Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hier ook de Sonata II en de voeding is wel het meest ruidluchtige van m'n systeem. Je kan ook in de bios instellen dat je de pc laat opstarten met bijv. de spatie. Dan hoef je dat klepje niet meer te gebruiken.

2. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lawaai maakt me niet zoveel uit eigenlijk...als de kast maar voldoet en niet brak in elkaar steekt...

3. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De kast is heel overzichtelijk, goede airflow, stevig en de bijbehorende voeding doet zijn werk heel goed.

4. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus? :eek: Kan dat bij elk moederbord dan ofzo? ga ik straks eens even kijken :D

5. SupahMaster

SupahMaster Guest

Déjà vu :eek:

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ja dat kan op veel moederboarden, wake up on lan kan ook maar dat is erg irritant. Als je dan power zet op je switch gaat je pc ook aan :+

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Over het algemeen wel ja.

8. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt :D
    uhh.. ? :{

9. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok ik ben dus op zoek naar een nieuwe pc,aangezien deze erg verouderd begint te worden.
    Budget is max 1000,-
    Ik hoef er geen monitor etc bij(die koop ik wel apart)

Pc hoeft geen crysis op max te kunnen draaien bijv.
    Maar wel gewoon goede games kunnen draaien.
    Probleem is dat ik er bijster weinig verstand van heb.

De ene zegt het is makkelijker om er gewoon eentje bij dell.nl te bestellen.
    De ander zegt het is beter om zelf een pc samen te stellen.
    Maar ja zoals ik al aangaf heb i kzelf niet heel veel verstand van welke onderdelen nou goed zijn.
    Dus mocht iemand een paar goede links/ en of tips hebben hoor ik het graag.

Mvg,

Smokey

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Alles bij Azerty.

Case + 450W voeding: Antec Sonata II, Zwart € 112,59
    Harde schijf :confused:eagate DiamondMax 21, 320 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 86,80
    DVD-RW: NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 31,73
    Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2x € 218,85
    GPU: PowerColor X1950 Pro Extreme, 512 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 229,08
    CPU: AMD Athlon 64 X2, 4200+, Socket AM2, Boxed € 157,59
    Moederbord: MSI K9N Platinum € 100,66
    installatie 1 jaar garantie € 49,99

Totaal: € 987,29

Met bovenstaand syteem zal je lekker kunnen gamen :thumbs:.

Mocht je in staat zijn je budget zo'n €150 te kunnen op trekken (wat ik je ergens wel aanraad, maar helemaal niet vereist voor een goede pc), raad ik je dit aan:

Case + 450W voeding: Antec Sonata II, Zwart € 112,59
    Harde schijf :confused:eagate DiamondMax 21, 320 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 86,80
    DVD-RW: NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 31,73
    Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2x € 218,85
    GPU: PowerColor X1950 Pro Extreme, 512 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 229,08
    CPU: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 280,69
    Moederbord: GigaByte GA-965P-S3, Retail € 111,87
    installatie 1 jaar garantie € 49,99

Totaal: € 1121,60

Bovenstaand systeem is hetzelfde als het 1ste, maar dan met de CPU die momenteel de beste prijs/prestatie verhouding heeft (en bovendien ook 1 van de krachtigste die nu beschikbaar is).

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    WOW pegas thanks man!_O_
    Dat je dat zo even uitrekent en alles.
    Ik zal er zeker eens naar gaan kijken.
    Nogmaals bedankt en als ik meer vragen heb hoor je het wel!

Mvg,

Smokey

btw: je avatar is best scary:x :+

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    SATA DVD speler pakken en 16MB cache bij hard disk doen. Dat kost bij de dvd speler ongeveer 5 euro meer maar is een stuk netter. Bij de HDD is dat ongeveer 4 euro meer.

13. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    En ga voor iets meer geld gewoon voor een Core 2 Duo. Een E6600 hoeft niet persé, met een E6400 red je het ook makkelijk.

Een SATA DVD-speler/brander hoeft niet persé. Kijk maar eens naar het merk Samsung, die schijnt de laatste tijd erg goede spelers/branders te maken.

14. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Bedankt!

Alleen hoe werkt dat azerty.nl?
    Krijg je bijv alle spullen thuis gestuurd of bouwen hun dan de pc voor je?
    Verder moet ik nog even uitvogelen hoe het precies werkt op de site.
    :thumbs:

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die 8MB extra zal een gewone gebruiker amper merken, maar voor €4 meer kan je natuurlijk niet twijfelen :+.

16. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Intel Core 2 Duo E6600 € 286,85
    1GB PC5300 DDR2, CL5 (Kingston KVR667D2N5/1G) € 104,60
    Asus P5B Deluxe, P965 € 166,30
    Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2DHT € 129,95
    Arctic Cooling Freezer 7 Pro € 16,75
    Antec LifeStyle Sonata II € 105,00
    Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 87,95
    AC Ryan ACR-SA8379 SATA kabel (75cm, Rood NEON) x 2 € 10,70
    ARTIC SILVER Thermische pasta Artic Silver 5 - spuit 3,5 g € 5,00
    Creative SoundBlaster Audigy SE F/D € 22,90

Totaal: € 946,70

Dit ga ik wrs. deze week nog bestellen. Een deel ervan bij Pixmania, een ander deel bij cool-prices.nl. Had een 7800GTX bij Computerfarm besteld, maar die laten niks meer van zich horen (beetje brakke tent). Ik twijfel alleen waar ik uiteindelijk bestel, want ik heb een retehekel aan backordering. Wel alles zgn. op voorraad bij de shop..maar na betalen ineens een e-mail met de mededeling dat het nog weken kan duren...daaaag :D

Hopelijk is het ditmaal eens anders....

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Met dat systeem kan je ook al fatsoenlijk gamen, maar doe er dan nog 1GB RAM bij

Ik zou eerder voor dat systeem van <€1000 dat ik op de vorige pagina heb gepost gaan. Dat systeem heeft wel een iets slechtere CPU, maar wel een betere grafische kaart én 2GB RAM (en de assemblage + Win XP installie kosten).

Natuurlijk als je meer gaat encoden enzo dan games, dan moet je voor jouw systeem gaan. Maar doe er dan wel nog 1GB RAM bij.

Het zou mij verbazen moest er nog een 7800 GTX geleverd kunnen worden. Die kaart is al bijna 1 jaar uit productie... .

18. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel geen games op mijn pc...het zou echter wel leuk zijn als het kan. Die 7800GTX was een aanbieding, die 1 dag in de lijsten van tweakers voorkwam. Ik ging direct naar de website en bestelde de kaart. Kreeg netjes een bevestigingsmail met de melding dat ik nog een officieel betaalbewijs online zou krijgen, pas dan moest ik betalen. Nooit wat van gehoord. :D

Ik ga sowieso voor een C2D...en games staan dus niet centraal. Wil wel flink multitasken en eindelijk eens wat sneller een dvdr unrarren :D... verder beetje mediacenter etc....

Die 2e GB module komt er nog wel....eerst even de basispc....

Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dan kan je beter voor de E6600 gaan ;). Met een 7600 GT kan je btw ook bijna alle games opendraaien :).

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ik zit een beetje met de handen in het haar. Waar mijn PC het zeker een maand tot anderhalve maand vlekkeloos gedaan heeft (nadat Informatique de vorige keer het moederbord vervangen had), begint hij nu de laatste tijd weer wat regelmatiger kuren te vertonen. Het is nu in anderhalve week tijd alweer een aantal keer voorgekomen dat hij dus weigerde op te starten (na het drukken op de Power-knop maakt hij heel ff contact maar dan valt ie weer uit), en in de keren dat ik wel verder kom met opstarten valt ie kort daarna toch weer spontaan uit. Het gekke is dus, en dat was de vorige keren ook zo, dat er ook nog wel dagen tussen zitten dattie het wel gewoon doet. Want ik zit nu ook gewoon achter mijn PC, in Windows, dit berichtje hier te typen.

Probleem is dat ik wel kan gaan bellen naar Informatique, maar die hebben bij de vorige keren zelf geen probleem kunnen constateren. Zij gooiden het op een gegeven moment op "externe factoren bij mij thuis", welke dat dan ook mogen zijn denk ik dan. En hoe komt het dan dat de PC het na het vervangen van het moederbord al die tijd gewoon goed gedaan heeft, maar hij nu weer moeilijk begint te doen ? Ik als leek zou dan zeggen dat het moederbord weer naar de klote aan het gaan is (logische constatering), maar kan het zijn dat ik zoveel pech heb met die moederborden van mij ?

Laatst bewerkt: 19 dec 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina