat. De meerderheid die het volk heeft gekozen. Dus waarom zou Verdonk de meerderheid negeren?? Het is toch een democratie??

Waarom alles op Bos gooien? Bos kan heus niet in zijn eentje de motie erdoor krijgen. Er moet een meerderheid zijn. Genoeg partijen hebben erop gestemd. En de PvdA moet er ook mee eens zijn dat Bos de motie invoert. Als Bos en de PvdA recht tegenover elkaar staan is er geen verband mogelijk tussen de twee. Bos is gewoon een spreekbuis van de PvdA. En de CDA en VVD vonden het maar oh zo makkelijk om Bos dan even aan te gaan vallen, vooral tijdens de debatten voor de verkiezingen. Het ging niet om de inhoud maar over de persoon, maar goed, dit gaat weer te ver terug..

btw, ik heb NIET op de PvdA gestemd.

Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja ze hebben de meerderheid (ook maar net trouwens), waarom kan men dan niet wachten tot die meerderheid ook in het kabinet zit?

20. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, die kabinetvorming gaat nog maanden duren als er al geen nieuwe verkiezingen komen. Als in de tussentijd hetzelfde beleid gewoon maar wordt doorgevoerd terwijl de meerderheid tegen dat beleid is, is dat schandalig.

Deel Deze Pagina